تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

جزایر سلیمان کشتی گارد ساحلی آمریکا را به بنادرش راه نداد

جزایر سلیمان به یک کشتی گارد ساحلی آمریکا اجازه نداد تا طبق روال سابق در یکی از بنادر این کشور سوخت‌گیری کند، اقدامی که نشان از افزایش نفوذ چین در جزایر سلیمان دارد.

کد خبر: ۱۳۶۴۸۲
۱۴:۲۷ - ۰۸ شهريور ۱۴۰۱

جزایر سلیمان کشتی گارد ساحلی آمریکا را به بنادرش راه نداد

دیدارنیوز ـ به نقل از خبرگزاری آکسیوس، جزایر سلیمان در ماه آوریل یک معاهده امنیتی با چین امضا کرد، اقدامی که آمریکا و استرالیا می‌گویند ممکن است به پکن اجازه دهد تا نیرو‌های امنیتی‌اش را در جزایر سلیمان مستقر کرده یا حتی یک پایگاه نیروی دریایی برپا کند. آمریکا و استرالیا تلاش زیادی برای کسب دوباره نفوذ در این کشور انجام دادند، تلاش‌هایی که موفقیت چندانی در پی نداشته است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که دولت آمریکا از جزایر سلیمان خواسته تا یک کشتی گارد ساحلی آمریکا با نام «الیور هنری» مستقر در گوام، در یکی از بنادر «هونیارا» در ۲۳ ماه اوت توقف داشته باشد، اما هیچ پاسخی دریافت نکرد.

یک سخنگوی گارد ساحلی آمریکا گفت: ما به حق حاکمیت شرکای خارجی خود احترام گذاشته و به فرصت‌های آتی برای تعامل با جزایر سلیمان چشم داریم.

اما جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا با بیان اینکه کاخ سفید از این تصمیم «تاسف‌بار» ناامید شده است، گفت: ما به وضوح شاهد تلاش‌های چین برای زورگویی و ارعاب ملت‌های منطقه هند-آرام برای به دست‌گیری امورشان و خدمت به منافع امنیت ملی خودخواهانه چین هستیم.

منبع: ایسنا
برچسب ها: امریکا چین
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی