تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

مدیران خودرو مشمول منع پیش‌فروش نیست؟

پیگیری‌ها نشان می‌دهد که ظاهرا در بخشنامه وزارت صمت به نام شرکت‌ها اشاره‌ای نشده و نامه‌ای خاص هم خطاب به مدیران حودرو ارسال نشده است.

کد خبر: ۱۲۹۲۹۲
۱۲:۳۹ - ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱

مدیران خودرو مشمول منع پیش‌فروش نیست

دیدارنیوز ـ مدیران خودرو، طرح فروش تیگو و آریزو را از روز یکشنبه به اجرا گذاشته. این در حالی است که وزارت صمت در نامه‌ای خودروسازان اجرای هر نوع طرح پیش‌فروش را تا زمان راه‌اندازی سامانه یکپارچه فروش خودرو، ممنوع اعلام کرده است.

بر همین اساس، طرح فروش بهمن موتور نیز که قرار بود روز شنبه هفدهم آغاز شود، متوقف شد. آیا مدیران خودرو مشمول نامه وزارت صمت نمی‌شود؟

پیگیری‌ها نشان می‌دهد که ظاهرا در بخشنامه وزارت صمت به نام شرکت‌ها اشاره‌ای نشده و نامه‌ای خاص هم خطاب به مدیران حودرو ارسال نشده است.

طرح فروش تیگو و آریزو چگونه است؟

علاوه اینکه در سایت خود این شرکت، اطلاعات مربوط به فروش تیگو و آریزو درج شده است، برخی رسانه‌ها نیز خبر برگزاری این طرح را منتشر کرده‌اند.

وب‌سایت خودرو در این مورد نوشت: خودرو چری تیگو ۸ پرو با پیش پرداخت ۵۰ درصد به صورت اقساط ۶۰ ماهه عرضه می‌گردد… گفتنی است این خودرو شاسی بلند جدید، در رنگ‌های سفید، مشکی و نوک مدادی ارائه می‌شود.

جماران نیوز در این‌باره نوشت: شرایط فروش نقدی و اقساطی مدیران خودرو ویژه اردیبهشت ۱۴۰۱ شامل آریزو ۵، ایکس ۳۳، ایکس ۲۲، تیگو ۷ اعلام شد. تسهیلات این طرح تا ۶۰ و ۶۵ درصد، اقساط ۱۲ تا ۶٠ ماه و بدون چک اقساط، بدون کارمزد ارائه شده است.
تیگو و آریزو در بازار چند؟

حال سوال اینجاست که قیمت‌ها در طرح فروش تیگو و آریزو، چقدر با بازار تفاوت دارد؟ با نگاهی به این تفاوت قیمت، می‌توان برآورد کرد که اگر اتفاق ویژه‌ای در بازار رخ ندهد، در زمان تحویل خودروها، چقدر رانت نصیب خریداران می‌شود.

این میزان برای برخی خودرو‌ها کمتر و برای برخی بیشتر است.

چری آریزو ۵ نیو

متقاضیان ثبت‌نام در این طرح فروش مدیران خودرو، می‌توانند چری آریزو ۵ نیو را انتخاب کنند. خریداران باید ۲۸۵ میلیون و ۹۰۹ هزار تومان را به عنوان پیش‌پرداخت، بپردازند. قیمت کارخانه‌ای این محصول، ۷۱۴ میلیون و ۷۷۳ هزار تومان است. این خودرو در بازار، ۷۲۶ میلیون تومان قیمت دارد.

تیگو۷ IE

یکی دیگر از خودرو‌هایی که هنگام ثبت نام در طرح فروش تیگو و آریزو عرضه می‌شود، تیگو۷ IE است. خریداران باید ۴۱۶ میلیون و ۷۴۹ هزار تومان را به عنوان پیش‌پرداخت، بپردازند. قیمت کارخانه‌ای این محصول، یک میلیارد و ۴۱ میلیون و ۸۷۳ هزار تومان است. این خودرو در بازار، یک میلیارد و ۵۰ میلیون تومان قیمت دارد.

ایکس ۳۳

در طرح فروش، همچنین امکان گزینش ایکس ۳۳ نیز وجود دارد. خریداران باید ۲۳۸ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان را به عنوان پیش‌پرداخت، بپردازند. قیمت کارخانه‌ای این محصول، ۶۸۲ میلیون و ۵۷۳ هزار تومان است و این خودرو در بازار، ۶۷۰ میلیون تومان قیمت دارد.

ایکس ۲۲ MT

یکی دیگر از خودرو‌هایی که هنگام ثبت نام در طرح فروش ایران خودرو عرضه می‌شود، ایکس ۲۲ MT است. خریداران باید ۱۸۴ میلیون و ۲۶۹ هزار تومان را به عنوان پیش‌پرداخت، بپردازند. قیمت کارخانه‌ای این محصول، ۴۶۰ میلیون و ۶۷۳ هزار تومان است. این خودرو در بازار، ۴۹۵ میلیون تومان قیمت دارد.

ایکس ۲۲ پرو

متقاضیان همچنین در هنگام ثبت‌نام در این طرح خودرو، از امکان خرید ایکس ۲۲ پرو نیز برخوردارند. خریداران باید ۲۴۸ میلیون و ۲۰۳ هزار تومان را به عنوان پیش‌پرداخت، بپردازند. قیمت کارخانه‌ای این محصول، ۶۲۰ میلیون و ۵۰۸ هزار تومان تعیین شده است. این خودرو در بازار، ۶۶۰ میلیون تومان قیمت دارد.

اختلاف قیمت کارخانه و بازار

این ارقام، اختلاف قیمت بین کارخانه و بازار را هنگام ثبت‌نام در طرح فروش تیگو و آریزو نشان می‌دهد. فروشندگان، احتمالا چری آریزو ۵ نیو را حدود ۱۱ و تیگو۷ IE را حدود هشت میلیون تومان گران‌تر از کارخانه بفروش برسانند.

ایکس ۳۳ اکنون در بازار کمتر از کارخانه به فروش می‌رسد. همچنین فروشندگان، ایکس ۲۲ MT را حدود ۳۴ و ایکس ۲۲ پرو را حدود ۳۹ میلیون تومان گران‌تر از کارخانه بفروشند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی