تیتر امروز

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
حمله ایران به اسرائیل/ ایران قواعد جدیدی را تحمیل کرد/ سوناک و نتانیاهو امشب صحبت می‌کنند
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری

حمله ایران به اسرائیل/ ایران قواعد جدیدی را تحمیل کرد/ سوناک و نتانیاهو امشب صحبت می‌کنند

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)
مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه

گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)

در ادامه مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه درباره «گفتمان نظام سلطه جهانی» که سه قسمت قبلی را در دیدارنیوز خواندید، در قسمت چهارم و پایانی می‌توانید پاسخ...

دفاع از خود به سبک «ترامپ»؛ اوباما هم اسناد را خارج می‌کرد

پس از یورش جنجالی اف‌بی‌آی به عمارت دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، و توقیف اسناد طبقه‌بندی شده کاخ سفید، ترامپ پای باراک اوباما رئیس جمهور سابق آمریکا را وسط کشید و مدعی شد که او هم اسناد را از کاخ سفید خارج می‌کرد.

کد خبر: ۱۳۵۴۸۶
۱۳:۳۶ - ۲۳ مرداد ۱۴۰۱

دفاع از خود به سبک «ترامپ»؛ اوباما هم اسناد را خارج می‌کرد

دیدارنیوز: رئیس جمهور سابق آمریکا در تازه‌ترین موضع‌گیری درباره یورش اف‌بی‌آی به عمارت وی، گفت که «باراک اوباما» رئیس جمهور اسبق آمریکا نیز اسناد طبقه‌بندی‌شده را از کاخ سفید خارج کرده است.

به نقل از راشاتودی، «دونالد ترامپ» یورش مأموران اداره تحقیقات فدرال (اف‌بی‌آی) به عمارت وی موسوم به مار-ئه-لاگو و توقیف اسناد طبقه‌بندی‌شده را به شدت مورد انتقاد قرار داد، زیرا به گفته او، اوباما نیز پس از پایان دوران ریاست جمهوری، اسنادی که برخی از آن طبقه‌بندی‌شده و محرمانه بوده را بدون کوچک‌ترین اعتراض اف‌بی‌آی از کاخ سفید خارج کرده است.

ترامپ در شبکه اجتماعی خود نوشت: رئیس جمهور باراک حسین اوباما ۳۳ میلیون صفحه اسناد که اکثر آن طبقه‌بندی‌شده بود را نگه داشت. چقدر از این اسناد به (سلاح‌های) هسته‌ای مربوط بود؟ جواب این است، بیشمار!

رئیس جمهوری سابق و جنجالی آمریکا پیش از این در روز جمعه مدعی شد که «موضوع تسلیحات هسته‌ای درست مثل روسیه، روسیه، روسیه یک فریب است؛ همان‌طور که دوبرار استیضاح، پرونده مولر و خیلی از موضوعات دیگر فریب بود.»

ترامپ این یورش را «تجاوز و مسلح کردن نظام دادگستری» توصیف کرد و همچنین مدعی شد که این امکان وجود دارد که اف‌بی‌آی برای وی پاپوش درست کرده باشد، زیرا به گفته او، وکلایش در زمان تفتیش، «مطلقا» اجازه نزدیک شدن به مأموران را نداشته‌اند.

مأموران اف‌بی‌آی دوشنبه هفته گذشته با یورش به عمارت ترامپ واقع در پام‌بیچ کالیفورنیا، ۲۰ جعبه شامل ۱۱ مجموعه اسناد طبقه‌بندی‌شده و فوق محرمانه را توقیف کردند.

بر اساس گزارش نشریه واشنگتن پست، اسناد طبقه‌بندی‌شده به تسلیحات هسته‌ای مربوط بوده هرچند این نشریه مشخص نکرده که اسناد مذکور در مورد آمریکا است یا سایر کشورها.

فرانس ۲۴ دیروز در گزارشی با بررسی عواقب کیفری چنین اقدامی برای ترامپ نوشت که رئیس جمهور آمریکا این قدرت را دارد تا اسناد را از حالت طبقه‌بندی‌شده خارج کند؛ قدرتی که این احتمال را قوت می‌بخشد که ترامپ پیش از انتقال اسناد به مار-ئه-لاگو، آن‌ها را از حالت طبقه‌بندی‌شده خارج کرده باشد؛ این در حالی است که ترامپ در پست دیگری در شبکه اجتماعی خود، نوشت «تمام اسناد از حالت طبقه‌بندی شده خارج شده است.»

منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی