تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

بهادری‌جهرمی: با مقصران اتفاقات ورزشگاه مشهد برخورد می‌شود

علی بهادری جهرمی در اولین نشست خبری خود در ۱۴۰۱، درباره حمله به بانوان تماشاگر در ورزشگاه مشهد گفت: متاسفانه هم در حوزه ورزشی و هم محلی کوتاهی‌هایی صورت گرفته است و رئیس‌جمهور دستور دادند یک گزارش جامع در این خصوص ارائه شود و حتما با مقصران برخورد صورت خواهد گرفت.

کد خبر: ۱۲۶۳۶۵
۱۱:۳۱ - ۱۶ فروردين ۱۴۰۱

بهادری‌جهرمی: با مدیریت مناسب می‌توان از بحران آبی عبور کرد

دیدارنیوز: سخنگوی دولت درباره حل مسائل آب در کشور گفت: تنش کم‌آبی تنش امروز و دیروز نیست و فقط در کشور ما نیست. دولت یکی از اولویت‌های خودش را هم در سند تحول و هم لایحه بودجه مدیریت بحران آب قرار داده است. با مدیریت مناسب می‌شود از این بحران آبی عبور کرد.

علی بهادری جهرمی در اولین نشست خبری خود در ۱۴۰۱ ضمن تبریک سال نو و فرارسیدن ماه مبارک رمضان گفت: مقام معظم رهبری با تعیین شعار سال امید و روحیه دیگری به دولت و مردم ایجاد کردند. نگاهی که به دولت جدید داشتند امیدآفرین بود و بیانات ایشان مانند همیشه راهگشایی مسائل کشور خواهد بود.

سخنگوی دولت ادامه داد: دو اقدام مهم در راستای عملیاتی کردن این شعار صورت گرفت، اولین اقدام تصویب آیین‌نامه حمایت از شرکت‌های دانش بنیان بود که در دستور معاونت علمی و فناوری قرار گرفت و به صورت فوق‌العاده جلسات برگزار شد. دومین اقدام در حوزه وزارت کار و اقسام حمایت از کارفرما و بنگاه‌های اقتصادی بود که امیدوارم هرچه زودتر تصویب شد.

وی ادامه داد: دولت در سال جدید پرکار بود و تنها یک جلسه هنگام تحویل سال برگزار نشد. رئیس‌جمهور محترم هم که برنامه‌های دید و بازدید داشتند و دستاورد‌های زیاد و دولت پرکار بود.

بهادری جهرمی افزود: سفر به استان خراسان دستاورد‌های زیادی داشت، دو کارخانه‌ای که در اسام ابتدایی سال افتتاح شد با مشارکت صددرصد بخش خصوصی و با استفاده از شرکت‌های دانش‌بینان اشتغالی را برای ۱۵۰ نفر در منطقه محروم سرخس ایجاد خواهد کرد.

وی یادآور شد: در ایام نوروز شاهد گسترده شدن سفر‌های نوروزی با گسترش واکسیناسیون بودیم که ۲۳ دستگاه مختلف با تشکیل ستاد سفر برنامه ریزی‌های فراوانی را در این جشن ملی و مردمی داشتند. همه استان‌ها دارای ستاد سفر بودند که از ۲۶ اسفند تا ۱۴ فرودین این ستاد‌ها فعال بودند.

سخنگوی دولت گفت: بیش از ۶۰ درصد اقامت شبانه در سفر‌های نوروزی نسبت به سال گذشته افزایش داشته است که بیشترین اسکان در استان‌های مازنداران، شیراز، اصفهان و تهران را شاهد بودیم.

وی ادامه داد: بیش از ۵۰ میلیون تردد جاده‌ای، بیش از ۲ میلیون تردد هوایی و یک میلیون و ۷۰۰ هراز تردد ریلی داشتیم.

بهادری جهرمی خاطرنشان کرد: با افزایش این تردد‌های جاده‌ای نسبت به سال گذشته شاهد کاهش ۲۶ درصدی تلفات جاده‌ای بوده‌ایم.

وی بیان کرد: در ۲۰ فروردین ما سالروز رویداد هسته‌ای را داریم که انشاالله مراسم امسال با حضور رئیس‌جمهور برگزار می‌شود و سند جامع راهبردی توسعه صنعت هسته‌ای کشور رونمایی خواهد شد.

سخنگوی دولت درباره تحقق شعار و رشد شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: در حوزه‌های شرکت‌های دانش‌بنیان معاونت علمی ریاست جمهوری کمیته‌ای برای تحقق شعار تشکیل شد. ۸ دستگاه اجرایی به عنوان کمیته‌ای تحقق شعار را رقم خواهند زد و ۳ محور اصلی را مدنظر دارند. نخست بومی‌سازی شرکت‌های دانش‌بنیان و گسترش بازار این شرکت‌ها است. محور بعدی یکسری پروژه‌های ویژه برای شرکت‌های دانش‌بنیان تعریف می‌شود که کمتر به مرحله اجرایی رسیده است و تلاش می‌کنیم این کار را محقق کنیم. سومین محور توسعه زیست بوم شرکت‌ها در وزارتخانه‌ها است که در حوزه استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان نقش بازی کنند.

وی درباره ساخت ۴ میلیون مسکن گفت: بیش از ۸۰۰ هزار واحدی که اعلام شده، در حال ساخت است و اعلام شد برای یک میلیون و ۲۰۰ هزار مسکن زمین اختصاص داده شده است و برای یک میلیون و ۴۰۰ هزار مسکن در حال جانمایی هستند.

سخنگوی دولت گفت: از سال ۹۴ تعدای از مسکن‌های مهر رها شده‌اند. حدود ۵ میلیون نفر برای مسکن ثبت نام کرده‌اند و همه طرح‌ها در حوزه مسکن ذیل طرح ملی نهضت مسکن قرار دارد.

وی درباره حل مسائل آب در کشور گفت: تنش کم‌آبی تنش امروز و دیروز نیست و فقط در کشور ما نیست. دولت یکی از اولویت‌های خودش را هم در سند تحول و هم لایحه بودجه مدیریت بحران آب قرار داده است. با مدیریت مناسب می‌شود از این بحران آبی عبور کرد.

سخنگوی دولت درخصوص رسیدگی به وضعیت مهاجران افعان گفت: افغانستان بیش از ۴۰ سال است که درگیر جنگ است و آوارگی مردم عزیز این کشور به خاطر همین جنگ‌ها است و ایران به اذعان آمار‌های بین‌المللی به وظایف خودش در قبال مهاجران افغان خوب عمل کرده است. عزیزان افعان در کشور ما در اردوگاه زندگی نمی‌کنند بلکه در کنار شهروندان ایرانی زندگی می‌کنند، اما مراجع بین المللی وظایف خودشان را در قبال مهاجران افغان خوب اجرای نکرده‌اند. پیرو دستور رئیس‌جمهور به وزارت کشور، قرار است سامانه‌ای برای پیگیر وضعیت مهاجران ایجاد شود.

وی درباره رسیدگی به حادثه ورزشگاه مشهد گفت: ما سابقه برگزاری مسابقه ملی در همین دولت را داشتیم. متاسفانه هم در حوزه ورزشی و هم محلی کوتاهی‌هایی صورت گرفته است و رئیس‌جمهور دستور دادند یک گزارش جامع در این خصوص ارائه شود و حتما با مقصران برخورد صورت خواهد گرفت.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به تصویب بودجه در اواخر سال گذشته و تایید آن از سوی شورای نگهبان از ابتدا نگرانی‌هایی در مورد برخی ابهامات وجود داشت که نظرات شورای نگهبان هم این نگرانی‌ها را تا حدی تایید کرد نگرانی عمده در حالی تشدید شده است که وزیر بهداشت دولت سیزدهم و معاون وزیر صمت از حذف ارز ترجیحی برای واردات دارو خبر می‌دهد و خبرگزاری مجلس این خبر را تکذیب می‌کند، این خبر چه درست باشد چه درست نباشد از نوعی ناهماهنگی و قرائت متفاوت میان دولت و مجلس در خصوص آنچه بودجه کل کشور نامیده می‌شود، خبر می‌دهد؛ توضیح دولت چیست، گفت: سند بودجه ۸ فرودین به دولت ابلاغ شد و تدوین ۴۵ آیین‌نامه در دستور کار کمیسیون‌های دولت و وزارتخانه‌های متبوع قرار خواهد گرفت.

وی تاکید کرد: تا آیین‌نامه‌ها تدوین نشود و فضای نهایی مشخص نشود، یکسری ابهامات وجود دارد‌.

بهادری جهرمی خاطرنشان کرد: منابع یارانه برای تامین دارو حدف نشده است بلکه از ۲ میلیارد دلار به ۳ میلیارد افزایش داشته است و در حوزه‌های بیماری خاص منابع خاصی در نظر گرفته شده است. منتها‌مسئله آن است این منابع یارانه چگونه توزیع شود.

وی افزود : امروز منابع ارزی در اختیار واردکننده و تولید قرار می‌گیرد که در نهایت دارو به مصرف‌کننده برسد. روش جایگزین پیشنهادی این است منابع به سمت مصرف‌کننده برود یعنی در اختیار شرکت‌های بیمه‌گر قرار گیرد و این مورد باز هم تغییری در قیمت دارو برای مصرف‌کننده نخواهد داشت.

سخنگوی دولت ادامه داد: تا آیین‌نامه‌ها تدوین نشود، شیوه پرداخت تغییر نخواهد کرد اما تغییرات قطعا برای مردم نفعی خواهد داشت و قرار است شفاف‌سازی اختصاص منابع چه در حوزه دارو و چه کالاهای اساسی صورت گیرد.

وی درخصوص وعده رفع فقر مطلق گفت: وعده رفع خط فقر مطلق وعده امروز و دیروز نبود و شعار انتخاباتی سال ۹۶ دولت گذشته بود، اما دولت سیزدهم از سال گذشته روی آن تأکید کرده و سبد‌های یارانه‌ای و تسهیلات و تخفیفات به همین منظور بوده و همکاری‌های خوبی بین نهاد‌های حمایتی انجام شده است. رفع خط فقر هم به موازات آن در حال پیگیری و اجرا است.

بهادری جهرمی درباره بازگشایی مدارس بیان کرد: اولویت اول دولت حفظ سلامت مردم است. البته بحث آموزشی و تحصیلی هم نباید نادیده گرفته شود. وقتی ممنوعیتی از طرف ستاد کرونا نیست، دلیلی برای تداوم فعالیت غیرحضوری مراکز آموزشی نیست. همان‌گونه که سفر‌های نوروزی به واسطه تزریق واکسن شیرین بود، بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها هم با همیاری مناسب دلچسب خواهد بود.

سخنگوی دولت در خصوص تشکیل وزارت بازرگانی عنوان کرد: من چنین خبری نشنیده‌ام و این اقدام در دستور کار دولت نیست.

منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی