تیتر امروز

تلاش کن! طلاش کن

تلاش کن! طلاش کن

رویکرد پریسکوپ برآن است که دغدغه و علاقه مندی‌های نسل z رو با تجربه و دانش نسل‌های قبل‌تر ادغام کند تا نتایج جالب و جدیدی در راستای اهداف شغلی هر دو نسل برسد. در قسمت سوم این برنامه چشم پریسکوپ...
رضا صالحی‌امیری:سالیانه ۱۵ میلیارد دلار از کشور خارج می‌شود/ مساله،فرار نخبگان است نه مهاجرت/ با حجاب موافقم با اجبار نه
گفت‌وگوی دیدار در برنامه جامعه‌پلاس با وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی

رضا صالحی‌امیری:سالیانه ۱۵ میلیارد دلار از کشور خارج می‌شود/ مساله،فرار نخبگان است نه مهاجرت/ با حجاب موافقم با اجبار نه

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود میزبان رضا صالحی امیری، وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی بود؛ او از دلایل فرار نخبگان گفت و تاکید کرد که به همین دلیل سالیانه ۱۵ میلیارد دلار سرمایه از...
شهرنویی‌ها! واژه‌ای که در «جدال قالیبافی‌ها و صبح‌ ایرانی‌ها» به کار رفت
«دیدارنیوز» آخرین اختلافات پساانتخاباتی اصولگرا‌ها را بررسی می‌کند:

شهرنویی‌ها! واژه‌ای که در «جدال قالیبافی‌ها و صبح‌ ایرانی‌ها» به کار رفت

جدال اصولگراها در فضای پساانتخاباتی همچنان ادامه دارد و بنا به گفته دبیرکل صبح ایران، قالیبافی‌‎ها از هر فرصتی استفاده می‌‎کنند تا آنها را تخریب کنند.

تاکید بر همگرایی جبهه اصلاحات در جلسه شورای مرکزی حزب اسلامی کار

محمد نیشابوری، سخنگوی حزب اسلامی کار گفت: درباره موضوع همگرایی جبهه اصلاحات و کنش‌هایی که این جبهه و اصلاح‌طلبان در سال جاری خواهند داشت در جلسه شورای مرکزی بحث و بررسی صورت گرفت.

کد خبر: ۱۲۶۴۷۲
۱۰:۲۴ - ۱۷ فروردين ۱۴۰۱

تاکید بر همگرایی جبهه اصلاحات در جلسه شورای مرکزی حزب اسلامی کار

دیدارنیوز: سخنگوی حزب اسلامی کار گفت: امیدواریم دستگاه‌های مربوطه به ویژه نهاد‌های نظارتی از جمله شورای نگهبان نسبت به اصلاح روند تایید صلاحیت‌ها اقدام لازم را انجام دهند تا شاهد افزایش پشتوانه و مشارکت اجتماعی و سیاسی کشور در سال آینده باشیم.

محمد نیشابوری، سخنگوی حزب اسلامی کار، در پاسخ به سوالی درباره آخرین تحولات و اخبار حزب گفت: جلسات شورای مرکزی حزب اسلامی کار، طبق روال سال‌های گذشته، هر هفته دوشنبه‌ها برگزار می‌شود. در کنار آن، چهار ماه پیش کارگروهی تحت عنوان کارگروه قانون کار و تامین اجتماعی در حزب تشکیل شده است که به بررسی قانون فعلی و راهکار‌های اصلاح آن‌ها اهتمام کرده است. مفاد این قوانین مورد بحث قرار می‌گیرد، در نهایت پس از هم‌فکری، هم‌اندیشی و بررسی همه قوانین و مقررات حوزه تامین اجتماعی و کار در سطح جهان و همینطور قوانین موجود چهل سال گذشته ایران، به جمع‌بندی خواهد رسید و بعد از آن، اصلاحات مدنظر خود در قانون کار و تامین اجتماعی را به دستگاه‌های اجرایی و همچنین نهاد‌های قانون‌گذار و در عین حال جامعه کار و تولید ایران ارائه خواهد کرد.

وی تصریح کرد: جلسات شورای مرکزی هم مثل گذشته دوشنبه‌ها برگزار می‌شود و با توجه به شیوع ویروس کرونا، این جلسات سال گذشته بیشتر مجازی بود و با کاهش میزان فراگیری این ویروس جلسات به صورت حضوری و مجازی تشکیل می‌شود. در جلسه روز گذشته شورای مرکزی نیز قانون بودجه سال جاری و همچنین میزان تعیین شده حقوق و دستمزد در نهاد‌های دولتی و کارگری و تبعات آن در حوزه اشتغال مورد بحث و بررسی قرار گرفت و اعضای جلسه نظرات خود را بیان کردند.

نیشابوری افزود: در مورد جنگ اوکراین هم به طور مفصل بحث شد و اعضای جلسه تحلیل‌هایی درباره این موضوع ارائه کردند و در نهایت درباره سیاست‌های داخلی و خارجی جمهوری اسلامی به ویژه درباره برجام بحث و بررسی‌هایی انجام شد. همچنین درباره اتفاقاتی که در مشهد در خصوص ممانعت از ورود زنان به استادیوم امام رضا (ع) روی داده بود اعضای شورای مرکزی نظراتشان را گفته و ابراز ناراحتی و نارضایتی کردند و از دستگاه قضایی و سازمان قضایی نیرو‌های مسلح درخواست شد که درباره رفتاری که با زنان و دختران صورت گرفته است، واکنش مناسب نشان داده و با مقصران این کار، برخورد قانونی صورت بگیرد. از دولت محترم نیز خواسته شد با کادر اداری و دستگاه‌هایی که مقصر بودند، برخورد لازم انجام شود.

سخنگوی حزب اسلامی کار همچنین افزود: موضوع همگرایی جبهه اصلاحات و کنش‌هایی که این جبهه و اصلاح‌طلبان در سال جاری خواهند داشت در جلسه شورای مرکزی بحث و بررسی صورت گرفت و مقرر شد در جلسات آینده همچنان به این مباحث پرداخته شود. البته در ٦ ماهه دوم سال جاری و با نزدیک شدن به انتخابات مجلس شورای اسلامی، موضوع انتخابات و نحوه مشارکت در آن نیز در دستور کار حزب و کمیته سیاسی و شورای مرکزی قرار خواهد گرفت.

نیشابوری تصریح کرد: امیدواریم دستگاه‌های مربوطه به ویژه نهاد‌های نظارتی از جمله شورای نگهبان نسبت به اصلاح روند تایید صلاحیت‌ها اقدام لازم را انجام دهند تا شاهد افزایش پشتوانه و مشارکت اجتماعی و سیاسی کشور در سال آینده باشیم.

سخنگوی حزب اسلامی کار درباره موضوع دیگری که در جلسه اخیر به آن پرداخته شد، گفت: در جلسه اخیر، موضوع گرانی‌ها و تبعات آن مورد بحث و بررسی قرار گرفت. ابراز نگرانی شدیدی توسط اعضای شورای مرکزی مطرح شد. همانگونه که همگان شاهد هستند در همین چند روزی که از سال جدید گذشته، شاهد افزایش بی‌رویه و غیرمنطقی برخی از کالا‌ها از جمله گوشت قرمز و خرما بودیم. دو قلم جنسی که در ایام ماه مبارک رمضان به‌شدت مورد استفاده خانوار‌های ایرانی بوده، مشمول افزایش بی‌رویه قیمت شده است که هیچ دلیل منطقی و قانع‌کننده‌ای هم برای این موضوع وجود ندارد.

وی افزود: این روند نشان‌دهنده این است که دولت نتوانسته کنترل قیمت‌ها را به خوبی انجام دهد و سیستم نظارتی دستگاه‌های دولتی در حد زیادی ضعیف بوده و بازار به نوعی رها شده است. علیرغم آنکه دولت در ابتدای سکانداری‌اش و همچنین ریاست محترم جمهوری در زمان کاندیداتوری شعار‌هایی دادند، هیچ‌کدام از آن شعار‌ها تا امروز محقق نشده و مردم گلایه‌مندند.

نیشابوری تصریح کرد: میزان مصرف میوه، پروتئین‌ها و ویتامین‌ها در خانواده‌های ایرانی در همین چند ماه در سطح وسیعی کاهش پیدا کرده و این در آینده باعث نگرانی خواهد شد. قاعدتاً بخش زیادی از ایمنی بدن در سایه استفاده مناسب و به اندازه از ویتامین‌ها و پروتئین‌ها است. طبیعتاً هر چه این میزان کاهش پیدا کند، احتمال آسیب‌پذیری مردم بیشتر خواهد شد. در نتیجه در برابر بیماری‌ها از جمله ویروس کرونا مقاومت کمتری شکل خواهد گرفت و نظام درمانی کشور بیش از این دچار خسران و زیان می‌شود.

وی تاکید کرد: امیدوارم دولت، مسئولان و همچنین مجلس محترم بتوانند با تدوین قوانین، نظارت و اجرای درست جلوی افزایش بی‌رویه قیمت‌ها را بگیرند و سامان‌بخشی مناسبی را در این حوزه شاهد باشیم.

نیشابوری در پاسخ به این سوال که آیا حزب در ماه رمضان مراسم افطاری برگزار خواهد کرد یا خیر گفت: تلاش می‌کنیم تا این کار را انجام دهیم، اما چند عامل به شدت سد راه است. یکی گرانی اقلام و کالا‌ها است که باعث شده تا یک افطاری ساده هزینه بسیار زیادی را تحمیل کند. از سوی دیگر احزاب در ایران از نظر مالی ضعیف و ناتوان هستند که این خود مشکل را دوچندان می‌کند. همچنین ویروس کرونا عامل بازدارنده‌ای برای برگزاری افطاری با کیفیت مناسب شده است.

وی افزود: در صورتی که بتوانیم منابع مالی را تامین کنیم و شرایط جولان ویروس کرونا هم از بین برود، شاید امکان برگزاری افطاری فراهم شود.

منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی