تیتر امروز

زخم‌هایی که کهنه می‌شود نه درمان!
گشت ارشاد بله یا خیر؟ (۴)

زخم‌هایی که کهنه می‌شود نه درمان!

صحبت‌های روز گذشته وزیر کشور در مورد پرونده مرگ مهسا امینی به منزله پایان دادن به تحقیقی بود که نمایندگان مجلس در گفتگو با دیدار آن را وعده داده بودند!
دیدگاه محمد مهاجری در مورد موضوع حجاب و گشت ارشاد + ویدیو
یک توضیح در مورد یک عدم انتشار

دیدگاه محمد مهاجری در مورد موضوع حجاب و گشت ارشاد + ویدیو

روز گذشته به مخاطبان گرامی دیدارنیوز اطلاع دادیم که امروز گفتگوی تصویری با محمد مهاجری فعال سیاسی اصولگرا را در برنامه تنگنا منتشر خواهیم کرد اما بنا به دلایلی که در پی می‌آید از شما معذوریم.

روزی چند دقیقه بدویم؟

مطالعات نشان می‌دهد که دویدن روزانه تنها به مدت پنج تا ۱۰ دقیقه و با سرعت متوسط نیز ​​می‌تواند فواید مختلفی داشته باشد. انجام ورزش‌های هوازی مانند دویدن دستکم پنج روز در هفته، احتمال ابتلا به عفونت‌های دستگاه تنفسی فوقانی را تا ۴۳ درصد کاهش می‌دهد.

کد خبر: ۱۳۶۷۴۱
۱۲:۱۷ - ۱۳ شهريور ۱۴۰۱

روزی چند دقیقه بدویم؟

دیدارنیوز: دویدن برای بسیاری از افراد یک ورزش محبوب است. دویدن نیاز به تجهیزات و امکانات خاصی ندارد و می‌توان در بیشتر زمان‌ها و اماکن آن را انجام داد.

در ادامه به نقل از "وب ام دی" به چند مورد از فواید و اثرات مثبت و شگفت انگیز دویدن خواهیم پرداخت.

بهبود سلامت قلب

دستکم ۱۰ دقیقه دویدن در روز می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. احتمال مرگ بر اثر بیماری‌های قلبی در افرادی که می‌دوند، تقریبا به نصف کاهش می‌یابد.

بهبود کیفیت خواب

خوابِ با کیفیت برای سلامتی افراد ضروری است. بدن شما در هنگام خواب خود را ترمیم می‌کند به همین دلیل است که با احساس سرزندگی از خواب بیدار می‌شوید. با این حال متخصصان توصیه می‌کنند که از دویدن در اواخر روز خودداری کنید.

بهبود سلامت زانو و کمر

مطالعه‌ای که روی ۶۷۵ دونده ماراتن انجام شد، نشان داد که آن‌ها نسبت به سایر افراد میزان التهاب مفصل (آرتریت) کمتری داشتند. دویدن احتمال ابتلا به مشکلات کمر در سنین بالا را کاهش می‌دهد.

بهبود حافظه

دویدن در کوتاه مدت و بلند مدت بر مغز شما اثرات مثبت می‌گذارد. ورزش هوازی ضربان قلب را بالا برده و باعث تعریق شما می‌شود که این امر نیز به نوبه خود اندازه هیپوکامپ، بخشی از مغز که مسئول حافظه و یادگیری است را افزایش می‌دهد.

کاهش ابتلا به سرماخوردگی

انجام ورزش‌های هوازی مانند دویدن دستکم پنج روز در هفته، احتمال ابتلا به عفونت‌های دستگاه تنفسی فوقانی را تا ۴۳ درصد کاهش می‌دهد.

اثرات مثبت روانی

دویدن به بهبود خلق و خو، تمرکز و کیفیت کلی زندگی افراد کمک می‌کند.

منبع: ایسنا
برچسب ها: دویدن ورزش
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی