تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

کنست امروز به انحلال خود رای خواهد داد، سناریو‌های پیش رو چیست؟

پس از بحران سیاسی رژیم صهیونیستی و کناره‌گیری نفتالی بنت، نخست وزیر این رژیم از سمت خود و واگذاری اختیاراتش به یائیر لاپید، احتمالا کنست امروز دوشنبه ۲۷ ژوئن به انحلال خود رای دهد.

کد خبر: ۱۳۲۶۱۷
۱۵:۴۷ - ۰۶ تير ۱۴۰۱

کنست امروز به انحلال خود رای خواهد داد، سناریو‌های پیش رو چیست؟

دیدارنیوز ـ محتمل‌ترین سناریوی پیش رو، برگزاری انتخابات مجدد است، هرچند که بنیامین نتانیاهو، رهبر لیکود تلاش می‌کند تا انحلال کنست را به تاخیر بیاندازد تا بتواند خود دولت آینده را تشکیل دهد. تمامی پیش‌بینی‌ها و برآورد‌ها حاکی از آن است که پس از انحلال کنست، انتخابات مجدد برگزار خواهد شد و این رای و نظر اکثر کارشناسان نیز هست.

منابع عبری زبان ۲۵ اکتبر را به عنوان زمان برگزاری انتخابات بعدی اعلام کرده‌اند.

نتانیاهو قصد سلب اعتماد از کنست را ندارد

"عصمت منصور" کارشناس امور رژیم صهیونیستی تاکید کرد نتانیاهو که این همه فشار وارد کرد تا بتواند حزب یمینا (حزب متبوع بنت) را دچار اختلاف کند و زمینه را برای سرنگونی دولت او فراهم کند، عجله‌ای برای سلب اعتماد از کنست ندارد.

منصور خاطر نشان کرد که هدف نتانیاهو این است که فعلا دولت کنونی به کار خود ادامه دهد تا او بتواند ائتلافی جدید از اعضای کنونی کنست برای خود تشکیل دهد و نیازی هم به انحلال آن نباشد.

پیش‌بینی‌ها در مورد انحلال کنست

وی همچنین اظهار داشت که شانس نتانیاهو برای تشکیل دولت بسیار کم است و احتمالا کنست منحل شده و یائیر لاپید تا زمان برگزاری انتخابات آینده در اوایل نوامبر، دولتی جدید تشکیل دهد.

این کارشناس فلسطینی بیان کرد که نتانیاهو به دنبال تشکیل دولتی جدید با مشارکت ایلیت شاکید، بنی گانتز و افرادی دیگر بدون انحلال کنست است و علت آن هم این است که نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که حتی در صورت برگزاری انتخابات جدید، اوضاع تغییر چندانی نخواهد کرد و بحران سیاسی کنونی ادامه خواهد داشت.

عصمت منصور تاکید کرد که یائیر لاپید نیز در مقابل تلاش نتانیاهو برای به تعویق انداختن انحلال دولت، سعی خواهد کرد تا سریع‌تر دولت کنونی را منحل کند تا نتانیاهو نتواند نخست وزیری را از او بگیرد. وی اشاره کرد که در صورت موفقیت نتانیاهو و تشکیل دولت جدید، دیگر خبری از تشکیل دولت انتقالی نخواهد بود و اکنون نزاع اصلی در کنست بر سر همین مسئله است.

هر دولتی تشکیل شود، با مشکلات زیادی مواجه خواهد بود

منصور در رابطه با اینکه دولت آتی چقدر پایدار خواهد ماند، عنوان کرد که هر دولتی در آینده تشکیل شود، با سختی‌ها و مشکلات فراوانی مواجه خواهد بود و البته این بستگی به دولتی دارد که تشکیل می‌شود.

وی عنوان کرد که با توجه به اینکه هیچ حزبی در "اسرائیل" قادر به کسب اکثریت آرا نیست، هر دولتی هم تشکیل شود، چندان پایدار نخواهد بود.

برای خروج از بحران کنونی

از سوی دیگر، عدنان الصباح نویسنده و تحلیلگر سیاسی هم بیان کرد که جلسه امروز کنست برای انحلال خود، در راستای تلاش برای خروج از بحران کنونی در نتیجه ناتوانی دولت در رسیدگی به مشکلات و بحران‌های امنیتی موجود برگزار خواهد شد.

الصباح اظهار داشت که این تحولات در حالی اتفاق می‌افتد که آمریکا به دنبال تشکیل ائتلافی جدید برای مقابله با محور مقاومت در منطقه است.

انتخابات جدید

وی پیش‌بینی کرد که اوضاع پس از انحلال کنست به سمت برگزاری انتخابات مجدد پیش برود، هرچند که نتانیاهو در تلاش برای عدم انحلال کنست و به تاخیر انداختن این مسئله است.

به گفته این کارشناس سیاسی، بسیاری از احزاب راست‌گرا به دنبال همپیمانی با نتانیاهو برای تشکیل دولتی ائتلافی در نتیجه شکست بنت در تثبیت دولت خود و خروج از بحران سیاسی موجود هستند.

به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، عدنان الصباح تاکید کرد که این امکان نیز وجود دارد که نتانیاهو بتواند زمینه را برای تشکیل دولتی جدید فراهم کند و ممکن است اتفاقی غیرقابل انتظار رخ دهد و کنست منحل نشود، چرا که آمریکا نیز به چنین اقدامی نیاز دارد و نمی‌خواهد انتخابات جدید برگزار شود.

الصباح اظهار داشت که هر دولتی تشکیل شود، به سبب وجود اختلافات زیاد میان احزاب اسرائیلی و البته بی‌توجهی به حقوق ملت فلسطین، چندان پایدار نخواهد ماند، چرا که بیشتر دولت‌های اسرائیلی که روی کار آمدند، در مقابل خواسته و اراده ملت و مقاومت فلسطین کم آورده و شکست خورده‌اند.

منبع: ایسنا
برچسب ها: اسرائیل
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی