تیتر امروز

هشدار حزب الله به اسرائیل/ ادعای نیویورک‌تایمز درباره حادثه اصفهان
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

هشدار حزب الله به اسرائیل/ ادعای نیویورک‌تایمز درباره حادثه اصفهان

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

درخواست تشکیل استانی مستقل به مرکزیت کاشان

گروهی از مردم کاشان با راه‌اندازی کارزاری از رئیس دولت خواستند استانی مستقل به مرکزیت کاشان تشکیل شود.

کد خبر: ۱۳۱۱۶۲
۱۲:۲۴ - ۱۷ خرداد ۱۴۰۱

 

درخواست تشکیل استانی مستقل به مرکزیت کاشان

 

دیدارنیوز: گروهی از مردم کاشان با راه‌اندازی کارزاری از رئیس دولت خواستند استانی مستقل به مرکزیت کاشان تشکیل شود.

در متن این کارزار که تا امروز بیش از ۶ هزار نفر آن را امضا کرده‌اند، آمده است:
«طبق اخبار واصله از آنجا که قرار است تا به زودی سفر استانی حضرتعالی و هیئت دولت به استان اصفهان انجام گیرد، تقاضا داریم تا به مطالبه دیرینه مردم منطقه فرهنگی کاشان که همانا تشکیل استانی مستقل از استان اصفهان است، توجهی ویژه صورت پذیرفته و در سفر استانی خود این مطالبه عمومی را مورد رسیدگی جدی قرار دهید.

کاشان هزاران سال است که محل زندگی انسان‌ها و اقوام گوناگون بوده و تمدنی کهن را در خود جای داده است که قدمت تاریخی آن به یکی از کهن‌ترین مراکز استقرار بشر در فلات مرکزی ایران موسوم به «سیلک» باز می‌گردد که نزدیک به ۷۵۰۰ سال قدمت دارد.

این منطقه فرهنگی بزرگ دارای سوابق درخشانی در تاریخ معاصر ایران می‌باشد و عالمان، فقیهان، دانشمندان، طبیبان، فیلسوفان، شاعران و هنرمندان زیادی را در دل خود پروده است که همه نام آورانی هستند که نه تنها نام کاشان را پرآوازه ساخته‌اند بلکه نام ایران و جهان اسلام را اعتباری دیگر بخشیده‌اند.

همچنین این منطقه فرهنگی از لحاظ اقتصادی، صنعتی، کشاورزی، گردشگری، راه‌های مواصلاتی و... از بسیاری از استان‌های کشور دارای شاخص‌های بالاتری می‌باشد و نیز به دلیل گستره وسیع استان اصفهان که باعث عدم رسیدگی صحیح به امورات و خواسته‌های به‌حق مردم شریف و نجیب شهرستان‌های این منطقه شده است، نگاه ویژه دولت در بحث «استان مستقل» را می‌طلبد؛ لذا از جنابعالی و هیئت محترم دولت تقاضا داریم تا این درخواست مهم را مد نظر قرار داده و اقدامات لازم جهت تشکیل استانی مستقل به مرکزیت «کاشان» را فراهم سازید.»

این کارزار تا تاریخ ۹ تیر ماه ۱۴۰۱ در آدرس اینترنتی (https://www.karzar.net/۴۴۲۳۰) در حال جمع‌آوری امضاست.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی