تیتر امروز

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
حمله ایران به اسرائیل/ خبرنگار الجزیره: ایرانی‌ها نگران اقتصاد هستند، نه اسرائیل/ افزایش گشت‌زنی جنگنده‌های اردنی
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

حمله ایران به اسرائیل/ خبرنگار الجزیره: ایرانی‌ها نگران اقتصاد هستند، نه اسرائیل/ افزایش گشت‌زنی جنگنده‌های اردنی

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)
مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه

گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)

در ادامه مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه درباره «گفتمان نظام سلطه جهانی» که سه قسمت قبلی را در دیدارنیوز خواندید، در قسمت چهارم و پایانی می‌توانید پاسخ...

بیش از ۱۰ هزار سرباز تازه‌نفس آمریکایی در راه اروپا

با دستور لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا، تعداد ۱۰۵۰۰ نیرو به اروپا اعزام خواهند شد تا جایگزین بخشی از نیرو‌هایی باشند که قبلا در اروپا مستقر شده بودند. جان کربی، سخنگوی پنتاگون گفته است که این نیرو‌ها قرار نیست در اوکراین بجنگند، بلکه از دفاع مستحکم کشور‌های متحد با یکدیگر در ناتو حمایت خواهند کرد.

کد خبر: ۱۲۹۵۹۰
۱۴:۵۸ - ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱

بیش از ۱۰ هزار سرباز تازه‌نفس آمریکایی در راه اروپا

دیدارنیوز: لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا طی دستوری مجوز داد تا ۱۰۵۰۰ نیرو به اروپا اعزام شوند و جایگزینی بخشی از نیرو‌هایی باشند که قبلا در اروپا مستقر شده بودند.

به نقل از پایگاه هیل، جان کربی، سخنگوی پنتاگون در اظهاراتی به خبرنگاران گفت که این نیرو‌ها "در ماه‌های آینده" مستقر خواهند شد و افزود که وضعیت نیرو‌های آمریکا در اروپا بدون تغییر باقی خواهد ماند.

کربی بیان داشت: این‌ها اقدامات دائمی نیستند. این حرکت‌ها هدفشان پاسخ به جو امنیتی فعلی است.

وی افزود: علاوه بر این، این نیرو‌ها قرار نیست در اوکراین بجنگند، بلکه از دفاع مستحکم کشور‌های متحد با یکدیگر در ناتو حمایت خواهند کرد.

آمریکا در ماه‌های فوریه و مارس هزاران نیرو را برای تقویت متحدان خود در اروپا در بحبوحه حمله روسیه به اوکراین تغییر موضع داده و مستقر کرد.

اخیراً، آستین قابلیت‌های هوانوردی مضاعفی را از جانب آمریکا در منطقه مستقر کرد که در مجموع حدود ۲۰۰ پرسنل را شامل می‌شوند. این استقرار‌ها تعداد کل پرسنل استقرار یافته از سوی آمریکا در اروپا را به ۱۰۰ هزار رساند.

کربی اظهار کرد که نیرو‌های جدیدی که اعلام شدند، این تعداد را بدون تغییر می‌گذارند، زیرا نیرو‌های جایگزین هستند. سخنگوی پنتاگون گفت: واحد‌های در حال جایگزینی پس از اجرای "مناسب" روند محول‌سازی مسئولیت‌ها که در هفته‌های آینده و تابستان اتفاق می‌افتد، به آمریکا بازخواهند گشت.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی