تیتر امروز

اردوغان، شمشیر را از رو بست!
از سعدآباد تا توپکاپی (۷۵)، انتخابات ریاست جمهوری ترکیه دو ماه زودتر برگزار می‌شود

اردوغان، شمشیر را از رو بست!

سخنرانی پر از خشم و هیاهو رجب طیب اردوغان از تند شدن تب انتخابات ریاست جمهوری در ترکیه خبر می‌دهد، مخالفان او هم به همین تندی وارد میدان شده‌اند، مخالفانی که اردوغان آنها را «میز شش نفره»، کودتاچی،...
سردار و حاجی؛ بازی «دزد و پلیس» ادامه دارد
چون پرده استقلال برافتاد...

سردار و حاجی؛ بازی «دزد و پلیس» ادامه دارد

حدود ۴ ماه از روی کار آمدن علی فتح‌الله زاده می‌گذرد، ولی هنوز بیشتر وقت او صرف مناظره‌های بی‌پایان و غیرمستقیم با سردار آجورلو مدیر عامل قبلی باشگاه می‌شود.
موانع احیای توافق هسته‌ای ایران چیست؟
از چشم جهان (۷۲)؛ گزارش تازه «میدل ایست آی»

موانع احیای توافق هسته‌ای ایران چیست؟

مذاکرات برای احیای توافق هسته‌ای ایران عملا بی نتیجه مانده است. ایران می‌گوید طرف‌های غربی به ویژه آمریکا باید واقع‌بینانه به این مسئله بپردازند تا از تکرار خروج واشنگتن از برجام جلوگیری شود....

سامانه یکپارچه تخصیص خودرو؛ عرضه ۱۷۶ هزار خودرو در اولین فروش

تعداد خودرو‌های عرضه شده توسط خودروسازان در سامانه یکپارچه تخصیص برای این دوره ۱۷۶۹۱۱ خودرو بود که در قالب طرح‌های فروش متنوع عرضه شده است. باتوجه به آنکه میزان متقاضیان در ۴۲ طرح مختلف، کمتر از ظرفیت تخصیص یافته بود نیازی به قرعه ­کشی درآن طرح‌ها نیست و خودروی مدنظر ایشان بدون قرعه ­کشی، به مادران واجدشرایط دراین طرح‌ها اختصاص می­‌یابد.

کد خبر: ۱۳۰۶۶۸
۰۸:۳۱ - ۱۰ خرداد ۱۴۰۱

سامانه یکپارچه تخصیص خودرو؛ عرضه ۱۷۶ هزار خودرو در اولین فروش

دیدارنیوز: تعداد خودرو‌های عرضه شده توسط خودروسازان در سامانه یکپارچه تخصیص برای این دوره ۱۷۶۹۱۱ خودرو بود که در قالب طرح‌های فروش متنوع (فروش فوری، فوق العاده، پیش فروش‌های کمتر از یکسال و مشارکت در تولید) عرضه شد.

پیرو مفاد نامه ریاست محترم جمهوری (بند ۵ الف) در خصوص شفاف­سازی فرآیند عرضه خودرو، اولین سامانه یکپارچه تخصیص خودرو با هدف شفاف­سازی فرآیند تخصیص خودرو به متقاضیان، تحت نظارت سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف­ کنندگان کار خود را از ساعت نه صبح سه شنبه ۲۷ اردیبشهت آغاز کرد و متقاضیان خودرو ظرف مدت یک هفته تا ساعت ۹ صبح روز سه شنبه سوم خرداد اطلاعات ثبت نامی خود را در این سامانه وارد نمودند.

با توجه به افزایش ۱۷۵ درصدی تولید خودروی کامل در خودروسازان بزرگ کشور تا خرداد امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل (تولید کامل بالغ بر ۸۳ هزار خودرو در مقایسه با میزان ۳۰ هزار خودروی کامل تولید شده در مدت مشابه سال قبل) ۳۸ مدل خودروی مختلف از شش خودروساز کشور در این دوره ارائه شد و ۴۱۷۵۳۵۲ نفر دراین سامانه ثبت نام نمودند، ۳۸۷۸۳۰۱ طرح عادی و ۲۹۷۰۵۱ در طرح حمایت از خانواده که پس از صحه­ گذاری اطلاعات مرتبط با طرح جوانی، قرعه ­کشی طرح‌های بالاتر از ظرفیت اعلامی در روز دوشنبه نهم خرداد انجام شد.

مجموع ظرفیت درنظر گرفته شده در خودرو‌های عرضه شده توسط خودروسازان در سامانه یکپارچه تخصیص برای این دوره ۱۷۶۹۱۱ خودرو بود که در قالب ۱۱۵ طرح فروش متنوع (فروش فوری، فوق العاده، پیش فروش‌های کمتر از یکسال و مشارکت در تولید) عرضه گردید.

با توجه به پایدار شدن روند تولید خودروی کامل در خودروسازان داخلی و همچنین کاهش ۶۰ درصدی آمار خودرو‌های ناقض در پارکینگ نسبت به مدت مشابه سال قبل و از سوی دیگر ایجاد شفافیت در عرضه خودرو به بازار، روند تخصیص خودرو در سامانه تداوم پیدا خواهد یافت لازم به ذکر است که اجرای عملیات فروش توسط خودروسازان انجام می‌­گردد و سازمان حمایت، نظارت بر میزان عرضه و حسن انجام تعهدات خودروساز در خودرو‌های تخصیص ­یافته را به عهده خواهد داشت.

لازم به ذکر است که در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو ۵۶ طرح متنوع تخصیص خودرو در حوزه "حمایت از خانواده و جوانی" ارائه شده است که باتوجه به آنکه میزان متقاضیان در ۴۲ طرح مختلف، کمتر از ظرفیت تخصیص یافته بود نیازی به قرعه ­کشی درآن طرح‌ها نیست و خودروی مدنظر ایشان بدون قرعه ­کشی، به مادران واجدشرایط دراین طرح‌ها اختصاص می­‌یابد.

از سوی دیگر سیاست­گذاری عرضه در " سامانه یکپارچه تخصیص خودرو" در راستای ارتقای رضایت مصرف­کنندگان و تنظیم بازار، توانسته است تا مزایای زیر را نیز ایجاد نماید:

*تخصیص عادلانه خودرو

*بالا رفتن امکان دسترسی مصرف کنندگان بگونه ا­ی که در آخرین عرضه یکی از خودروسازان داخلی یازده و نیم میلیون نفر بازای عرضه پنجاه هزار خودرو ثبت نام نموده­اند در حالیکه با عرضه یکپارچه خودرو میزان ثبت نام کنندگان محصولات آن خودروساز به سه میلیون و ششصدهزار خودرو بازای عرضه صدهزارتایی، کاهش یافت و به عبارت دیگر احتمال دسترسی مصرف­کنندگان به خودرو برای یک محصول پرطرفدار خودروسازداخلی، به میزان هشت برابر افزایش یافته است

*شفافیت و ایجاد رویه‌ای واحد در عرضه برای همه خودروسازان

*رفع شائبه مهندسی عرضه با عرضه قطره­چکانی خودرو و یا عرضه خودرو در بازار‌های غیرشفاف توسط خودروسازان و افزایش تنوع و حق انتخاب برای مصرف­ کنندگان در هر دوره عرضه

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی