تیتر امروز

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...

وداع «نفتالی بنت» با دنیای سیاست

یک شبکه اسرائیلی اعلام کرد، نفتالی بنت در فکر پایان دادن به حیات سیاسی خودش است. او این تصمیم را پس از آن گرفته که در اثر اختلافات سیاسی مجبور به انحلال کنست شد تا عمر نخست وزیری‌اش در اسرائیل تنها یک سال باشد.

کد خبر: ۱۳۲۵۸۰
۱۰:۰۹ - ۰۶ تير ۱۴۰۱

وداع «نفتالی بنت» با دنیای سیاست

دیدارنیوز: نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائیل که امروز به طور رسمی دوران نخست وزیری‌اش در صورت تایید انحلال کنست، پس از گذشت تنها یک سال پایان می‌یابد، قصد خداحافظی از دنیای سیاست را دارد.

به نقل از وبگاه اسپوتنیک، شبکه صهیونیستی کان شامگاه یکشنبه در گزارشی اعلام کرد که نفتالی بنت در فکر پایان دادن به حیات سیاسی خودش است. وی این تصمیم را پس از آن گرفته که در اثر اختلافات سیاسی مجبور به انحلال کنست شد تا عمر نخست وزیری اش تنها یک سال باشد.

کان در ادامه گزارش خود آورده است: بنت اخیراً رایزنی‌هایی درباره آینده سیاسی خود انجام داده و این روز‌ها در حال فراهم کردن مقدمات برای انتقال قدرت به کابینه انتقالی به نخست وزیر یائیر لاپید است.

براین اساس، نفتالی بنت به تازگی به مشاوران خود گفته که در روز‌های آینده قصد خداحافظی از عرصه سیاسی را دارد. وی تاکید کرده که اگر منصب نخست وزیرِ جایگزین را بپذیرد، تنها برای مشاوره دادن به یائیر لاپید در مسائل امنیتی خواهد بود.

در همین رابطه بسیاری معتقدند این رخداد‌ها بدین معناست که نفتالی بنت در انتخابات پارلمانی آینده که احتمالاً از سوی کنست در ماه اکتبر ۲۰۲۲ تعیین می‌شود، نامزد نخواهد شد.

امروز دوشنبه قرار است مصوبه انحلال کنست در سومین قرائت خوانده شود و در صورت تأیید نهایی، یائیر لاپید از فردا سه شنبه نخست وزیر کابینه انتقالی خواهد شد.

دوشنبه هفته گذشته، نفتالی بنت و یائیر لاپید در بیانیه‌ای مشترک از موافقت با انحلال کنست خبر دادند، بر اساس این تصمیم، یائیر لاپید تا زمان برگزاری انتخابات جدید پارلمانی، کابینه انتقالی را تشکیل خواهد داد.

این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که ائتلاف نفتالی بنت و یائیر لاپید اکثریت کرسی‌ها در کنست را از دست داد، این مساله باعث شد که کابینه ائتلافی در تصویب لوایح مدنظر خود در کنست ناکام بماند. همچنین این تصمیم در اثر تشدید اختلافات و جدایی‌های متوالی در بین احزاب مشارکت کننده در کابینه ائتلافی رخ داد، احزابی که از لحاظ ایدوئولوژی هیچ سنخیتی با هم نداشتند.

منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی