تیتر امروز

بچه‌ها! نخندین!
افاضات اضافه

بچه‌ها! نخندین!

عوام‌الملک در هفته‌ای که گذشت از حمایت مردم و خواص از یک طرح جدید نوشته و ترانه‌ای هم به گوشش رسیده که می‌گفت: "بچه‌ها! نخندین!"
مربیان و داوران از خجالت هم درآمدند

فرهاد و دوپینگ؟ علی‌آقا و شیتیل؟

اگر علی خسروی یا هر شخص دیگری مدارکی دال بر استفاده فرهاد مجیدی یا هر شخص دیگری از مواد نیروزا دارد باید رو کند. این می‌تواند شامل مدارکی باشد که نشان بدهد اسناد منتشر شده در این زمینه به بایگانی فرستاده شده است. در آن سمت اگر فرهاد مجیدی هم سندی دارد که نشان می‌دهد خسروی از ۲۰ سال پیش تا به امروز «شیتیل» می‌گرفته و کارشناسی‌هایش در تلویزیون جهت‌دار است باید به همه نشان دهد.

کد خبر: ۱۲۷۲۶۹
۰۸:۲۴ - ۲۷ فروردين ۱۴۰۱

فرهاد و دوپینگ؟ علی‌آقا و شیتیل؟

دیدارنیوز: چند سالی است مد شده بازیکنان خارجی لیگ ایران با این بهانه که زبان فارسی بلد نیستند، تمام استوری‌های تبریک قهرمانی یا تولد هواداران را بدون توجه به متن آن بازنشر می‌کنند. در این بین انواع و اقسام فحاشی‌های مثبت هجده یا اتهامات عجیب و غریب هم در بین این استوری‌ها دیده می‌شود. انجام این کار توسط یک بازیکن خارجی را می‌شود یک کاریش کرد، اما آدم نمی‌داند رفتار مشابه توسط یک داور بازنشسته که در ارکان داوری این مملکت پست دارد را کجای دلش بگذارد.

بعد از کنفرانس خبری جنجالی فرهاد مجیدی پس از باخت مقابل نساجی و به کار بردن لفظ «داور شیتیل بگیر» در مورد علی خسروی داور بازنشسته کشورمان و یکی از کارشناسان تلویزیونی داوری تقابل عجیبی بین مجیدی و جامعه داوران شکل گرفت. تقابلی که همچنان ادامه دارد. علی خسروی بعد از مصاحبه فرهاد در یک اظهارنظر کوتاه گفت جواب آدم‌های «بی‌سواد» را نمی‌دهد، اما در حالی که به نظر می‌رسید با این جمله سر و ته پرونده بسته می‌شود و نهایتا ادامه دعوا در ارکان قضایی فدراسیون فوتبال پیگیری می‌شود، علی خسروی با بازنشر استوری‌های حمایتی از خودش که عموما علیه فرهاد مجیدی بود به آتش این اختلاف دامن زد. توهین به سرمربی استقلال و طرح اتهامات سنگین علیه فرهاد مجیدی به وفور در متن این استوری‌ها وجود داشت. علی خسروی هم آگاهانه این متن‌ها را در صفحه خودش بازنشر داد و مثل نوجوان‌ها با استفاده از الفاظی نظیر جونم داداش و ستون و سلطان به ابراز احساسات پرداخت.

علیرضا فغانی و چندین و چند داور سرشناس در این تقابل پشت علی خسروی درآمدند و در آن سمت دسته کمی از پیشکسوتان استقلال حاضر شدند از مجیدی حمایت کنند. مساله‌ای که نشان می‌دهد سرمربی استقلال چقدر با قدیمی‌های این تیم مشکل دارد.

روز پنجشنبه به صورت کاملا همزمان طرفین راهی کمیته انضباطی و اخلاق فدراسیون فوتبال شدند و از یکدیگر شکایت کردند. افشاریان رییس کمیته داوران از کمیته انضباطی خواست به صحبت‌های مجیدی رسیدگی کند. در سمت مقابل باشگاه استقلال هم بابت انتشار برخی اظهارات و استوری‌ها به دلیل افترا، توهین و نشر اکاذیب از علی خسروی و افرادی که استوری‌های‌شان را بازنشر کرده بود، به کمیته اخلاق و سایر ارکان قضایی فدراسیون فوتبال شکایت کرد.

اینکه سرمربی استقلال رسما عضو کمیته داوران و کارشناس تلویزیونی را «شیتیل بگیر» معرفی می‌کند و در آن سمت علی خسروی استوری‌های حاوی اتهام دوپینگی بودن مجیدی را بازنشر می‌کند نشان می‌دهد جدا از کوتاهی ارکان قضایی اخلاقیات در حوزه فوتبال باشگاهی ایران به سمت صفر میل می‌کند. این‌ها اتهاماتی نیست که بتوان راحت به کار برد و از کنارش گذشت. اگر علی خسروی یا هر شخص دیگری مدارکی دال بر استفاده فرهاد مجیدی یا هر شخص دیگری از مواد نیروزا دارد باید رو کند. این می‌تواند شامل مدارکی باشد که نشان بدهد اسناد منتشر شده در این زمینه به بایگانی فرستاده شده است. در آن سمت اگر فرهاد مجیدی هم سندی دارد که نشان می‌دهد خسروی از ۲۰ سال پیش تا به امروز «شیتیل» می‌گرفته و کارشناسی‌هایش در تلویزیون جهت‌دار است باید به همه نشان دهد.

با توجه به اتفاقات رخ داده ۶ هفته باقی‌مانده لیگ برتر بسیار تنش‌زا و پرحرف و حدیث خواهد بود. بسیاری از داورانی که در تقابل خسروی و مجیدی طرف داور بازنشسته را گرفتند یا جزو جامعه داوری هستند یا در ارکان فدراسیون سمت دارند، بنایراین هر سوت اشتباه در هفته‌های باقی مانده لیگ به ضرر استقلال یا به نفع رقیبان این تیم می‌تواند تبدیل به یک جنجال شود. مصطفی آجورلو مدیرعامل استقلال روز گذشته در این رابطه گفت: «از مسوولان فدراسیون فوتبال می‌خواهم افرادی که به صورت علنی به اعضای کادر فنی باشگاه توهین کردند در چینش و گزینش داوران مدعیان قهرمانی نقش نداشته باشند. از کمیته اخلاق هم می‌خواهم که با انصاف نسبت به شکایت باشگاه استقلال اقدام کند و آقای سمیعی هم با جدیت این موضوع را دنبال کنند.» آجورلو همچنین خواستار تشکیل کارگروه ویژه داوری برای دیدار‌های باقی‌مانده لیگ شد.

منبع: اعتماد
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی