تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

لاپید: مخالف هرگونه توافق با ایران نیستیم

یائیر لاپید، نخست وزیر اسرائیل مدعی شد که این رژیم مخالف هر گونه توافق هسته‌ای با ایران نیست، بلکه با توافق کنونی مخالفت کرده است.

کد خبر: ۱۳۷۸۷۶
۱۱:۳۲ - ۰۳ مهر ۱۴۰۱

لاپید: مخالف هرگونه توافق با ایران نیستیم

دیدارنیوز: نخست وزیر اسرائیل گفت که این رژیم مخالف هرگونه توافق هسته‌ای با ایران نیست بلکه مخالف توافق موجود است.

به نقل از الجزیره، یائیر لاپید، نخست وزیر اسرائیل در اظهاراتی گفت: ما مخالف هر گونه توافق هسته‌ای نیستیم بلکه مخالف توافق کنونی هستیم.

وی مدعی شد که نظارت بر توافق فعلی ضعیف است و ایرانی‌ها همواره فریبکاری می‌کنند. او گفت که می‌توان به توافق هسته‌ای رسید به شرط این که گزینه نظامی نیز روی میز قرار گیرد.

حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه کشورمان اخیرا در توئیتی با اشاره به دیدارهایش با وزرای خارجه برخی کشور‌ها نوشت:علاوه بر سخنرانی در نشست عدم تعهد به سوالات نیویورک تایمز پاسخ دادم. توافق در دسترس است، اما اگر آمریکا قادر به واقع بینی و اتخاذ تصمیم باشد.

وزیر امور خارجه که در نیویورک به سر می‌برد، درباره محور دیدار‌های خود با وزرای خارجه دیگر کشور‌ها نیز گفت: گفتگو‌ها و رایزنی‌های ما با دیگر کشور‌ها و آن‌ها با ایران بیشتر حول محور لغو تحریم‌ها بوده است. اینکه ما در نیویورک هستیم، حساسیت را برای طرف‌های خارجی بیشتر می‌کند که چه اتفاقی می‌افتد.

وزیر امور خارجه ادامه داد: تیم ما و همکاران ما در نیویورک با نماینده اتحادیه اروپا و کشور‌های مرتبط با مذاکرات برجام، گفتگو‌هایی را انجام دادند و در گفتگو‌هایی که من نیز با طرف‌های مختلف در دو روز گذشته داشتم، این موضوع از موضوعات اصلی در دستور کار بود.

امیرعبداللهیان اضافه کرد: در این دیدار‌ها تاکید کردم برای رسیدن به توافق اراده وجدیت لازم را داریم و واقعا اکنون این طرف آمریکایی است که بایستی شجاعت اتخاذ تصمیم را داشته باشد تا بتوانیم از رسیدن به یک توافق خوب، قوی و پایدار سخن بگوییم. طرف آمریکایی بار‌ها حتی در این روز‌های اخیر به ما اعلام کرد که دارای اراده و حسن نیت لازم برای رسیدن به توافق هستیم و ما به آن‌ها گفتیم پس با واقع بینی اراده و حسن نیت خود را نشان دهید و (اثبات) کنید تا بتوانیم به نقطه توافق برسیم.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی