تیتر امروز

سازمان‌ها و نهادینه شدن دروغ

سازمان‌ها و نهادینه شدن دروغ

اینکه در جامعه انسانی صداقت و شفافیت چه تاثیراتی در سلامت و آرامش اجتماعی دارد نکته‌ای است که می‌توان اهمیت و اعتبار آنرا در وضعیت مقابل آن یعنی میزان تشویش و تخریب ناشی از دروغ و دروغگویی ارزیابی...
بچه‌ها! نخندین!
افاضات اضافه

بچه‌ها! نخندین!

عوام‌الملک در هفته‌ای که گذشت از حمایت مردم و خواص از یک طرح جدید نوشته و ترانه‌ای هم به گوشش رسیده که می‌گفت: "بچه‌ها! نخندین!"

نقاشی مشهور «داوینچی» برای افتتاح لوور ابوظبی انتخاب شد

یکی از آخرین و مشهورترین تابلو‌های نقاشی «لئوناردو داوینچی» برای جشن سالروز افتتاح موزه «لوور ابوظبی» در این موزه به نمایش گذاشته می‌شود.

کد خبر: ۱۳۹۱۶۷
۱۶:۵۵ - ۳۰ مهر ۱۴۰۱

نقاشی مشهور داوینچی برای افتتاح لوور ابوظبی انتخاب شد

دیدارنیوز ـ به نقل از نشنال، تابلو نقاشی «یحیی» اثر «لئوناردو داوینچی» که یکی از نمونه‌های بارز نبوغ این هنرمند ایتالیایی محسوب می‌شود، برای پنجمین سالگرد افتتاح موزه «لوور ابوظبی» به این مکان امانت داده شد.

هفته گذشته، تابلو نقاشی «یحیی» از سالن «گالری بزرگ»، محل نگهداری چندین شاهکار رنسانس از جمله محل نمایش سه نقاشی دیگر لئوناردو، جدا شد تا از موزه لوور پاریس به موزه لوور ابوظبی منتقل شود.

این نقاشی به مدت دو سال در موزه لوور ابوظبی به نمایش گذاشته خواهد شد. «یحیی» از هشتم نوامبر همزمان با سالروز تاسیس لوور ابوظبی در این موزه برای عموم مردم نمایش داده می‌شود.

«یحیی» یکی از مهم‌ترین نقاشی‌های «داوینچی» محسوب می‌شود، اما نخستین اثر این هنرمند نیست که در لوور ابوظبی به نمایش گذاشته می‌شود. تابلو نقاشی «پرتره زن ناشناس» که با عنوان ««La Belle Ferronniere» شناخته می‌شود نیز برای مراسم افتتاح لوور ابوظبی در سال ۲۰۱۷ از لوور پاریس به این شعبه امانت داده شده بود. این نقاشی هم دو سال در مجموعه لوور ابوظبی باقی ماند.
نقاشی مشهور «داوینچی» برای افتتاح لوور ابوظبی انتخاب شد
تمثال یحیی بن زکریا، اثر داوینچی

در این نقاشی که اخیرا به ابوظبی ارسال شده است، «یحیی بن زکریا» با پوششی از جنس خز و مو‌های بلند به تصویر کشیده شده است. «یحیی» در این نقاشی همان لبخندی را دارد که تداعی‌کننده لبخند مشهور «مونالیزا» دیگر اثر «داوینچی» است. گمان می‌رود این اثر در فاصله بین ۱۵۱۳ تا ۱۵۱۶ میلادی نقاشی شده باشد و یکی از نمونه‌های باشکوه از سبک اسفوماتو یا محوکاری است که در دوران رنسانس به کار گرفته می‌شد و در آن به نحوی رنگ‌آمیزی می‌شد که گویی اجسام در میان دود یا مه نشان داده می‌شوند.

لئوناردو وقتی به دعوت پادشاه «فرانسیس یکم» از فلورانس به پاریس نقل مکان کرد این نقاشی را نیز با خود به فرانسه آورد. زمانی که داوینچی در سال ۱۵۱۹ درگذشت، بخش‌هایی از این نقاشی از جمله دست راست و خزی که بدن سوژه را می‌پوشاند همچنان ناتمام باقی ماند.

این نقاشی از پادشاه «فرانسیس یکم» به مجموعه پادشاه «چارلز یکم انگلستان» رسید و در نهایت در سال ۱۶۶۲ از مجموعه «لوئی چهاردهم» سردرآورد. این نقاشی در مجموعه هنری سلطنتی فرانسه باقی ماند تا اینکه در انقلاب سل ۱۷۹۳ به لوور پاریس منتقل شد.

منبع: ایسنا
برچسب ها: هنرمندان
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی