تیتر امروز

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/
گفت و گوی دیدار با یک حقوقدان درباره "طرح نور"

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/"روحانی" مکلف شد مانع ورود زنان بدون حجاب به ارتش شود

اجرای "طرح نور" بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز با دکتر امیرمحمد قدوسی، حقوقدان و وکیل یک گفت‌وگوی را انجام دهد که نتیجه آن تولید یک "ویدیوکست" بود، که می‌بینید.
سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
مدعیان قهرمانی و بحرانی که تمام نمی‌شود

اختلالات فنی در استقلال، پرسپولیس و سپاهان

با اینکه فاصله چندانی تا آغاز دوره بعدی لیگ برتر فوتبال ایران باقی نمانده اما هنوز سه باشگاه برتر فوتبال کشور در کش و قوس عجیبی گیر افتاده‌اند و تکلیف مسائل فنی آنها مشخص نیست.

کد خبر: ۱۳۱۵۱۰
۱۵:۲۰ - ۲۲ خرداد ۱۴۰۱

مربی استقلال

 

دیدار نیوز ـ شقایق آسیایی: تیم‌های بالای جدولی لیگ برتر ایران پس از اتمام دوره بیست و یکم با بحران مربی و سرمربی مواجه شده‌اند و معلوم نیست که شرایط نقل و انتقالات آنها به کجا خواهد رسید. این شرایط حتی در مورد قهرمان جام حذفی ایران یعنی نساجی قائمشهر نیز وجود دارد. نگاهی به وضعیت این تیم‌ها در روزهای اخیر که نشان‌دهنده چنین بحرانی است.

کنکور نام‌ها در استقلال

 نزدیک به دو هفته از جدایی فرهاد مجیدی از استقلال می‌گذرد و هیچ خبری مبنی بر ثبت قرارداد با بازیکن یا مربی جدید از دل باشگاه شنیده نمی‌شود. هوادارن استقلال که حتی به درستی نتوانستند از قهرمانی تیم‌شان پس از سالها شاد کنند و لذت ببرند حالا در فضای مجازی به دنبال مربی می گردند. جدی‌ترین گزینه داخلی استقلال هم جواد نکونام بود بازیکنی که هر چند سابقه کمی در استقلال دارد ولی حضور او می توانست منافع مدیران و هواداران را همزمان تامین کند.

اما در نهایت پیشنهاد استقلال را نکونام رد کرد  تا چند میلیارد روی قراردادش با باشگاه فولاد اضافه شود و اینکه بازیکنان مد نظر او نیز جذب شوند تا این ماجرا فقط به سود نکونام تمام شود. بعد از آن هم نام‌های مختلفی مطرح شد که عموما تجربه کافی برای حضور روی نیمکت استقلال را نداشتند. آخرین فردی که از لیست هیات مدیره استقلال خارج شد رضا عنایتی بود و حالا فقط مانده گزینه‌های خارجی! فهرست مربیان خارجی که در استقلال مورد بررسی قرار گرفته آنقدر دامنه گسترده ای دارد که با آن می توان یک تیم فوتبال بست! از استراماچونی محبوب آبی‌ها تا کی روش سرمربی سابق تیم ملی در این لیست قرار گرفتند و سپس نام  پراندلی، یانال، کارتال، گونش، مورایس و اسامی دیگر نیز منتشر شد. با این حال ظاهرا هیچ یک از این مربیان گزینه نهایی استقلال نیستند و قرار است سردار آجورلو همه را با معرفی یک مربی اروپایی شگفت زده کند، مثلا یکی به نام آلکس نوری!!!

باشگاه استقلال در جذب بازیکن هم چراغ خاموش عمل می کند و قرار است پس از اعلام مربی به یکباره از حضور بازیکنان جدید هم پرده برداری شود و تمدید قرارداد چند تن هم اتفاق بیفتد.

یحیای تنها!

در پرسپولیس اما همه چیز خوب به نظر می رسد؛ یحیی گل‌محمدی همچنان سرمربی است و بازیکنانی مثل بیرانوند، پور‌علی‌گنجی و دانیال اسماعیلی‌فر نیز قرارداد بسته‌اند. در مقایسه با بحران در اردوگاه آبی، آنقدر عکس این بازیکنان در فضای مجازی دست به دست شده که همه فکر می کنند پرسپولیس هیچ مشکلی ندارد، اما اگر به جزئیات وارد شویم می بینیم که شرایط قرمزها هم خیلی متفاوت نیست. شرط هیات مدیره برای ابقای گل محمدی، تقویت کادر فنی با حضور مربی خارجی بود. این مساله باعث شد تا داوود فنایی و مظاهر حسن پور از پرسپولیس جدا شوند. کار به همین‌جا ختم نشد و رضا درویش مدیر عامل باشگاه با اشاره به احتمال جدایی حمید مطهری از کادر فنی پرسپولیس گفت: «همانطور که بازیکن اختیار جدایی دارند این شرایط برای کادر فنی هم وجود دارد و ما مانع جدایی مطهری نخواهیم شد!»

با توجه به پیشنهاد دو تیم لیگ برتری به حمید مطهری، امکان جدایی او وجود دارد. حالا سوال اینجاست که آیا گل‌محمدی می‌تواند با یک کادر فنی جدید به اندازه مربیانی که سالها همکاری داشته و به درک و زبان مشترکی از هم رسیده بودند، کار کند! دومین مسئله قابل بحث در مورد پرسپولیس، پیگیری‌ شهر خودرو برای رسیدن به مطالباتش است که بعد از دو سال، باعث بسته شدن پنجره ثبت قرارداد داخلی این تیم شد و با این شرایط این تیم هم نمی تواند فعلا بازیکن  یا مربی جدیدی جذب کند .

یحیی گل محمدی

یک مونیخی در نصف جهان

در اصفهان تیم سوم لیگ، سپاهان هم شرایطی مشابه دارد. پس از جدایی نویدکیا هنوز مشخص نیست چه کسی روی نیمکت زرد پوشان می‌نشیند؟

در میان گزینه‌های داخلی نام ساکت الهامی به‌ گوش رسیده ولی به نظر می‌رسد مسئولین این تیم قصد دارند با آوردن فلیکس ماگات سرمربی سابق بایرن مونیخ و شالکه، سپاهان را مدعی بزرگ فصل آینده لیگ معرفی کنند. در عین حال ستاره‌های گران‌قیمت سپاهان مورد توجه تیم‌های دیگر لیگ قرار گرفته‌اند و معلوم نیست که سپاهان برای فصل آینده چطور بازیکن می گیرد؟

به دنبال یک پلنگ

تیم پرطرفدار نساجی مازندران قهرمان جام حذفی هم شرایط خوبی ندارد و پس از جدایی ساکت الهامی سرمربی این تیم و حواشی عجیبی و غریبی که از آخرین حضور او در رختکن روایت شد، هنوز این تیم بدون مربی است. طبیعتا نقل و انتقالات این تیم هم تا حضور سرمربی جدید پیگیری نمی‌شود و معلوم نیست که این تیم با چه شرایطی در لیگ جدید حاضر خواهد شد تا از عنوان قهرمانی خود دفاع کند؟ پلنگ‌های مازندران هنوز سردسته ندارند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی