
یکی از متداول ترین سوالاتی که از شرکت های سئو پرسیده می شود این است که "سئو چقدر طول می کشد تا جواب دهد؟" متاستفانه هیچ پاسخ یکسانی برای این سوال وجود ندارد؛ زیرا متغیرهای زیادی در بازی وجود دارد. اما ما می توانیم ایده بهتری به شما بدهیم.
در ادامه به شما خواهیم گفت که تلاشهای سئوی شما چگونه باید باشد و چه مدت طول میکشد تا نتایج واقعی را مشاهده کنید که منجر به فروش میشوند. قبل از هر چیزی ابتدا با تعریف سئو آشنا شوید.
سایت https://ranke1.com سئو را اینگونه تعریف می کند:
"گوگل نتایج خود را تصادفی رتبه بندی نمی کند. هر وب سایت برای قرارگیری در صفحه اول گوگل یک سری از استانداردها را باید رعایت کند. این استانداردها در قالب مجموعه فعالیت هایی به نام سئو انجام می شود. در واقع سئو مجموعه اقداماتی است که نتیجه آن کسب ترافیک ارگانیک و هدفمند از طریق موتور جست و جوی گوگل است."
قبل از شروع هر کمپین سئو، چند سوال وجود دارد که باید از خود بپرسید. این به شما کمک می کند تا عمق و وسعت کاری که سایت شما به آن نیاز دارد و مدت زمانی که طول می کشد تا نتایج واقعی را مشاهده کنید را بهتر درک کنید. هیچ دو وب سایتی هرگز یکسان نیستند. مدت زمانی که طول می کشد تا نتایج واقعی سئو را بدست آورید به سن سایت، اعتبار دامنه، میزان فعالیت سئو در گذشته، میزان محتوای موجود در وب سایت و بسیاری دیگر از عوامل حیاتی سئو بستگی دارد.
یک فاکتور اصلی هنگام پرسیدن این سوال که "سئو چقدر طول می کشد تا شروع به کار کند؟" سن وب سایت شما است. سن دامنه ربطی به رتبه بندی ندارد. با این حال، یک دامنه قدیمی تر از دامنه های جدیدتر ممکن است سریعتر از کمپین های سئو بهره ببرد. چرا؟ زیرا وبسایتهای قدیمیتر معمولاً دارای بک لینکها و محتوای بیشتری هستند و در نتیجه دامنه معتبرتری دارند.
چه مدت طول می کشد تا نتایج سئو به دست آید؟ یک راه آسان برای پاسخ به این سوال این است که نگاهی به کسب و کار خود و رقبای خود بیندازید. آیا خدمات یا محصولات منحصر به فردی را ارائه می دهید که تنها تعداد انگشت شماری از شرکت های دیگر ارائه می دهند یا ماهی کوچکی در یک حوضچه بزرگ هستید؟ اگر شما تنها شرکتی هستید که کالا یا خدماتی را ارائه می دهد، ممکن است دیدن نتایج آنقدر طول نکشد.
یک لحظه وقت بگذارید و به وب سایت و تجارت خود توجه کنید. در حال حاضر رتبه شما در گوگل کجاست؟ هدف اصلی شما از شروع کار سئو چیست؟ به کجا می خواهید برسید؟ برای موفقیت در سئو، باید به طور کامل درک کنید که تلاش های طولانی مدت سئو منجر به نتایج بلندمدت می شود.
بسیاری از شرکت های سئو به شما می گویند که حدود 4 تا 6 ماه طول می کشد تا در واقع نتایج حاصل از کار سئو را مشاهده کنید. به یاد داشته باشید که این مدت زمانی است که طول می کشد تا نتایج را مشاهده کنید. مشاهده نتایج برای یک سایت کاملاً جدید ممکن است بیش از 12 ماه طول بکشد، در حالی که یک سایتی با قدمت بیشتر ممکن است در عرض 30 تا 90 روز نتایج را ببیند. ن
همانطور که گفتیم، هر وب سایتی متفاوت است و ماه به ماه استراتژی سئوی متفاوتی خواهد داشت. اما در ماههای اولیه، میتوانید انتظار داشته باشید که تلاشهای سئوی شما یک مسیر کاملاً استاندارد را دنبال کند. در زیر نگاهی سطح بالا به آنچه می توانید در شش ماه اول کار سئو داشته باشید، خواهیم داشت.
ماه اول سئو معمولاً برای تحقیق، کشف و برنامه ریزی اختصاص داده می شود. این مرحله می تواند شامل همه چیز از انجام آنالیز سایت گرفته تا ایجاد استراتژی کلمه کلیدی باشد. اگر بتوان تحقیق و کشف را به سرعت تکمیل کرد، ممکن است تغییرات فنی در وب سایت آغاز شود.
هنگامی که تحقیق و برنامه ریزی کامل شد، کار فنی سئو می تواند آغاز شود. این شامل هر گونه تغییری است که بر اساس نتایج آنالیز سایت در وب سایت ایجاد شده است. به خاطر داشته باشید، برخی از شرکت ها ممکن است نیاز به تغییرات اساسی وب سایت داشته باشند که ممکن است ماه ها طول بکشد. در حالی که برخی از فعالیت های سئو، مانند کار بر روی پروفایل بک لینک و تولید محتوا، می توانند همزمان انجام شوند، مورد تغییرات فنی حتما باید انجام شوند تا زمینه برای کسب نتایج فراهم شود.
در یک شرایط ایده آل، تولید محتوا بلافاصله پس از مرحله تحقیق و برنامه ریزی آغاز می شود، اما ابتدا باید بازسازی سایت در اولویت قرار گیرد. بنابراین به همین دلیل است که وقتی سومین ماه از شروع فعالیت های سئو گذشت، زمان آن رسیده است که واقعاً روی ایجاد محتوای سئو شده تمرکز کنید. این میتواند شامل مقالات، پستهای وبلاگ، محتوای صفحه دستهبندی، بخش پرسشهای متداول، صفحات فرود و غیره باشد. در پایان این ماه است که ممکن است شاهد بهبودهایی در رتبهبندی باشید.
در ماه چهارم تلاش همزمان با تولید محتوا، شما باید بهینه سازی فنی وب سایت خود را همراه با ایجاد یک پروفایل بک لینک سالم ادامه دهید. در حالی که تا حدود 12 ماه از تلاشهای سئوی خود شاهد پیشرفتهای عظیم نخواهید بود، در طول ماه چهارم است که معمولاً میتوانید انتظار افزایش قابل توجهی در رتبهبندی و ترافیک داشته باشید.
در این مرحله، به احتمال زیاد به منظور پشتیبانی از محتوای خود و افزایش ترافیک مستقیم به سایت خود، مدیریت رسانه های اجتماعی را در تلاش های سئوی خود وارد خواهید کرد. این به ایجاد یک پروفایل بک سالم و طبیعی کمک می کند. شما همچنان به تولید محتوا ادامه خواهید داد و حتی ممکن است شروع به مشارکت در روابط عمومی کنید، اگر برای شرکت شما منطقی باشد. در طول ماه پنجم است که باید شاهد افزایش ترافیکی باشید که از سئو به دست می آیند.
سئو مانند یک ماراتن است، نه دوی سرعت. موفقیت در سئو به ندرت در سه ماه اول به دست می آید. این یک اشتباه بزرگ است که سئو را شروع کنید تا بعد از چند ماه آن را متوقف کنید. این نکته را به خاطر بسپارید که سرمایه گذاری طولانی مدت در سئو معجزه می کند!
با انتظارات واقع بینانه وارد سئو شوید. اگر نمی توانید بودجه 6 تا 12 ماهه سئو را فراهم کنید، باید بودجه خود را در جای دیگری تخصیص دهید. اما اگر سرمایه گذاری مناسبی انجام دهید و بدانید که سئو یک استراتژی بازاریابی بلندمدت با یکی از بالاترین نرخ بازده بازگشت سرمایه است، برای موفقیت آماده خواهید شد!