تیتر امروز

امیر محمد قدوسی: اعتراض زنان به حجاب اجباری از اسفند ۵۷ تاکنون ادامه داشته/
گفت و گوی دیدار با یک حقوقدان درباره "طرح نور"

امیر محمد قدوسی: اعتراض زنان به حجاب اجباری از اسفند ۵۷ تاکنون ادامه داشته/"روحانی" مکلف شد مانع ورود زنان بدون حجاب به ارتش شود

اجرای "طرح نور" بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز با دکتر امیرمحمد قدوسی، حقوقدان و وکیل یک گفت‌وگوی را انجام دهد که نتیجه آن تولید یک "ویدیوکست" بود، که می‌بینید.
سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...

توصیه ایلان ماسک به آمریکایی‌ها؛ به جمهوری‌خواهان رای دهید!

ایلان ماسک روز دوشنبه از مردم آمریکا خواست در انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره که قرار است روز سه‌شنبه هشتم نوامبر در ایالات متحده برگزار شود به جمهوری خواهان رای دهند.

کد خبر: ۱۴۰۰۰۷
۱۰:۱۶ - ۱۷ آبان ۱۴۰۱

توصیه ایلان ماسک به آمریکایی‌ها؛ به جمهوری‌خواهان رای دهید!

دیدارنیوز: ثروتمند‌ترین مرد جهان که نام وی این روز‌ها بواسطه خرید شبکه اجتماعی توییتر بیش از همیشه در رسانه‌ها و خبرگزاری‌های بین‌المللی منعکس می‌شود در این موضع‌گیری آشکار به نفع جمهوری‌خواهان، شهرواندانِ غیر وابسته به دو جناح رقیب را به پیوستن به «موج قرمز»، نماد جمهوری‌خواهان در کارزار‌های انتخاباتی فرا خواند.

ماسک درخواست یاد شده را با این توجیه مطرح کرده که پیروزی جمهوری خواهان در این انتخابات منجر به تسلط آن‌ها بر کنگره خواهد شد و این امر توازن قوای مجریه و مقننه را رقم خواهد زد.

مالک و مدیرعامل جدید توییتر با انتشار پیامی در این شبکه اجتماعی برای ۱۱۴ میلیون دنبال کننده خود نوشت: «تقسیم قوا بدترین اشکال زیاده‌روی و تندروی را محدود می‌کند، بنابراین توصیه می‌کنم با توجه به اینکه ریاست جمهوری در دست یک دموکرات است، به کنگرهِ جمهوری خواه رأی دهید.»

وی در این پیام تصریح می‌کند که خطاب او بیشتر متوجه «رای‌دهندگان مستقل» است، افرادی که به گفته آقای ماسک این پتانسیل را دارند که به تنهایی بر تغییر جریان اکثریت در کنگره به نفع جمهوری خواهان اثرگذار باشند.

توصیه ایلان ماسک به شهروندان ایالات متحده برای رای دادن به نفع جمهوری‌خواهان به نوعی ممکن است به نگرانی‌ها در خصوص احتمال بهره‌برداری سیاسی این میلیاردر آمریکایی از شبکه اجتماعی تحت مالکیت خود برای ترویج ایده یاد شده دامن بزند.

این در حالیست که رئیس «تسلا» و «اسپیس اِکس» در بدو به دست گرفتن سکان هدایت توییتر وعده داد که این شبکه اجتماعی پر مخاطب از نظر سیاسی بی طرف بماند و بازتاب دهنده همه نظرات و دیدگاه‌ها باشد.

شهروندان آمریکایی قرار است روز سه‌شنبه هشتم نوامبر ۲۰۲۲ در جریان انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره، نمایندگان خود را برای ۴۳۵ کرسی مجلس نمایندگان برگزینند.

علاوه بر این، در انتخابات روز سه‌شنبه تکلیف یک سوم از کرسی‌های مجلس سنا نیز با گزینش ۳۵ سناتور جدید که در تعیین اکثریت کلی کنگره بسیار حیاتی خواهد بود، روشن می‌شود.

رای دهندگان آمریکایی همچنین قرار است در جریان این انتخابات سرنوشت ساز، فرمانداران ۳۶ ایالت از ۵۰ ایالت آمریکا به همراه تعدادی از اعضای شورا‌های محلی را نیز انتخاب کنند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی