تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

ادعای بنت؛ دوران مصونیت ایران به پایان رسیده!

نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائیل با طرح ادعاهای پوچ و تکراری درباره ایران گفت: همانطور که پیشتر نیز گفته‌ایم، دوران مصونیت ایران به پایان رسیده است. کسانی که از تروریست‌ها حمایت مالی می‌کنند، آن‌هایی که تروریست‌ها را تسلیح و اعزام می‌کنند، تاوان تمام و کمال اقدام‌های خود را خواهند پرداخت.

کد خبر: ۱۳۰۵۸۹
۰۸:۰۳ - ۰۹ خرداد ۱۴۰۱

ادعای بنت؛ دوران مصونیت ایران به پایان رسیده!

دیدارنیوز: نفتالی بنت، نخست‌وزیر اسرائیل، روز یکشنبه و یک هفته پس از ترور یک فرمانده سپاه پاسداران در تهران که ایران، اسرائیل را عامل آن دانسته است، گفت که ایران در قبال تحریک حملات تروریستی از طریق نیرو‌های نیابتی تحت حمایتش تاوان سنگینی پرداخت خواهد کرد.

حسن صیاد خدایی اصل که از سوی اسرائیل متهم به برنامه‌ریزی برای حمله به شهروندان این کشور در سراسر جهان شده بود، از سوی دو فرد موتورسوار پشت فرمان خودرویش به ضرب گلوله کشته شد. سناریویی که شبیه به ترور دانشمندان هسته‌ای ایران بود که تهران همواره بلافاصله پس از انجام آن‌ها انگشت اتهام راه به سوی موساد نشانه رفته است.

هر چند مقام‌ها و نهاد‌های رسمی اسرائیل تا کنون از هرگونه اظهارنظر مستقیم در مورد ترور هفته گذشته فرمانده سپاه پاسداران اجتناب کرده‌اند، ولی بنت روز یکشنبه در سخنانی خطاب اعضای دولت خود، ایران را به ترتیب دادن حملات مکرر به منافع اسرائیل متهم کرد.

نخست وزیر اسرائیل گفت: «برای دهه‌ها، رژیم ایران از طریق گروه‌های نیابتی و ماموران اعزامی خود علیه اسرائیل و در منطقه، حمله‌های تروریستی انجام داده، ولی راس این اختاپوس، یعنی ایران، از مصونیت برخوردار بوده است.»

او افزود: «همانطور که پیشتر نیز گفته‌ایم، دوران مصونیت رژیم ایران به پایان رسیده است. کسانی که از تروریست‌ها حمایت مالی می‌کنند، آن‌هایی که تروریست‌ها را تسلیح و اعزام می‌کنند، تاوان تمام و کمال اقدام‌های خود را خواهند پرداخت.»

در مقابل، مقام‌های ایران نیز همواره با متهم کردن اسرائیل به نقش داشتن در ترور دانشمندان هسته‌ای خود و نیز حسن صیاد خدایی اصل تاکید کرده‌اند که انتقام این ترور‌ها را از عاملان آن خواهند گرفت.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی