تیتر امروز

رستوران بزنیم؟!
بازار کار و آینده رستوران داری

رستوران بزنیم؟!

در هر قسمت از پریسکوپ ۲ مهمان داریم که یکی علاقه‌مند و دیگری متخصص در یک مسیر شغلی است که در قالب گفت‌وگو آینده آن حرفه را به چالش می‌کشیم.

راغفر: کمک ۹۳۰۰ میلیاردی بانک مرکزی به بانک‌ها برای باز گذاشتن در بانک‌ها

راغفر گفت: در تیر ماه بانک مرکزی ۹ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان یعنی ۳ برابر یارانه‌ای که به همه مردم می‌دهد به بانک‌ها داده است تا آن‌ها بتوانند فعالیت کرده و درب بانک هایشان را باز کنند.

کد خبر: ۱۳۰۷۲
۱۵:۲۹ - ۰۲ آبان ۱۳۹۷

دیدارنیوز - حسین راغفر، اقتصاددان و عضو هیات علمی دانشگاه الزهرا گفت: تصویب نشدنFATF می‌توانست رابطه مالی ما را با اروپا قطع کند، زیرا تصویب FATF یکی از شروط اروپایی‌ها بود، نگرانی‌هایی که در مورد تصویب FATF وجود دارد بخاطر  این است که کشورهای قدرتمند مصداق های تروریسم را تأیید میکنند و آن‌ها هم بسیاری از نهادهای رسمی کشور را تروریست قرار می‌دهند.

وی افزود: تصویب نشدن CFT می‌توانست معاملات ارزی ما از طریق نظام بانکی جهانی را محدود کند و بر روی نرخ ارز تأثیر بگذارد اما در حال حاضر هم نگرانی هایی مربوط به عملکرد بعدی اروپا و یا آمریکا وجود دارد. به طور مثال جان کری اذعان کرده بود که خروج از برجام اشتباه بوده زیرا ما میخواستیم در گام های بعدی فشارهای بیشتری را وارد کنیم.

استاد دانشگاه الزهرا در رابطه با علل پایین آمدن نرخ ارز بیان داشت: بالا رفتن نرخ ارز سیاسی بود و پایین آمدن آن هم بیشتر از بالا رفتنش به دلایل سیاسی است، منابع بزرگی در بانک‌ها ی خصوصی گم است و معلوم نیست کجاست، تنها در تیر ماه بانک مرکزی 9 هزار و 300 میلیارد تومان یعنی 3 برابر یارانه‌ای که به همه مردم می دهد به بانک‌ها داده است تا آن ها بتوانند فعالیت کرده و درب بانک هایشان را باز کنند.

وی در پایان گفت: حیات بانکهای خصوصی عملا به پایان رسیده است، باید بخش قابل توجهی از این بانک‌ها ادغام شوند در غیر این صورت امکان تداوم نخواهند داشت.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی