تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

درخواست رسیدگی به مطالبه دریافت غرامت جنگ تحمیلی از عراق

جمعی از مردم ایران، رزمندگان و خانواده‌های شهدا و جانبازان با راه‌اندازی کارزاری از رئیس دولت خواستند به مطالبه دریافت غرامت جنگ تحمیلی ایران از عراق رسیدگی کند.

کد خبر: ۱۳۳۵۵۳
۱۳:۳۴ - ۲۲ تير ۱۴۰۱

 

درخواست رسیدگی به مطالبه دریافت غرامت جنگ تحمیلی از عراق

 

 

دیدارنیوز: جمعی از مردم ایران، رزمندگان و خانواده‌های شهدا و جانبازان با راه‌اندازی کارزاری از رئیس دولت خواستند به مطالبه دریافت غرامت جنگ تحمیلی ایران از عراق رسیدگی کند.

در متن این کارزار که تا امروز بیش از ۵ هزار نفر آن را امضا کرده‌اند آمده است:

«امضاکنندگان کارزار پیش‌رو، باتوجه به مسئولیت قانونی حضرتعالی در جهت دفاع از حقوق ملت ایران، خواهان دریافت سریع و بی‌درنگ غرامت جنگی ایران از عراق هستند.

همانگونه که مستحضرید، باتوجه به رأی سازمان ملل متحد مبنی بر متجاوز بودن دولت عراق و تحمیل خسارتهای جانی، مالی و روانی متعدد بر نسلهایی از مردم ایران، پرداخت غرامت جنگی به عهده دولت کنونی عراق بوده، که با توجه به مشاهدات رسانه ای تاکنون این مهم اتفاق نیفتاده است.

دولت بعث عراق به ریاست صدام حسین با شروع جنگ ۸ ساله ضربات جبران ناپذیری به ایران و نسلهای متعددی از مردم ایران زده است که در ذیل به برخی از آنها اشاره میگردد:

۱. تخریب زیرساختهای اقتصادی، مسکونی و نظامی

۲. تحمیل هزینه‌های نظامی و انسانی برای دفع تهاجم

۳. شهادت بیش از ۲۲۰هزار نفر و جانبازی قریب به ۵۰۰هزار نفر از شهروندان ایران

۴. بمباران و موشک باران شهرها و مکانهای غیرنظامی

۵. استفاده از سلاح‌های شیمیایی و غیرمتعارف که تبعات آن تاکنون نیز گریبانگیر تعداد کثیری از رزمندگان و مردم عادی جامعه است

۶. پشتیبانی از گروهک‌های تروریستی و تجزیه طلب

ورای موارد مطروحه، بسیاری از تبعات غیرقابل محاسبه روانی و اقتصادی و اجتماعی نیز وجود داشته که اثبات و محاسبه آنها در این مقال نمیگنجد.

ما امضاکنندگان این کارزار (به عنوان سهامدارن غرامت جنگی ایران از عراق) با توجه به مسئولیت قانونی شما (مطابق قانون اساسی جمهوری اسلامی) و مسئولیت شرعی شما (مطابق حدیث ذکر شده) خواهان رسیدگی به مطالبه خود و دریافت غرامت جنگی از دولت عراق و احقاق حقوق مردم ایران هستیم.

لازم به ذکر است مطالبه غرامت جنگی به هیچ نحوی هتک حرمت به ملت و دولت عراق نبوده و برادری دو ملت را یقینا خدشه دار نخواهد نمود، کما اینکه دولت عراق در سالهای گذشته نیز غرامت دولت کویت را تمام و کمال پرداخت نموده است.

در پایان خواهشمندیم باتوجه به شرایط اقتصادی کنونی ایران، تحریمهای بین‌المللی و بسیاری از مشکلات مالی مردم ایران، این موضوع را در اولویت کاری خود قرار داده و غرامت دریافتی را در حوزه بهداشت عمومی، تحصیل و مسکن، آنگونه که در شأن مردم ایران است هزینه فرمایید.»

این کارزار تا تاریخ ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ در آدرس اینترنتی (https://www.karzar.net/46280) در حال جمع‌آوری امضاست.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی