تیتر امروز

امیر محمد قدوسی: اعتراض زنان به حجاب اجباری از اسفند ۵۷ تاکنون ادامه داشته/
گفت و گوی دیدار با یک حقوقدان درباره "طرح نور"

امیر محمد قدوسی: اعتراض زنان به حجاب اجباری از اسفند ۵۷ تاکنون ادامه داشته/"روحانی" مکلف شد مانع ورود زنان بدون حجاب به ارتش شود

اجرای "طرح نور" بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز با دکتر امیرمحمد قدوسی، حقوقدان و وکیل یک گفت‌وگوی را انجام دهد که نتیجه آن تولید یک "ویدیوکست" بود، که می‌بینید.
سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...

چراغ سبز بازار سرمایه به افزایش دامنه نوسان

شاخص کل بورس پس از هفت ماه به محدوده یک میلیون و ۵۰۱ هزار واحدی بازگشت و کانال یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحدی را فتح کرد تا چراغ سبزی برای اجرای افزایش دامنه نوسان قیمت سهام شرکت‌های بازار اول بورس تهران و فرابورس از ۵درصد به ۶درصد مثبت و منفی باشد.

کد خبر: ۱۲۷۵۷۴
۱۴:۳۱ - ۲۹ فروردين ۱۴۰۱

چراغ سبز بازار سرمایه به افزایش دامنه نوسان

دیدارنیوز ـ شاخص کل بورس امروز دوشنبه (۲۹ فروردین ۱۴۰۱) پس از کش و قوس‌های فراوان در روز‌های سال جدید بالاخره با رشد قابل توجهی همراه شد و امروز هم با جهشی بیش از ۲۶هزار واحدی وارد کانال یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحدی شد که هفت ماه پیش آن را از دست داده بود. امروز در بورس دامنه نوسان قیمت سهام شرکت‌های بازار اول بورس تهران و فرابورس از ۵درصد به ۶درصد مثبت و منفی افزایش یافت؛ به نظر می‌رسد بازار در روز اول اجرای این تغییر بورسی، واکنش مثبتی به آن داشته است.

مطابق تصمیم مسئولان بازار سرمایه از امروز دامنه نوسان قیمت سهام شرکت‌های حاضر در بازار اول بورس تهران و فرابورس از ۵ به ۶درصد مثبت و منفی افزایش یافت آن‌طور که مسئولان سازمان بورس می‌گویند قرار است تا پایان سال دامنه نوسان به‌صورت تدریجی افزایش یابد. به‌زعم تحلیلگران، افزایش دامنه نوسان گام نخست برای حرفه‌ای‌شدن بازار سهام است.

به این ترتیب از امروز دامنه نوسان قیمت سهام شرکت‌های بازار اول بورس تهران و فرابورس از ۵درصد به ۶درصد مثبت و منفی افزایش یافت؛ یعنی دامنه رشد یا نزول قیمت سهام شرکت‌های بورس از ۱۰درصد به ۱۲درصد تغییر کرد.

فردین آقابزرگی، کارشناس بازار سرمایه نیز پیش‌بینی کرده است که تا پایان سال شاخص حتی به محدوده دو میلیون واحد هم می‌رسد.
وضعیت شاخص کل بورس

امروز شاخص کل امروز با افزایش ۲۶ هزار و ۶۵۴ واحدی به یک میلیون و ۵۰۱ هزار واحد رسید.

شاخص کل (هم‌وزن) مثبت بود و با ۶ هزار و ۷۸۲ واحد افزایش به ۳۹۷ هزار و ۷۶۹ واحد رسید.

معامله‌گران در بازار سرمایه ۶۴۵ هزار و ۹۷۹ معامله به ارزش ۷ هزار و ۳۲۳ میلیارد تومان انجام دادند.

نماد‌های شستا، پارسان، تاپیکو، فارس، نوری، شپدیس، شبندر، بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند. همچنین امروز نماد‌های اپال، پاکش وبهمن بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس داشتند.

اما امروز شاخص فرابورس با افزایش حدود ۳۱۱ واحدی به ۲۰ هزار و ۷۰۴ واحد رسید. تعداد معاملات انجام شده در فرابورس نیز ۳۱۸ هزار و ۱۰۳ معامله بود.

نماد‌های مارون، شگویا، بپاس، ومهان، شاوان، ارفع، هرمز بیشترین تاثیر مثبت را روی شاخص فرابورس داشتند. همچنین نماد‌های دماوند، قچار و کگهر نیز بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص فرابورس داشتند.
حقیقی‌ها چقدر وارد بورس کردند؟

همچنین به گزارش اقتصادآنلاین، افراد حقیقی امروز ۸۴میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند که بیشترین ورود پول حقیقی به بورس یا فرابورس مربوط به گروه محصولات شیمیایی و همچنین سهام شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان بود.
«پارسان» بیشترین ورود پول حقیقی بورس امروز را ثبت کرد

در بورس امروز حقیقی‌ها حدود ۸۴میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد ۶هزار و ۶۸۰میلیارد تومان بود، افراد حقیقی ۸۳درصد یعنی پنج هزار و ۵۶۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان یک درصد از کل معاملات شد.

بیشترین ورود پول حقیقی به بورس و فرابورس در سه گروه «محصولات شیمیایی»، «شرکت‌های چندرشته‌ای صنعتی» و «سرمایه‌گذاری‌ها» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «حمل و نقل، انبارداری و ارتباطات» و «بیمه و صندوق بازنشستگی» به نفع حقوقی‌ها تمام شد.

سه نماد «پارسان»، «شستا» و «وبانک» لقب بیشترین افزایش سهام حقیقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقوقی‌ها نیز بیشتر به «حفارس»، «های وب» و «گنگین» معطوف بود.

مالکیت حقیقی در ترکیب سهامداری شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان معادل ۵۶میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقوقی حمل و نقل بین‌المللی خلیج فارس با برتری ۳۵میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۸۶نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۸۵نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۴۵۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۳۵۰میلیارد تومان بود.

برچسب ها: بورس
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی