تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

عملکرد معاون عمرانی استاندار خوزستان در بوته نقد!

تصادفات جاده‌ای منجر به جرح و مرگِ ناشی از کمبود زیرساخت‌‌ها و دیگر عوامل عمرانی نگران کننده است و که موجب انتقاد شدید فعالان اجتماعی، عمرانی و درمانی نسبت به عملکرد معاون عمرانی استاندار محترم خوزستان شده است.

کد خبر: ۱۳۳۹۸۰
۱۸:۰۵ - ۲۹ تير ۱۴۰۱

عملکرد معاون عمرانی استاندار خوزستان در بوته نقد!

 

دیدارنیوز ـ خوزستان: گزارش‌های متعددی از تصادفات جاده‌ای در خوزستان دست به دست می‌شود. جاده‌های نا ایمن استان هر روز جان چندین نفر را می‌گیرد. بعد از حوادث جاده دهدز، حالا پیشی گرفتن تصادفات جاده شوش به اهواز خبرساز شده است.

عدم بهسازی جاده‌های شهری و روستایی استان خوزستان و فاصله بسیار زیاد این جاده‌ها حتی نسبت به استاندارد‌های داخلی یکی از مهمترین عوامل حوادث جاده‌ای در خوزستان است که این استان را در رده‌های بالای کشوری قرار داده است.

عملکرد معاون عمرانی استاندار خوزستان در بوته نقد!

روستا‌های ایذه، اندیکا، ماهشهر، لالی، مسجدسلیمان، دزفول و گتوند از نظر تهیه آب شرب با مشکل جدی مواجه هستند. بحث اصلی در همه این موارد به توزیع نامتوازن بودجه در حوزه‌های عمرانی است و اینکه روستا‌ها و جاده‌های شهری و روستایی در اولویت‌های آخر سیاست‌گذاری عمرامی قرار گرفته‌اند و مسئولان مربوطه کاری نمی‌کنند مگر زمانی که یک اتفاق یا اعتراض بزرگی رخ دهد.
بخصوص در مورد کیفیت جاده‌ها و عدم بهسازی آنها، آمار تصادفات منجر به جرح و مرگ زیاد است.

در همین رابطه مدیر روابط عمومی اورژانس علوم پزشکی خوزستان به پرسش‌های خبرنگار سرویس خوزستان دیدارنیوز پاسخ گفت و نسبت به آسیب‌های وارده به مردم استان از ناحیه تصادفات و مشکلات عمرانی دیگر، ابراز نگرانی کرد.

مدیر روابط عمومی اورژانس علوم پزشکی خوزستان از افزایش تعداد تصادفات محور شوش در سال ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: آمار تصادفات و تلفات چهار ماهه این محور امسال نسبت به سال گذشته رشد چشمگیری داشته است.

عارف اصل شرهانی در گفتگو با دیدار به آمار‌های منتشره در این زمینه اشاره کرد و افزود: تعداد مصدومین ترافیکی در تیر ۱۴۰۰، ۲۰۷ نفر ثبت شد در حالیکه این رقم در تیر ۱۴۰۱ به ۲۵۰ نفر رسید.
 
به گفته او، در ماموریت‌های اورژانس علوم پزشکی، ۵۶ ماموریت مربوط به تصادفات شهری و ۱۴۰ ماموریت مربوط به تصادف جاده‌ای بوده است و در کل ۱۹۶ ماموریت به ثبت رسیده است.


 
افزایش تصادفات محور شوش در سال ۱۴۰۱
او با تاکید بر اینکه محور شوش بالاترین آمار تصادف را در کل استان خوزستان دارد، ادامه داد: این تصادفات معمولا پیک خاصی ندارد و در طول شبانه روز این حوادث رخ می‌دهد که بیشتر مربوط محور‌های ورود به شهر است.

عملکرد معاون عمرانی استاندار خوزستان در بوته نقد!


شرهانی در پاسخ به این پرسش که آیا نهاد‌های مربوطه علت یا علل این حوادث را بررسی کرده اند، گفت:فرمانداری، راهداری و پلیس راه در این زمینه پاسخگو هستند و در وظایف ما نیست که بخواهیم اطلاعات کارشناسانه ارائه دهیم.

به گفته مدیر روابط عمومی اورژانس علوم پزشکی خوزستان مسوولیت اورژانس، پیش بیمارستانی است و وظیفه ما رساندن خدمات اورژانسی و پزشکی به مصدومان است.

عملکرد معاون عمرانی استاندار خوزستان در بوته نقد!

این مقام مسوول در اورژانس علوم پزشکی خوزستان یادآور می‌شود: ما در رسیدگی و بررسی وضعیت جاده‌ها دخل و تصرفی نداریم و گزارش مشکلات جاده‌ای مانند نبود گاردیل و ترافیک‌های زیاد این محور به عهده ما نیست.
شرهانی با اشاره به اینکه مرکز اورژانس در جلسات هماهنگی بین دستگاه‌های متولی کنترل تصادفات جاده‌ای حضور ندارد، افزود: ممکن است فرمانداری، پلیس راه و راهداری و سایر متولیان برای بررسی موضوع تصادفات جلسه‌های داشته باشند، اما نماینده‌ای از اورژانس در آن حضور ندارد.
به گزارش دیدار؛ پس از انتصاب محمد خانچی به عنوان معاون عمرانی استاندار خوزستان این امید وجود داشت که به مرور علل و عوامل تصادفات شدید جاده‌ای کم شده و زیرساخت‌های عمرانی به ترتیب اولویت و ضرورت در دست احیا، تعمیر و توسعه و ایجاد قرار گیرد، اما گزارشات غیر از این را حکایت دارد و شخص استاندار و معاون محترم عمرانی ایشان باید در این رابطه به مردم و رسانه‌ها پاسخ بدهند.  

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی