تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
انفجار مین در زندان اوین صحت ندارد

معاون وزارت کشور: خطبه‌های مولوی عبدالحمید تحریک‌آمیز بود

مجید میراحمدی، معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور درباره حوادث روز گذشته زاهدان گفت: خطبه‌های دیروز مولوی عبدالحمید تحریک‌آمیز بود و متأسفانه بعد از خطبه‌های او حدود ۱۵۰ نفر از اراذل و اوباش با سوء استفاده از صحبت‌های او به اموال مردم، خودرو‌های شخصی، مغازه‌های مردم و به اموال اهل سنت حمله کردند، ولی به سرعت کنترل شده و اوضاع آرام شد.

کد خبر: ۱۳۹۱۳۹
۱۱:۵۱ - ۳۰ مهر ۱۴۰۱

معاون وزارت کشور:

دیدارنیوز: معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور گفت: حادثه زندان اوین ربطی به اغتشاشات کشور نداشت.

سید مجید میراحمدی در حاشیه همایش ملی پدافند شهری درباره وقایع زندان اوین اظهار کرد: این‌که گفته شد مین منفجر شده صحت ندارد. اتفاقات زندان اوین ارتباطی با اغتشاشات نداشت. سارقین، اراذل و اوباش تصور کردند با توجه به اتفاقات سطح شهر، نیرو‌های امنیتی و حراست زندان تمرکز خود را بر روی اغتشاشات گذاشتند بنابراین طراحی کردند تا از زندان فرار کنند.

وی با بیان این‌که طراحی توسط خود اراذل و اوباش انجام شد، افزود: ارتباط غیرمستقیم در واقع بین اتفاق زندان اوین با شرایط کشور داشت و اراذل اوباش فکر کردند با توجه به شرایط کشور توجه نیرو‌های حفاظتی کمتر شده و می‌توانند از این موضوع سو استفاده کنند، اما موضوع به خوبی مدیریت شد. این اتفاقات در بند سیاسی یا دستگیرشدگان اغتشاشات نبود کسی هم فرار نکرد و آمار کشته‌ها همان هشت نفر است.

معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور در مورد آخرین وضعیت امنیتی کشورمان بیان کرد: وضعیت استان‌ها خوب است و اغتشاشات و ناآرامی‌های شهری نداریم. در برخی استان‌ها تحرکات ایذایی رخ داده، اما در بسیاری از استان‌ها همین موضوع هم وجود ندارد. در برخی دانشگاه‌ها تجمعاتی وجود دارد که هر روز رو به کاهش است. از نظر ما اغتشاشات شهری در مراحل پایانی خود است و فضای کشور آرام است هرچند که دشمن دنبال این است که آتش را برافروخته نگه دارد، ولی الان مساله خاصی نداریم آن‌ها برای روز چهارشنبه فراخوان داده بودند، اما اتفاقی نیفتاد. برای امروز هم فراخوان داده بودند، ولی تا این لحظه تجمع خاصی نداریم.

معاون امنیتی هم‌چنین درباره حوادث روز گذشته زاهدان گفت: خطبه‌های دیروز مولوی عبدالحمید تحریک‌آمیز بود و متأسفانه بعد از خطبه‌های او حدود ۱۵۰ نفر از اراذل و اوباش با سوء استفاده از صحبت‌های او به اموال مردم، خودرو‌های شخصی، مغازه‌های مردم و به اموال اهل سنت حمله کردند، ولی به سرعت کنترل شده و اوضاع آرام شد.

وی افزود: اگر در خطبه‌ها مطالب تحریک‌آمیزی مطرح نمی‌شد، در زاهدان هم آرامش را شاهد می‌بودیم و متأسف هستیم در نمازجمعه که باید محل وحدت و آرامش مردم باشد، این سخنان مطرح شده، ولی باید توجه بیشتری داشته باشند تا محل سوءاستفاده دشمنان، ضدانقلاب و جریاناتی که امنیت مردم و شیعه و اهل سنت و هر ایرانی را مورد هدف قرار داده‌اند نشود و نباید تبدیل به محلی برای سوءاستفاده شود.

وی در پایان در مودر تعیین اماکنی برای تجمعات مردمی اظهار کرد: دستورالعمل‌هایی در حال بررسی است و بر اساس آن مختصات مکان‌ها بررسی شده و سپس مکان‌ها مشخص می‌شود البته این دستورالعمل‌ها در حال بررسی است و وقتی قطعی شود برای کل کشور در نظر گرفته می‌شود.

منبع: تسنیم/ایسنا

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی