تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

معاون رئیسی به مسکو می‌رود

معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور از حضور محمد مخبر، معاون اول رییس جمهور در دومین مجمع اقتصادی خزر در پنج شنبه این هفته مورخ ۱۴ مهر ماه در شهر مسکو خبر داد.

کد خبر: ۱۳۸۱۸۳
۱۰:۲۶ - ۱۱ مهر ۱۴۰۱

معاون رئیسی به مسکو می‌رود

دیدارنیوز: محمد جمشیدی با بیان اینکه این مجمع به دعوت میخائیل ولادیمیرویچ میشوستین نخست وزیر روسیه و با حضور نخست وزیران کشور‌های ساحلی دریای خزر برگزار می‌شود، گفت: کشور‌های ایران، روسیه، ترکمنستان، قزاقستان و آذربایجان به عنوان پنج همسایه در موضوعات نفت و گاز، انرژی، حمل و نقل، علمی، محیط زیست و کشاورزی به طور دوجانبه و چندجانبه با یکدیگر مذاکره و تعامل خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه ریاست هیات ایرانی در دومین مجمع اقتصادی خزر بر عهده معاون اول رییس جمهور است، خاطرنشان کرد: تعدادی از وزرا و مسئولین اجرایی دکتر مخبر را در این سفر همراهی می‌کنند و هیات همراه معاون اول رییس جمهور در این همایش به دنبال راهکار‌هایی برای گسترش همکاری‌های اقتصادی فیمابین و رفع موانع موجود خواهند بود.

جمشیدی با بیان اینکه در این اجلاس ۱۲ میزگرد تخصصی با حضور مقامات و کارشناسان کشور‌های عضو برگزار می‌شود، افزود: تبادل اطلاعات اقتصادی و تجاری در راستای تأمین نیازمندی‌های متقابل در شرایط تحریم، جذب سرمایه گذاری این کشور‌ها در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی ایران، توسعه و تکمیل اتصالات کشور‌های حاشیه دریای خزر در بخش‌های ریلی و جاده ای، توسعه کشتیرانی بین بنادر، تهاتر کالا، راه اندازی خطوط انتقال برق و گاز، همکاری‌های تاریخی – فرهنگی، ایجاد بانک مشترک و استفاده از ارز‌های ملی در مبادلات تجاری، تسهیل روادید تجار و لغو روادید رانندگان، صادرات محصولات کشاورزی و کشت فراسرزمینی و پاکسازی محیط زیست دریا و سواحل پیرامون و توسعه گردشگری از جمله موضوعاتی هستند که هیات عالی رتبه جمهوری اسلامی در این همایش بر آن تمرکز خواهد داشت.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی