تیتر امروز

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
تنگنا؛ برنامه یازدهم، قسمت دوم

گفتگو با حسین مرعشی؛ تنها سرمایه احزاب سیاسی، مردم‌اند

در دومین قسمت از گفتگو با حسین مرعشی در برنامه تنگنا، دیدگاه‌های او و دیگر اعضای حزب کارگزاران درباره عملکرد دولت جدید مورد بررسی قرار گرفت و راهکارهای آنها نیز بیان شد.

کد خبر: ۱۳۲۳۶۲
۱۶:۱۰ - ۰۲ تير ۱۴۰۱

گفتگو با حسین مرعشی؛ تنها سرمایه احزاب سیاسی، مردم‌اند

 

دیدارنیوز ـ حامد شجاعی: بخش اول گفتگو با حسین مرعشی در تنگنا به مرور روندی گذشت که دانشجوی جوان انقلابی دانشگاه کرمان را قبل از به سرانجام رسیدن تحصیلات دانشگاهی بدل به یکی از چهره‌های شناخته‌شده و تاثیرگذار تشکیلات نوپای جهاد سازندگی در استان کرمان نمود و با فاصله زمانی اندکی وی را در منصب استانداری کرمان تثبیت کرد تا طولانی‌ترین دوره استانداری این استان در تاریخ جمهوری اسلامی متعلق به وی باشد. اکنون و در هفتمین دهه زندگی، در حالیکه هنوز ادعا و عنوان انقلابی از سکه نیفتاده، مرعشی معتقد است که اصلاح‌طلب بودن بهتر از انقلابی بودن است و بسیاری از روندهای رخ داده تحت شعارهای انقلابی قابل نقد جدی و بازنگری است.

با همین رویکرد، دبیر کل حزب کارگزاران سازندگی، بی‌عملی و تعلیق تصمیم‌گیری در عرصه‌های گوناگون مدیریت و سیاست در کشور را به طور جدی زیر سوال می‌برد و آینده ایران و نقش خود در این آینده را از همین دریچه قابل بررسی می‌داند. هر چه بوده و هست، امروز برای بخش نه چندان کوچکی از انقلابیون پنجاه و هفت که حداقل تا سه دهه پس از انقلاب، در بخش‌هایی از حاکمیت، صاحب منصب و مقام بوده‌اند، فعالیت‌های اقتصادی خصوصی و حضور در محافل و گعده‌های دوستانه‌ و فامیلی، جذاب‌تر از گفتگو و کنشگری سیاسی‌ست.

حسین مرعشی نیز اگر چه همچنان یکی از فعال‌ترین و شاخص‌ترین چهره‌های جناح اصلاح‌طلب به شمار می‌رود اما در یک غروب معتدل خردادی، شوق رسیدن به مراسم پایان سال تحصیلی نوه خردسالش بسیار بیشتر از نشستن در تنگنا بود هر چند در همان وقت اندک، با هوشمندی و دقتی خاص در انتخاب کلمات پاسخگوی پرسش‌های من بود.

ویدیو این گفتگو را اینجا ببینید

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی