تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
حمله ایران به اسرائیل/ جمهوری اسلامی تجاوز به منافع خود را بر نمی‌تابد
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری

حمله ایران به اسرائیل/ جمهوری اسلامی تجاوز به منافع خود را بر نمی‌تابد

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
در نامه‌ای به تیم های حاضر در جام جهانی اعلام شد

اینفانتینو: فوتبال نباید به جنگ ایدئولوژیک یا سیاسی تبدیل شود

جانی اینفانتینو، رئیس فیفا در نامه‌ای به تیم‌های حاضر در جام‌جهانی از آن‌ها خواسته است تا روی فوتبال قطر تمرکز کنند و اجازه ندهند این ورزش به "نبرد‌های ایدئولوژیک" یا سیاسی کشیده شود.

کد خبر: ۱۳۹۷۷۲
۰۹:۵۳ - ۱۳ آبان ۱۴۰۱

نامه اینفانتینو؛ فوتبال را سیاسی نکنید!

دیدارنیوز: رئیس فیفا در نامه‌ای به ۳۲ کشور جام جهانی خواست در قطر فقط روی فوتبال تمرکز کنند.

به نقل از خبرگزاری رویترز، فیفا در نامه‌ای به تیم‌های حاضر در جام‌جهانی از آن‌ها خواسته است تا روی فوتبال قطر تمرکز کنند و اجازه ندهند این ورزش به "نبرد‌های ایدئولوژیک" یا سیاسی کشیده شود.

در این نامه از طرف رئیس فدراسیون جهانی فوتبال - فیفا آمده است: ما می‌دانیم که فوتبال نقش مهمی در کشور‌ها دارد و به همان اندازه می‌دانیم که چالش‌ها و مشکلات زیادی با ماهیت سیاسی در سراسر جهان وجود دارد. اما لطفا اجازه ندهید فوتبال به هر جنگ ایدئولوژیک یا سیاسی که وجود دارد کشیده شود.

جام جهانی ۲۰۲۲، اولین دوره‌ای است که این رقابت‌ها در خاورمیانه برگزار می‌شود.

تیم فوتبال استرالیا هفته گذشته علیه سابقه قطر در زمینه حقوق بشر بیانیه‌ای صادر کرد. همچنین فدراسیون فوتبال دانمارک ماه گذشته به رسانه‌های محلی گفت که بازیکنان دانمارک بدون خانواده خود در اعتراض به سابقه حقوق بشر در این کشور به جام جهانی خواهند رفت.

سازمان‌دهندگان جام جهانی گفته‌اند که همه در قطر برای جام جهانی مورد استقبال قرار می‌گیرند.

قطر اذعان کرده است که «شکاف‌هایی» در سیستم کارش وجود دارد، اما جام جهانی به این کشور اجازه داد تا در زمینه حقوق کارگران پیشرفت کند.

اینفانتینو در این نامه گفت: ما در فیفا سعی می‌کنیم به همه عقاید احترام بگذاریم، بدون اینکه درس‌های اخلاقی به بقیه دنیا بدهیم. یکی از نقاط قوت جهان در واقع تنوع بسیار آن است. هیچ قوم، فرهنگ یا ملتی "بهتر" از هیچ قوم یا فرهنگ دیگری نیست. این اصل سنگ بنای احترام متقابل و عدم تبعیض است؛ و این یکی از ارزش‌های اصلی فوتبال است؛ بنابراین لطفاً بیایید همه این را به خاطر بسپاریم که فوتبال در اولویت باشد.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی