تیتر امروز

حمله ایران به اسرائیل/ اتحادیه اروپا: اسرائیل از پاسخ به ایران خودداری کند
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

حمله ایران به اسرائیل/ اتحادیه اروپا: اسرائیل از پاسخ به ایران خودداری کند

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شب گذشته (شنبه ۲۵ فروردین) حملات پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام داد.
گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)
مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه

گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)

در ادامه مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه درباره «گفتمان نظام سلطه جهانی» که سه قسمت قبلی را در دیدارنیوز خواندید، در قسمت چهارم و پایانی می‌توانید پاسخ...
جنگ ایران و اسرائیل؛ دور سوم ما را به جا‌های باریکی می‌کشاند/ ژئوپولتیک منطقه به نفع ما نیست
کارشناس روابط خارجی در گفت‌وگو با دیدارنیوز، علل و عواقب جنگ بین ایران و اسرائیل را بررسی کرد

جنگ ایران و اسرائیل؛ دور سوم ما را به جا‌های باریکی می‌کشاند/ ژئوپولتیک منطقه به نفع ما نیست

بر خلاف غالب پیش‌بینی‌ها، ایران به اسرائیل حمله موشکی و پهپادی مستقیم کرد، حمله‌ای که ممکن است پیامد‌هایی برای ایران به همراه داشته باشد. آنچه می‌خوانید نظر سید علی بیگدلی کارشناس روابط خارجی...

مکالمه معاون رئیس‌جمهور آمریکا با فضانوردان ناسا در فضا

کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا اخیرا در جریان بازدید از مرکز کنترل ماموریت مرکز فضایی جانسون ناسا با گروهی از فضانوردان ساکن ایستگاه فضایی بین‌المللی صحبت کرد.

کد خبر: ۱۳۷۰۸۱
۱۵:۳۴ - ۱۹ شهريور ۱۴۰۱

مکالمه معاون رئیس‌جمهور آمریکا با فضانوردان ناسا در فضا

دیدارنیوز ـ در روز جمعه ۹ سپتامبر، کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا هنگام بازدید از مرکز کنترل ماموریت مرکز فضایی جانسون ناسا با فضانوردان ناسا به نام‌های باب هاینز، جسیکا واتکینز و کیل لیندگرن که هم اکنون در ایستگاه فضایی بین‌المللی حضور دارند، صحبت کرد.

کامالا هریس پس از صحبت با فضانوردان گفت: به عنوان رئیس شورای ملی فضایی، از صحبت با فضانوردان ناسا در ایستگاه فضایی بین‌المللی بسیار هیجان‌زده شدم.

وی پس از احوالپرسی، از فضانوردان، از خدمات و کار‌های فضانوردان در ایستگاه فضایی بین المللی تشکر کرد.

باب هاینز، جسیکا واتکینز و کیل لیندگرن فضانوردان ناسا ماموریت کرو ۴ هستند. ماموریت "کرو-۴" اسپیس ایکس، چهارمین پرواز سرنشین‌دار تجاری ناسا توسط فضاپیمای کرو دراگون و هفتمین پرواز کلی سرنشین‌دار مداری بود. پرتاب این ماموریت در ۲۷ آوریل ۲۰۲۲ انجام شد و طی آن چهار نفر (سه فضانورد ناسا و "سامانتا کریستوفورتی" فضانورد آژانس فضایی اروپا) از مرکز فضایی کندی ناسا در فلوریدا به ایستگاه فضایی بین‌المللی منتقل شدند. بنابر برنامه‌ریزی‌ها قرار است این چهار خدمه به مدت ۶ ماه در ایستگاه فضایی بین‌المللی حضور داشته باشند. این سومین ماموریت عملیاتی سرنشین‌دار اسپیس ایکس برای ناسا به عنوان بخشی از برنامه خدمه تجاری این سازمان فضایی بود. قرار است هر ماموریت، تقریبا شش ماه به طول بینجامد و اسپیس ایکس مسئول پرتاب فضانوردان و همچنین بازگرداندن آن‌ها به زمین است.

مکالمه معاون رئیس‌جمهور آمریکا با فضانوردان ناسا در فضا

"جسیکا واتکینز" اولین زن سیاه‌پوستی است که برای اقامتی طولانی‌مدت در ایستگاه فضایی بین‌المللی حضور یافته و با انجام این ماموریت تاریخ‌ساز شده است. از حدود ۲۵۰ نفری که به ایستگاه فضایی بین‌المللی سفر کرده‌اند، تنها ۱۰ نفر سیاه پوست بوده‌اند و پیش از آغاز کار این ایستگاه "مای جمیسون" (Mae Jemison) تبدیل به اولین زن سیاه‌پوستی شد که در سال ۱۹۹۲ به فضا سفر کرد. راه او را زنان سیاه‌پوست دیگری از جمله فضانوردان ناسا، "استفانی ویلسون" (Stephanie Wilson) و "جوآن هیگین بوتهام" (Joan Higginbotham) ادامه دادند.

ناسا "واتکینز" را برای برنامه فضانوردی خود در سال ۲۰۱۷ انتخاب کرد. او دارای مدرک لیسانس در علوم زمین‌شناسی و محیط زیست از دانشگاه استنفورد و دکترای زمین‌شناسی از دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس است. "واتکینز" در طول ماموریت خود تغییرات زمین‌شناسی روی زمین را مشاهده و تصاویری از آن‌ها ثبت خواهد کرد. خدمه ماموریت کرو-۴ تحت فرمان "لیندگرن" هستند، او یک پزشک متخصص اورژانس است که دومین سفر خود را به ایستگاه فضایی بین‌المللی انجام می‌دهد. او در سال ۲۰۱۵ اقامتی ۱۴۱ روزه در مدار داشت و دو پیاده‌روی فضایی انجام داد.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی