تیتر امروز

بچه‌ها! نخندین!
افاضات اضافه

بچه‌ها! نخندین!

عوام‌الملک در هفته‌ای که گذشت از حمایت مردم و خواص از یک طرح جدید نوشته و ترانه‌ای هم به گوشش رسیده که می‌گفت: "بچه‌ها! نخندین!"

در سال جدید این اهداف مالی را فراموش نکنید

همزمان با فرا رسیدن سال جدید، تعیین اهداف جدید برای سال آینده نیز ضروری است. برخی از افراد روی تناسب اندام تمرکز می‌کنند، برخی تصمیم می‌گیرند کتاب‌های بیشتری بخوانند و برخی دیگر روی امور مالی خود تمرکز می‌کنند.

کد خبر: ۱۲۷۲۳۱
۱۳:۱۷ - ۲۵ فروردين ۱۴۰۱

 

دیدارنیوز: همزمان با فرا رسیدن سال جدید، تعیین اهداف جدید برای سال آینده نیز ضروری است. برخی از افراد روی تناسب اندام تمرکز می‌کنند، برخی تصمیم می‌گیرند کتاب‌های بیشتری بخوانند و برخی دیگر روی امور مالی خود تمرکز می‌کنند. اهداف مالی، احتمالا یکی از اهداف مشترک بسیاری از افراد و کسب و کارها است. زیرا زندگی بر محور اهداف مالی می‌چرخد و عدم برنامه‌ریزی دقیق مالی می‌تواند سال جدید را برای بسیاری از ما سخت و ناخوشایند کند. اما سوال این است که اهداف مالی چیست و یا بهترین اهدافی که در زمینه مالی وجود دارد چه اهدافی است؟ در این نوشته به برخی از این اهداف اشاره شده است.

 

اهداف مالی جدید در سال جدید

1. یک گزارش اعتباری رایگان دریافت کنید

گزارش اعتباری در واقع نوعی سند است که در آن برخی از اطلاعات مالی ضروری همچون تاریخچه مالی افراد بیان شده است. گزارشات اعتباری معمولا توسط موسسات اعتباری انجام می‌شود و در هر کسب و کاری ضروری است. گزارش اعتباری، می‌تواند وضعیت مالی شما را نیز نشان دهد و از این رو چشم‌اندازی کلی از وضعیت مالی شما را به نمایش بگذارد.علاوه بر این ابزارهای رایگانی نیز وجود دارد که می‌تواند این گزارش را به صورت رایگان تهیه کند. اگر شما کسب و کار الکترونیکی دارید و میخواهید به ساده‌ترین روش پرداختی های خود را سرو سامان دهید می توانید با دریافت پرداخت یار به کسب و کار خود کمک بزرگی کنید.

 

2. امور مالی خود را ارزیابی کنید و بودجه بسازید

اکنون که اعتبار خود را می‌دانید، هدف مالی بعدی که باید برای خود تعیین کنید، ارزیابی وضعیت مالی و تعیین بودجه است. بسیاری از مردم بودجه را به عنوان یک محدودیت می‌بینند - چیزی که آزادی شما را محدود می کند و لذت را از زندگی دریغ می‌کند.

شاید این موضوع تا حدودی درست باشد. اما بودجه به شما این امکان را می‌دهد که هزینه‌های خود را پیگیری کنید. ممکن است بیش از آنچه فکر می‌کنید برای غذا یا سرگرمی خرج کنید. پس وقتی بودجه‌بندی می‌کنید با خرج‌های اضافی خود آشنا می‌شوید و می‌توانید آن را مدیریت کنید.

 

3. ده درصد از درآمد خود را پس انداز کنید

شاید این جمله را شنیده باشید که اول به خودتان پول بدهید، بعد به بقیه چیزها. معنی این جمله آن است که به جای کنار گذاشتن پول برای سایر هزینه‌ها، ابتدا پس‌انداز کنید، سپس به مخارج دیگر بپردازید. هدف خود را تعیین کنید که 10 درصد از درآمد ناخالص خود را در سال جدید پس‌انداز کنید. مثلا اگر در ماه ده میلیون درآمد خالص بعد از کسر مالیات و... دارید، یک میلیون تومان از آن را پس انداز کنید.

 ممکن است این هدف بسته به جایی که در آن هستید، کمی سخت به نظر برسد. اما به هزینه‌های غیرضروری خود نگاه کنید و ببینید که برای رسیدن به هدف مالی‌تان، کدام یک از آنها را باید کنار بگذارید. بعد از آن قطعا به راحتی می‌توانید بخش قابل توجهی از پول خود را پس‌انداز کنید.

4.بدهی خود را بازپرداخت کنید

رهایی از بدهی گام کلیدی دیگری برای کنترل امور مالی است. اینجاست که دوباره موضوع بودجه‌بندی و اهمیت آن مشخص می‌شود. بودجه به شما ایده بسیار خوبی از میزان بدهی ابزارهای بازپرداخت آن می‌دهد. اولین قدم این است که در اسرع وقت پرداخت بدهی با بالاترین نرخ بهره را در اولویت قرار دهید.

با انجام این کار می‌توانید مبلغی را که به عنوان بهره پرداخت می‌کنید کاهش دهید. با پرداخت بدهی بالاترین بهره، نه تنها مبلغی را که به عنوان بهره پرداخت می‌کنید کاهش می‌دهید، بلکه می‌توانید آن پول را پس انداز کنید یا در جای دیگری استفاده کنید.

 پس اگر بدهی بزرگی دارید همین الان با سریع‌ترین روش ممکن همچون انتقال وجه بانک ملت با رمز دوم از شر آن خلاص شوید. این کار به هیچ وجه سخت نیست. کافیست یک بسته ساعتی اینترنت ایرانسل  بخرید و با کانکت شدن به اینترنت، بدهی خود را پرداخت کنید.

5.درباره پول و امور مالی بیاموزید

متعهد شدن مداوم به یادگیری در مورد بازارهای مالی، ماهیت پول و سرمایه گذاری به طور کلی، برای ایجاد ثروت بلندمدت کاملا ضروری است. همچنین به یادگیری بیشتر در مورد نحوه مدیریت موفقیت‌آمیز پول کمک می‌کند. می‌توانید این کار را با تحقیق آنلاین، شرکت در کلاس‌ها یا خواندن کتاب‌های مالی انجام دهید.

در حالی که ممکن است اطلاعات زیادی در سایت‌ها یا در رسانه‌های اجتماعی وجود داشته باشد، پیشنهاد می‌شود حتما و حتما توصیه‌های سرمایه گذاری را فقط از منابع قابل اعتماد دریافت کنید.

 

6.شروع به سرمایه گذاری کنید

سرمایه گذاری به شما این امکان را می‌دهد که پول خود را با سرعت بسیار بیشتری افزایش دهید. گزینه‌های سرمایه‌گذاری را بر اساس وضعیت مالی خود و میزان ریسکی که مایل به انجام آن هستید در نظر بگیرید.

مثلا سرمایه‌گذاری در بورس یک نوع سرمایه‌گذاری هوشمندانه است. هر چند در صورت پیش بینی اشتباه ریسک آن بالا است، اما با شناخت درست آن می‌توانید سود خوبی به دست آورید. اگر در انتخاب سهام مطمئن نیستید، ممکن است سرمایه گذاری در اموری چون طلا نیز مناسب باشد. با این حال، انتخاب سرمایه‌گذاری درست، به میزان آگاهی و تحقیق شما بستگی دارد.

 

7.یک روز در هفته متعهد شوید که هیچ وقت خرج نکنید

خرج کردن جایی است که همه اهداف مالی ما ممکن است از بین بروند. سفارش‌های غیرمنتظره بیش از حد و یا سفارش‌های خرید آنلاین، اغلب باعث می‌شوند که از پس‌انداز خود بگذریم و یا حتی مجبور به دریافت وام شویم. بهتر است در مورد این نوع مخارج کمی محتاط باشیم و بی‌گدار به آب نزنیم.

 البته اشتباه نکنید. منظور ما این نیست که اصلا خرج نکنید و خساست به خرج دهید. بلکه نکته کلیدی برای سال جدید این است که بیشتر مراقب عادت‌های خرج کردن خود باشید. کار سختی نیست. قرار است شما به یک روز بدون خرج کردن در هفته متعهد شوید.

روز بدون خرج کردن، یعنی هیچ گونه پولی خرج نمی‌کنید نه برای قهوه، نه برای غذا و نه برای لباس. مطمئناً نیازهای غذایی و حمل و نقل شما در این مدت باید پوشش داده شود، اما به طور کلی می‌توانید یک روز را بدون صرف هزینه بگذرانید.

سخن نهایی

اصولی که به آنها اشاره شد تنها چند اصل کلی در رابطه با تعیین اهداف مالی است. این اهداف می‌توالند شاملی لیستی بلندپایه‌تر از موارد اشاره شده باشد. با این حال در این مطلب به برخی از اهداف مهم و کلی اشاره شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی