تیتر امروز

نقویان درباره اعتراضات، ولایت فقیه، گشت ارشاد، رفراندوم، رژیم پهلوی و رابطه با آمریکا چه گفت؟ + ویدیو
قسمت دوم گفت‌وگوی دیدار با ناصر نقویان:

نقویان درباره اعتراضات، ولایت فقیه، گشت ارشاد، رفراندوم، رژیم پهلوی و رابطه با آمریکا چه گفت؟ + ویدیو

حجت‌الاسلام ناصر نقویان در قسمت دوم گفت‌وگوی خود با دیدارنیوز در مورد اعتراضات و ربط دادن آن به دشمن، امر به معروف، نهی از منکر، میزان ناراضیان ایرانی، رفراندوم، ولایت فقیه و آنچه از نظر او صلاح...
استقلال؛ از حاجی به سردار: خودتو نشون بده!
وضعیت قرمز در باشگاه آبی با کسر بودجه ۵۰۰ میلیاردی

استقلال؛ از حاجی به سردار: خودتو نشون بده!

با وجود حذف ایران از مسابقات جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲، همچنان هوش و حواس علاقمندان به فوتبال به ادامه این بازی‌ها است و به همین خاطر هم ماجرا‌های فوتبال باشگاهی در ایران همچنان زیر سایه اخبار جام...
کارت زردی که ممکن است قرمز شود؟
گزارش دیدار از قانع نشدن نمایندگان از پاسخ‌های وزیر بهداشت

کارت زردی که ممکن است قرمز شود؟

وعده‌های عمل نشده وزیر بهداشت دولت ابراهیم رییسی در پانزدهمین ماه صدارت او سبب شد که او از مجلسی‌ها کارت زرد بگیرد، اخطاری که ممکن است تبدیل به اخراج بهرام عین اللهی شود.

بهترین راه برای پیشگیری از «پوکی استخوان» چیست؟

یک فوق تخصص جراحی زانو و لگن اعلام کرد که برای پیشگیری از پوکی استخوان دو راهکار اساسی وجود دارد که مهمترین آن تحرک، پیاده روی و ورزش است.

کد خبر: ۱۳۲۶۸۵
۱۲:۳۷ - ۰۷ تير ۱۴۰۱

بهترین راه برای پیشگیری از «پوکی استخوان» چیست؟

دیدارنیوز: یک فوق تخصص جراحی زانو و لگن با اشاره به راه‌های پیشگیری از پوکی و شکستگی استخوان اظهار کرد: برای پیشگیری از پوکی استخوان دو راهکار اساسی وجود دارد که مهمترین آن تحرک، پیاده روی و ورزش است.

دکتر مرتضوی در مورد اهمیت ورزش در پیشگیری از پوکی استخوان چنین توضیح داد: مهم‌ترین کار برای پیشگیری از پوکی استخوان، ورزش و تحرک بدنی است که برای افراد با سن بالاتر ورزش فقط می‌تواند به صورت پیاده روی باشد.

وی در ادامه گفت: دلیل این که خیلی روی ورزش و پیاده‌روی تاکید می‌شود این است که استخوان‌ها بافت سیال هستند و مرتب تغییر می‌کنند (یعنی مرتب جذب می‌شوند و ساخته می‌شوند.) برای اینکه این تغییر اتفاق بیفتد لازم است روی این استخوان‌ها وزن وارد شود. چون وزن وارد کردن روی استخوان‌ها و درمعرض وزن قرار گرفتن استخوان‌ها این پدیده برداشته شدن و ساخته شدن مجدد استخوان را تسهیل می‌کند.

این استاد دانشگاه افزود: اگر فردی تحرک نداشته باشد در حقیقت قسمت جذب استخوان از قسمت ساخته شدن استخوان جلو میفتد و استخوان دچار پوکی می‌شود. به زبان ساده روزی سه بار ۱۵ تا ۲۰ دقیقه برای افراد مسن پیاده‌روی برای پیشگیری از پوکی استخوان بسیار مهم است.

مرتضوی خاطرنشان کرد: دومین راه حل برای پیشگیری از پوکی استخوان در واقع، رساندن کلسیم به بدن است. باید مواد معدنی که برای ساخت استخوان‌ها است به بدن برسد و مهمترین ماده معدنی کلسیم است. کلسیم می‌تواند از طریق مواد غذایی تامین شود، ولی در اغلب موارد میزان کلسیم که از مواد غذایی دریافت می‌کنیم کافی نیست و نیاز به مصرف مکمل‌های کلسیم به طور مداوم در افرادی که در معرض پوکی استخوان هستند است.

وی ادامه داد: یک نکته بسیار مهم این است که برای جذب کلسیم ویتامین دی ضروری است. یعنی اگر فردی مکمل کلسیم مصرف کند، ولی ویتامین دی خونش کم باشد کلسیم جذب نمی‌شود و عملا مثل این است که کلسیم مصرف نکرده است. پس هرجا صحبت از مصرف کلسیم می‌شود کنار آن به میزان کافی باید ویتامین دی هم مصرف شود.

مرتضوی در پایان گفت: بنابراین برای پیشگیری از پوکی استخوان دو اصل اساسی وجود دارد که یکی تحرک، پیاده روی و ورزش است و دوم مصرف کلسیم و ویتامین دی.

منبع:بهداشت نیوز

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی