تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

دلیل تعویق سفر بایدن به اسرائیل فاش شد

روزنامه عبری زبان یدیعوت احرونوت به نقل از یک منبع سیاسی بلندپایه اسرائیلی بعید ندانست که تعویق سفر جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا به اوضاع سیاسی داخلی رژیم صهیونیستی ارتباطی داشته باشد.

کد خبر: ۱۳۰۹۵۱
۰۹:۰۸ - ۱۵ خرداد ۱۴۰۱

دلیل تعویق سفر بایدن به اسرائیل فاش شد

دیدارنیوز: یک روزنامه چاپ سرزمین‌های اشغالی روز شنبه فاش کرد که تعویق سفر جو بایدن رییس جمهوری آمریکا به سرزمین‌های اشغالی به احتمال گمانه زنی در مورد دخالت واشنگتن در امور داخلی رژیم صهیونیستی مرتبط است.

به نقل از پایگاه خبری "عرب ۴۸"، روزنامه عبری زبان یدیعوت احرونوت به نقل از یک منبع سیاسی بلندپایه اسرائیلی بعید ندانست که تعویق سفر بایدن به اوضاع سیاسی داخلی رژیم صهیونیستی ارتباطی داشته باشد.

این روزنامه نوشت:پیش‌بینی‌ها حکایت از آن دارد که تعویق سفر بایدن این امکان را به آمریکایی‌ها خواهد داد که به درک و نتیجه بهتری از سرنوشت دولت نفتالی بنت نخست وزیر کنونی رژیم صهیونیستی دست یابند.

یدیعوت احرونوت تاکید کرد که مقامات واشنگتن نگرانند دولت بنت در آستانه سفر بایدن سقوط کند و این مسأله این گمانه زنی را مطرح خواهد کرد که رییس جمهوری آمریکا در سیاست اسرائیل دخالت کرده و تلاش کرده تا بر آن تأثیر بگذارد.

براساس این گزارش، آمریکایی‌ها، اسرائیل را از این تصمیم مطلع کرده‌اند؛ هرچند گمانه زنی‌های دیگری نیز وجود دارد مبنی بر این که دولت بایدن به دنبال آن است که به شکل بهتری برای سفر به اسرائیل آماده شود.

براساس گزارش این روزنامه صهیونیستی، باید گفت که قصد بایدن برای سفر به عربستان، سفر خاورمیانه‌ای وی را پیچیده‌تر کرده است.

شبکه خبری ان بی سی نیوز به نقل از مقامات آمریکایی از تعویق سفر برنامه ریزی شده بایدن به عربستان و سرزمین‌های اشغالی که قرار بود اواخر ماه جاری میلادی انجام شود خبر داد و نوشت: این سفر تا ماه ژوئیه (تیر) به تعویق افتاده است.

کاخ سفید از اظهارنظر درباره برنامه سفر بایدن خودداری کرده و سفارتخانه‌های عربستان و رژیم صهیونیستی در واشنگتن از پاسخگویی به پرسش ان بی سی نیوز در این زمینه خودداری کرده اند.

روزنامه یدیعوت‌احرونوت پیش‌تر دلیل تعویق سفر بایدن به سرزمین‌های اشغالی را اوضاع امنیتی و تشدید حملات اسرائیل به اراضی فلسطینی اعلام کرده بود.

کابینه رژیم صهیونیستی شرایط بحرانی را دنبال می‌کند و هر لحظه احتمال سقوط آن وجود دارد. در تازه‌ترین اقدام که موجب نجات این کابینه شد، "گیدا ریناوی زعبی" نماینده عرب و معاون رییس کنست اسرائیل که به تازگی از ائتلاف دولتی خارج شده، از موضع خود عقب نشینی کرده و به ائتلاف بازگشت.

وی اواخر اردیبهشت سال جاری خروج خود از ائتلاف شکننده ۸ حزبی (شامل احزاب یش آتید، کارگر، آبی- سفید، مرتس، سه حزب افراطی راستگرا و نیز فهرست متحد عربی) به رهبری نفتالی بنت نخست وزیر رژیم صهیونیستی را اعلام کرد که این اقدام موجب سقوط دولت فعلی و برگزاری انتخابات زودهنگام در سرزمین‌های اشغالی می‌شد.

زعبی که به حزب چپ‌گرای مرتس تعلق دارد، پس از دیدار با یائیر لاپید وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی و نمایندگان فهرست عربی، استعفای خود را از ائتلاف پس گرفت.

در نتیجه این اقدام، ائتلاف بنت بار دیگر ۶۰ کرسی از ۱۲۰ کرسی پارلمان را در اختیار دارد؛ امری که برکنار کردن دولت را برای مخالفان این رژیم به رهبری بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر پیشین دشوارتر می‌کند.

زعبی اعلام کرده بود، در اعتراض به رفتار مقامات رژیم صهیونیستی با فلسطینی‌ها به ویژه عملکرد پلیس تل آویو در درگیری‌های اخیر در مسجد الاقصی، ائتلاف را ترک خواهد کرد.

منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی