تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت تاکید کرد

ضرورت حفظ و صیانت از میراث مکتوب طب ایرانی و تاریخ پزشکی

مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت با بیان اینکه میراث مکتوب طب ایرانی و تاریخ پزشکی یک داشته و سرمایه ارزشمند ملی است، مصادره آن توسط دیگران را یک خطر و چالش بزرگ دانست و بر حفظ و صیانت از زحمات پیشینیان تاکید کرد.

کد خبر: ۱۳۳۹۶۸
۱۵:۰۶ - ۲۹ تير ۱۴۰۱

ضرورت حفظ و صیانت از میراث مکتوب طب ایرانی و تاریخ پزشکی

دیدارنیوز ـ سهیلا صفوی مقدم: دکتر نفیسه حسینی یکتا در اولین جلسه کارگروه میراث مکتوب افزود: این موضوعی است که در تمام لایه‌های تصمیم ساز و تصمیم گیر مطرح است. اگرچه اساتید بزرگوار طب ایرانی همچون مرحوم استاد محمد مهدی اصفهانی با تلاش‌ها و زحمات شبانه روزی خود تعداد قابل توجهی از این کتاب‌ها را در دسترس علاقمندان این حوزه قرار داد، اما با وجود گذشت ۱۴ سال از تاسیس دانشکده‌ها و مراکز تحقیقاتی حوزه طب ایرانی بایستی این اقدامات موثر و کارآمد جهت تسهیل در دسترسی به این ذخایر غنی سرعت گیرد.

مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت اظهار داشت: نگاه مثبت وزیر محترم بهداشت و حمایت‌های ایشان از طب‌ایرانی سبب پیگیری مجدد این طرح شده است و ما در دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت به عنوان متولی این امر و به عنوان نماینده وزیر ان‌شاءالله با تشکیل کمیته تخصصی این پروژه ملی را با جدیت پیش می‌بریم.

در ادامه دکتر آرمان زرگران، مشاور امور بین الملل دفتر طب ایرانی و مکمل و دبیر کمیته میراث مکتوب طب ایرانی و تاریخ پزشکی به ارائه گزارشی در خصوص اقدامات انجام شده پرداخت و ضمن تاکید بر ضرورت حضور موثر نمایندگان نهاد‌ها و سازمان‌های مرتبط؛ تشکیل کارگروه، تعیین دبیر جلسات و تبیین استراتژی و راهبرد‌های پیشبرد اهداف و برنامه‌های کارگروه را امری مهم دانست.

بنابر اعلام وبدا، بر اساس این گزارش اولین جلسه کارگروه میراث مکتوب به میزبانی دفتر طب ایرانی و مکمل با حضور دکتر نفیسه حسینی یکتا، مدیرکل دفتر طب‌ایرانی و مکمل وزارت بهداشت، مشاور و معاونین دفتر طب ایرانی و اعضای کارگروه تخصصی میراث مکتوب مشتمل بر نمایندگان وزارتخانه‌های مرتبط، مراکز نگهداری اسناد و میراث مکتوب و کتابخانه‌های معتبر، برگزار شد.

برچسب ها: وزارت بهداشت
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی