تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

از تهران تا قم؛ شعارهای اعتراضی دانشجویان در حضور سخنگوی دولت

یک روز پس از شعارهای تند و اعتراضی علیه بهادری جهرمی، سخنگوی دولت سید ابراهیم رئیسی در دانشگاه خواجه نصیر تهران، او امروز در شهر قم هم شاهد اعتراض‌های گسترده دانشجویان و شعارهای آنها بود.

کد خبر: ۱۳۹۳۲۶
۱۴:۰۸ - ۰۳ آبان ۱۴۰۱

از تهران تا قم؛ شعارهای اعتراضی دانشجویان در حضور سخنگوی دولت

دیدارنیوز: سخنگوی دولت، دانشجویان را محور عزت و آزادی در نظام اسلامی ذکر کرد.

علی بهادری جهرمی صبح امروز سوم آبان ماه، با حضور در دانشگاه قم به سوالات دانشجویان پیرامون مسایل جاری کشور و مسایل اخیر پاسخ داد.

این برنامه با حضور گسترده دانشجویان و اساتید دانشگاه قم با محوریت مسایل روز کشور در تالار شیخ مفید این دانشگاه برگزار شد.

در این مراسم دانشجویان هر یک در دقایقی به ارایه سخنان و نقد و نظر‌های خود پیرامون مسایل کشور پرداختند و سخنگوی دولت نیز با ارایه پاسخ به آن‌ها سعی در تبیین مسایل مختلف کشور داشت.

در این دیدار بهادری جهرمی با ذکر این مطلب که انقلاب اسلامی امروز با دشمنان گسترده در سطح جهان روبرو است گفت: دانشجویان نماد عزت و اقتدار ایران اسلامی هستند و مقام معظم رهبری همیشه حامی این جریان اصیل و ناب بوده اند. دانشجویان نقش به سزایی در پیروزی انقلاب و پیروزی در جنگ تحمیلی و حملات و هجملات اقتصادی و فرهنگی و... دشمنان داشته اند.

وی افزود: امپراتوری دروغین رسانه‌ای دیکتاتوری جهانی امروز با سانسور و هدایت کامل جریانات در ایران سعی دارد جوان و نخبگان ایرانی را در یک سرگردانی قراردهد و همه مسایل در کشور را وارونه جلوه دهد.

وی گفت: عزت و افتخار دولت این است که تلاش داشته پس از سال‌ها ناکامی و نگاه به غرب منحصر شدن روی یک میز همه مشکلات کشور را با نگاه به داخل و با تکیه به همین نخبگان و جوانان پاک ایران زمین حل کند.

او اظهارکرد: ایران و ایرانی خط قرمز ما است و همیشه سعی میکنیم با نگاه دقیق و درست شرایط را به پیش ببریم، ولی دشمنان همیشه سعی کرده اند با امپراتوری دروغین رسانه‌ای خود راه را بر شناخت درست و دقیق ببنند و با دیکتاتوری رسانه‌ای خود اجازه ندهد مردم با حقایق اصیل روبرو شوند.

ایسنا نوشت: تعدادی از دانشجویان معترض با هیاهو و سردادن شعار‌های مختلف سعی کردند مانع سخنرانی سخنگوی دولت شوند.

وی گفت: عزت و افتخار دولت این است که تلاش داشته پس از سال‌ها ناکامی و نگاه به غرب منحصر شدن، روی یک میز همه مشکلات کشور را با نگاه به داخل و با تکیه به همین نخبگان و جوانان پاک ایران زمین حل کند.

وی اظهارکرد: ایران و ایرانی خط قرمز ماست و همیشه سعی می‌کنیم با نگاه دقیق و درست شرایط را به پیش ببریم، ولی دشمنان همیشه سعی کرده‌اند با امپراتوری دروغین رسانه‌ای خود راه را بر شناخت درست و دقیق ببنند و اجازه ندهند مردم با حقایق اصیل روبرو شوند.

سخنگوی دولت بیان کرد: روزی که اینستاگرام چهره و عکس و پست‌های سردار قهرمان ایران زمین سردار سلیمانی را از همه صفحات محو کرد چرا این همه اعتراض به این سانسور نشد؟ آن‌ها بیان می‌کردند که به دلیل اینکه این مساله مرتبط به خشونت است آن را پخش نمی‌کنند، ولی چرا با افتخار و در صد‌ها صفحه، صحنه‌های کشتن نیرو‌های انتظامی و نظامی ما را پخش می‌کنند؟

مطلب مرتبط:

اعتراض شدید دانشجویان خواجه‌نصیر به سخنگوی دولت؛ شعار «مرگ بر دیکتاتور» در دانشگاه

وی گفت: این دیکتاتوری دروغ، باعث شده است که همه حقایق وارونه جلوه داده شود، زیرا می‌خواهند که همیشه مردم نسبت به مسایل خطای محاسبه داشته باشند.

بهادری جهرمی در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان در خصوص مسایل زندان اوین اظهارکرد: من هم با شما هم نظر هستم که باید خاطیان این جریان شناسایی و محاکمه شوند، ولی امپراتوری دروغین رسانه‌ای جریان را به شکل دیگر نشان می‌دهد. باید ثابت شود که از کشته شدن یک عده زندانی چه کسی سود می‌برد؟ نظام اسلامی یا کسانی که می‌خواهند در این روز‌ها از آب گل آلود ماهی بگیرند؟

وی در پاسخ به سوالی در خصوص خودروسازی در کشور گفت: حرف دانشجویانی که می‌گویند چرا باید یک ماشین بی کیفیت را ۲۰۰ میلیون تومان بخریم درست است و با آن‌ها هم نظریم و آن را از رده خارج کردیم و هر خودروی بی کیفیتی را از رده خارج می‌کنیم و با حمایت از تولید سعی داریم بر تحریم‌ها غلبه کرده و با ایجاد اشتغال مولد زمینه رشد کشور را فراهم کنیم.

جهرمی به سوال یک دانشجو در خصوص کمبود دارو در کشور نیز تصریح کرد: اگر کسی از مساله دارو رنج دیده باشد بنده هستم که سه سال زندگی دخترم در یک شرایط سخت پشت در‌های بخش مراقبت‌های ویژه گذشت. من هم مثل بسیاری از مردم طعم تلخ بی دارویی را چشیده ام و دختر خودم را از دست دادم، ولی باید بدانیم چه کسانی راه را برای تولید و یا عرضه یک دارو که فقط با جان انسان‌ها سرو کار دارد بسته‌اند؟ رسانه‌های همسو با استکبار می‌خواهند پاسخ‌های وارونه به مردم بدهند.

وی گفت: امروز رسانه‌ای که از پول عربستان ارتزاق می‌کند، عربستانی که تا همین چند سال پیش زنانش حق حضور در خیابان و رانندگی و رای هم نداشتند و اصلا با مفهومی به نام آزادی ودموکراسی غریبه است، مدعی آزادی و دموکراسی شده‌اند!

بهادری جهرمی با ذکر این مطلب که من به دانشگاه‌ها می‌روم تا حرف دل آن‌ها را بشنوم تصریح کرد: در این دیدار‌ها سعی دارم حرف دل دانشجویان و حتی شعار‌های آن‌ها را بشنوم و دولت هم آمده تا شعار دولت مردم را در همین جلسات پیگیری کند. دانشجویان از شریف‌ترین و عزتمندترین اقشار این کشور به حساب می‌آیند.

او گفت: هیچ کسی با اعتراض مشکلی ندارد و بنده هم اینجا تضمین می‌کنم که هیچ مشکلی برای هیچ دانشجویی پس از سخنرانی پیش نمی‌آید، ولی شأن دانشجو و دانشجویان باید حفظ شود. باید به یکدیگر احترام بگذاریم تا مشکلات را با گفتگو حل کنیم. معقتدیم که باید گفتمان گفتگو در کشور ساری و جاری شود.

به گزارش دیدارنیوز، یک روز پس از شعارهای تند و اعتراضی علیه بهادری جهرمی، سخنگوی دولت سید ابراهیم رئیسی در دانشگاه خواجه نصیر تهران، او امروز در شهر قم هم شاهد اعتراض‌های گسترده دانشجویان و شعارهای آنها بود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی