تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

بازی مافیای آقای رئیس به راه افتاد؛ نه رای ویلموتس، نه تایید تاج!

مهدی تاج، رئیس سابق فدراسیون فوتبال و خالق پرونده ویلموتس گیت که دوباره برای نشستن روی صندلی ریاست خیز برداشته، اما با واکنش به‌شدت منفی افکار عمومی و اهالی فوتبال مواجه شده، تلاش کرده با ترفند‌های رسانه‌ای فضا را برای ورود دوباره به فوتبال مهیا کند. با کنار هم قرار دادن اتفاقات صبح دیروز به نظر می‌رسد ماشین پروپاگاندا برای تلطیف فضا به نفع رییس سابق فدراسیون فوتبال به راه افتاده تا او بتواند دوباره به مسند ریاست برسد.

کد خبر: ۱۳۴۲۰۶
۰۸:۴۰ - ۰۳ مرداد ۱۴۰۱

بازی مافیای آقای رئیس به راه افتاد؛ نه رای ویلموتس، نه تایید تاج!

دیدارنیوز: از صبح دیروز فضای رسانه‌ای عجیبی اطراف نام مهدی تاج شکل گرفته است. رییس سابق فدراسیون فوتبال و خالق پرونده ویلموتس گیت که دوباره برای نشستن روی صندلی ریاست خیز برداشته، اما با واکنش به‌شدت منفی افکار عمومی و اهالی فوتبال مواجه شده، تلاش کرده با ترفند‌های رسانه‌ای فضا را برای ورود دوباره به فوتبال مهیا کند.

در روز‌های گذشته بحث تایید صلاحیت مهدی تاج در کمیته بدوی فدراسیون فوتبال به‌شدت داغ بود. برخی تلاش می‌کردند برای تایید صلاحیت تاج از فیفا استعلام گرفته شود، اما یاران رییس سابق همه زورشان را زدند که چنین پروسه‌ای صورت نگیرد. اتفاقی که صدای نامزد‌های دیگر و تعدادی از اعضای کمیته تایید صلاحیت را درآورد. گفته شده پرونده باز مهدی تاج در خصوص قرارداد با ویلموتس محل دعوای طرفین بوده است.

صبح دیروز صفی‌الله فغانپور، رییس سابق دپارتمان حقوقی فدراسیون فوتبال در یک برنامه تلویزیونی ادعای عجیبی را مطرح کرد. فغانپور گفت خوشبختانه رای پرونده ویلموتس صادر شده و فدراسیون فوتبال ایران تنها به پرداخت ۳ میلیون یورو غرامت محکوم شده است! فغانپور گفت این یک پیروزی حقوقی برای فوتبال ایران است چرا که ممکن بود رقم محکومیت ۱۲ میلیون یورو باشد! این چهره حقوقی در پایان موفقیت در دادگاه حکمیت ورزش را به اهالی فوتبال تبریک گفت.

ادعای فغانپور با واکنش‌های زیادی روبرو شد. از جمله اینکه چطور پرداخت ۳ میلیون یورو به مربی که تنها در ۴ دیدار رسمی روی نیمکت تیم ملی نشست و پیش از این دو میلیون یوروی دیگر هم گرفته بود موفقیت به حساب می‌آید؟ ثانیه‌ای ۱۲ میلیون یورو از کجا آمد؟ اصل دعوا سر شش و نیم میلیون یورو بود که با سود سالانه نهایتا به ۷ میلیون یورو می‌رسید. منتقدان گفتند فغانپور عمدا رقم ۱۲ میلیون یورو را مطرح کرده که در عوض ۳ میلیون یورو کوچک به نظر بیاید. اما مهم‌ترین سوالی که مطرح شد این بود که چرا این خبر را فدراسیون فوتبال اعلام نکرده؟ مگر نه این است که آرای صادره ابتدا به دپارتمان حقوقی فدراسیون ارسال می‌شوند؟

این سوال به سرعت پاسخ داده شد. فدراسیون فوتبال در بیانیه‌ای اعلام کرد: «برخلاف برخی اخبار منتشر شده از منابع غیر رسمی و افرادی که هیچ گونه سمتی در این خصوص ندارند تاکنون رای پرونده مارک ویلموتس سرمربی سابق تیم ملی ایران از جانب دادگاه عالی ورزش اعلام نشده و در صورت اعلام رسمی این رای اطلاع‌رسانی لازم از طریق سایت رسمی فدراسیون فوتبال انجام خواهد شد. فدراسیون فوتبال از نمایندگان محترم رسانه‌ها درخواست می‌کند اخبار مرتبط با این فدراسیون را از طریق منابع رسمی و اشخاص صاحب سمت در این خصوص پیگیری کنند.»

همچنین روزبه وثوق‌احمدی وکیل ایران در پرونده ویلموتس در گفتگو با بخش خبری یکی از شبکه‌های تلویزیونی ادعا‌ها در مورد اعلام رای را نادرست خواند و همچنین تاکید کرد معلوم نیست عدد ۱۲ میلیون یورو از کجا آمده است!

در این بین تیم رسانه‌ای مهدی تاج همانند یک بوکسور از لحظات گیجی مخاطبان و رسانه‌ها استفاده کرد و ضربه دوم را زد. «فوری! مهدی تاج تایید صلاحیت شد» این تیتر خبری بود که در میانه بحث سر پرونده ویلموتس روی خروجی برخی خبرگزاری‌ها رفت. در این مورد هم باز خبری از تایید رسمی فدراسیون نبود و منتشرکنندگان مدعی شدند از منابع داخل فدراسیون و به صورت غیر رسمی به این خبر دست پیدا کرده‌اند. با این حال یک منبع مطلع در داخل فدراسیون گفت «هنوز نتیجه تایید صلاحیت‌ها اعلام نشده و هر خبری در این زمینه گمانه‌زنی است.»

با کنار هم قرار دادن اتفاقات صبح دیروز به نظر می‌رسد ماشین پروپاگاندا برای تلطیف فضا به نفع رییس سابق فدراسیون فوتبال به راه افتاده تا او بتواند دوباره به مسند ریاست برسد. در این بین برخی نهاد‌ها نیز با مهدی تاج در حال همکاری هستند. از برخی کمیته‌های فدراسیون گرفته که رقبای تاج را از صحنه کنار می‌زنند و تایید صلاحیت صوری صادر می‌کنند تا نهاد‌های نظارتی و حتی برخی برنامه‌های صداوسیما.

علی ولی‌اللهی - اعتماد

منبع: اعتماد
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی