تیتر امروز

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...
حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس:

حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد

"جامعه پلاس" عنوان برنامه جدیدی از دیدارنیوز است که ذیل این برنامه همه دغدغه‌های اجتماعی مانند زنان، محیط زیست، آسیب‌های اجتماعی، مهاجرت، حاشیه نشینی و ..با حضور کارشناسان تحلیل و بررسی می‌شود.
توصیه متخصص ارولوژی و مجاری ادرار

مردان بیشتر مراقب «سبک زندگی» خود باشند

دکتر هوشنگ قوامی، متخصص ارولوژی و مجاری ادرار توصیه کرد که مردان بیشتر مراقب سبک زندگی و رژیم غذایی خود باشند. او در مورد پیشگیری از واریکوسل گفت: مردان باید فشارخون و وزن بدن خود را کنترل کنند چرا که فشارخون بالا و چاقی دو عامل مهم در جمع شدن خون در داخل ورید‌ها است و همچنین به طور منظم ورزش کردن را در برنامه روزانه یا هفتگی خود قرار دهند.

کد خبر: ۱۳۶۲۱۶
۰۸:۳۸ - ۰۵ شهريور ۱۴۰۱

مردان بیشتر مراقب «سبک زندگی» خود باشند

دیدارنیوز: یک ناهنجاری وریدی در کیسه بیضه مردان منجر به بیماری واریکوسل (واریس بیضه) می‌شود که نوعی پیچ خوردگی شبکه وریدی است.

بیماری واریکوسل، نوعی پیچ خوردگی غیرطبیعی شبکه وردیدی اطراف بیضه است که می‌تواند باعث کاهش تولید یا کاهش کیفیت اسپرم شود. دلیل این بیماری، طولانی بودن ورید تخلیه کننده خون کیسه بیضه چپ به ورید کلیوی است که واریکوسل شدید باید جراحی شود.

این بیماری به طورمعمول در سنین بلوغ رخ می‌دهد و احتمال بروزآن در بیضه چپ بیشتر است و به دلیل عدم یکسانی آناتومی سمت راست و چپ بدن افراد است و به ندرت واریکوسل در دو بیضه ایجاد می‌شود.

واریکوسل‌ها بر اساس شدت بروز به سه دسته تقسیم می‌شوند که شامل: واریکوسل خفیف که در حالت ایستاده قابل مشاهده نبوده و باید تحت سونوگرافی داپلر رنگی انجام شود، واریکوسلی که رگ‌های واریسی آن قابل مشاهده نبوده، اما قابل لمس است و واریکوسل حاد که برای تشخیص، نیازی به معاینه و آزمایش ندارد و به راحتی قابل مشاهده است.

دکتر هوشنگ قوامی درباره این بیماری اظهارکرد: این بیماری حالتی است که منجر به بزرگ شدن سیاهرگ‌های داخل کیسه بیضه می‌شود که فقط در کیسه بیضه ایجاد می‌شود و این بیماری ۱۵ درصد جمعیت مردان و ۲۰ درصد از پسران نوجوان را درگیر می‌کند.

وی به علل ایجاد این بیماری اشاره کرد و گفت: در ورید‌های سالم داخل کیسه بیضه، دریچه‌های یکطرفه، خون را از بیضه به کیسه بیضه منتقل می‌کنند و سپس آن را به قلب می‌فرستند که گاهی خون در ورید‌ها به خوبی حرکت نمی‌کند و در ورید جمع می‌شود و موجب بزرگی کیسه می‌شود.

این متخصص ارولوژی و مجاری ادرار شایع‌ترین علائم واریکوسل را شامل احساس درد ایستادن‌های طولانی مدت، احساس درد بعد از فعالیت‌های سنگین، اختلال در بارداری، بزرگی و برآمدگی سیاهرگ‌ها بر روی کیسه بیضه، تغییر اندازه بیضه، لمس توده در کیسه بیضه و احساس درد و ناراحتی در کیسه بیضه عنوان کرد و افزود: درمان این بیماری خیلی ضرورت ندارد و بسیاری از مردان بدون درمان آن بچه دار شدند. اما در صورت درد، کوچک شدن بیضه و ناباروری، باید اقدام به درمان کرد.

قوامی ادامه داد: گاهی کوچک شدن بیضه‌ها در افراد جوان، درد و آزمایش اسپرم با نتایج غیرطبیعی وجود دارد که از سوی پزشک متخصص، جراحی توصیه می‌شود.

پیشگیری از واریکوسل
وی در مورد پیشگیری از واریکوسل اظهارکرد: مردان باید فشارخون و وزن بدن خود را کنترل کنند چرا که فشارخون بالا و چاقی دو عامل مهم در جمع شدن خون در داخل ورید‌ها است و همچنین به طور منظم ورزش کردن را در برنامه روزانه یا هفتگی خود قرار دهند.

این متخصص ارولوژی و مجاری ادرار نوشیدن مایعات و عدم مصرف سیگار و دخانیات را برای پیشگیری از واریکوسل ضروری اعلام کرد و گفت: سیگار باعث تجمع پلاک در عروق خونی می‌شود و می‌تواند جریان خون را مختل کند.

قوامی در ادامه با اشاره به اینکه لاپاروسکوپی بهترین روش درمان واریکوسل است، بیان کرد: این روش کم تهاجمی است که هیچ درد و خونریزی ایجاد نمی‌کند و به عنوان روش روزانه انجام می‌شود و بیمار در کلینیک یا بیمارستان بستری نمی‌شود.

وی در پایان گفت: مردان اگر مراقب سبک زندگی و رژیم غذایی خود باشند، می‌توانند احتمال ایجاد این بیماری را کاهش دهند و در صورت مشاهده یکسری علائم حتما به پزشک متخصص مراجعه کنند.

منبع:سیناپرس

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی