تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

عباس‌پور: اعلام اسامی بدهکاران بانکی اتفاق خوبی است

به گفته روح‌الله عباس‌پور، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس اعلام اسامی کسانی که تسهیلات را از بانک می‌گیرند و بازپرداخت انجام نمی‌دهد برای اینکه مجاب به پرداخت شوند، اتفاق خوبی است.

کد خبر: ۱۲۶۸۵۵
۱۳:۱۰ - ۲۱ فروردين ۱۴۰۱

عباس‌پور: اعلام اسامی بدهکاران بانکی اتفاق خوبی است

دیدارنیوز: سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: متاسفانه تا الان آن‌هایی که بدهی‌های بانکی خود را بازپرداخت نکرده‌اند تشویق شده‌اند نه آن‌هایی که خوش‌حساب هستند. همین که شما دوره استمهال در قانون برایشان درنظر می‌گیرید که مثلا چند سال دیگر فرصت بدهید یا جریمه‌ها را ببخشید، این‌ها مشوق‌هایی برای آن‌هایی است که تسهیلات را بازپرداخت نمی‌کنند.

روح‌الله عباس‌پور، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس، در رابطه با اقدام بانک‌ها درخصوص اعلام اسامی ابربدهکاران بانکی، گفت: اتفاقا اعلام اسامی این‌هایی که تسهیلات را از بانک می‌گیرند و بازپرداخت انجام نمی‌دهد برای اینکه مجاب به پرداخت شوند اتفاق خوبی است، چرا؟ یکی از دلایلی که در واقع نرخ سود بانکی بالاست به خاطر این است که گردش مالی مناسبی وجود ندارد.

وی ادامه داد: اگر این‌ها بدهی خود را در زمان مقرر به بانک‌ها پرداخت کنند، گردش مالی آن‌ها بهتر خواهد بود و این می‌تواند سود بانکی را کاهش دهد و چندین مرحله سود پایین‌تر پرداخت کنند در نتیجه زیان‌ده هم نمی‌شوند و زیان انباشته برایشان به وجود نمی‌آید.

عباس‌پور در پاسخ به این سوال که «چه مشوق‌هایی می‌توان برای مشتریان خوش‌حساب بانک‌ها در نظر گرفت؟»، ابراز داشت: متاسفانه تا الان آن‌هایی که بازپرداخت نکرده‌اند تشویق شدند نه آن‌هایی که خوش حساب هستند. همین که شما دوره استمهال در قانون برایشان درنظر می‌گیرید که مثلا چند سال دیگر فرصت بدهید یا جریمه‌ها را ببخشید، این‌ها مشوق‌هایی برای آن‌هایی است که تسهیلات را بازپرداخت نمی‌کنند.

وی عنوان کرد: برای تشویق یکی از راه‌ها این است که شورای عالی پول و اعتبار در نظر بگیرد که به خوش‌حسابان با سود پایین‌تر تسهیلات پرداخت کند و نسبت به پرداخت تسهیلات به آن‌ها تسریع در پرداخت داشته باشد.

منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی