تیتر امروز

تلاش کن! طلاش کن

تلاش کن! طلاش کن

رویکرد پریسکوپ برآن است که دغدغه و علاقه مندی‌های نسل z رو با تجربه و دانش نسل‌های قبل‌تر ادغام کند تا نتایج جالب و جدیدی در راستای اهداف شغلی هر دو نسل برسد. در قسمت سوم این برنامه چشم پریسکوپ...
رضا صالحی‌امیری:سالیانه ۱۵ میلیارد دلار از کشور خارج می‌شود/ مساله،فرار نخبگان است نه مهاجرت/ با حجاب موافقم با اجبار نه
گفت‌وگوی دیدار در برنامه جامعه‌پلاس با وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی

رضا صالحی‌امیری:سالیانه ۱۵ میلیارد دلار از کشور خارج می‌شود/ مساله،فرار نخبگان است نه مهاجرت/ با حجاب موافقم با اجبار نه

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود میزبان رضا صالحی امیری، وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی بود؛ او از دلایل فرار نخبگان گفت و تاکید کرد که به همین دلیل سالیانه ۱۵ میلیارد دلار سرمایه از...
شهرنویی‌ها! واژه‌ای که در «جدال قالیبافی‌ها و صبح‌ ایرانی‌ها» به کار رفت
«دیدارنیوز» آخرین اختلافات پساانتخاباتی اصولگرا‌ها را بررسی می‌کند:

شهرنویی‌ها! واژه‌ای که در «جدال قالیبافی‌ها و صبح‌ ایرانی‌ها» به کار رفت

جدال اصولگراها در فضای پساانتخاباتی همچنان ادامه دارد و بنا به گفته دبیرکل صبح ایران، قالیبافی‌‎ها از هر فرصتی استفاده می‌‎کنند تا آنها را تخریب کنند.

جهش جدید کووید ۱۹؛ تست میلیونی کرونا در چین، بازگشایی مدارس در ایران!

خبر رسیده که کووید ۱۹ جهش جدید از خود در چین نشان داده تا جاییکه کادر پزشکی ارتش این کشور مجبور شده از ۲۶ میلیون نفر در شانگهای تست بگیرد، اما در ایران مدارس باز شد و خبری هم از رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیست!

کد خبر: ۱۲۶۲۶۸
۰۹:۲۵ - ۱۶ فروردين ۱۴۰۱

 

جهش جدید کووید ۱۹؛ تست میلیونی کرونا در چین، بازگشایی مدارس در ایران !

 

دیدارنیوزـ نسرین نیکنام: از آغاز سال ۱۴۰۱ خبر‌های جسته گریخته‌ای درباره شیوع جدید ویروس کرونا که مجدد مبداء آن کشور چین اعلام شده این احتمال را قوت می‌بخشید که همه کشور‌ها در ماه‌های پیش رو درگیر یک پیک جدیدی از کووید ۱۹ شوند، از این رو کشور‌ها دست به کار شدند و برای اعمال محدودیت‌ها و تولید قرص و واکسن جدید در حال برنامه ریزی هستند تا مانند دو سال ییش غافلگیر نشوند.

اما در ایران واکنش‌ها نسب به این اخبار در حد اظهار نگرانی وزیر بهداشت و مسوولان کمیته ملی مقابله با کرونا ختم شد، اما متخصصان و پزشکان نظر دیگری دارند و پیش از عید در گفت و گو با رسانه‌های مختلف روی این موضوع متفق القول نظر داشتند که بعد از پایان تعطیلات نوروزی کرونا دوباره اوج می‌گیرد، زیرا امیکرون چند قله‌ای و کشور همچنان با این جهش درگیر است.

حالا لغو همه محدودیت‌ها در سفر‌های نوروزی و بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی دو اتفاق را در همین روز‌های ابتدایی پایان تعطیلات رقم زده است، نخست افزایش تعداد شهر‌های قرمز و بالا رفتن تعداد بستری‌ها در شهر‌های مختلف.


بیشتر بخوانید: منتظر موج بزرگ باشید!


جان فدای علم!

اصرار وزارت آموزش و پرورش و علوم به بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها آن هم بعد از این همه مدت تعطیلی واکنش‌های زیادی را به همراه داشت، مخالفان بازگشایی دانشگاه‌ها که همان ایام نوروز کارزاری را راه انداختند از شخص رییس جمهور و وزیر علوم خواسته بودند که این تصمیم اجرایی نشود، اما خواسته آن‌ها در کمترین میزان توجه قرار گرفت و تنها چند روز پیش از پایان تعطیلات نوروز ابراهیم رییسی آب پاکی را روی دست خانواده و دانشجویان ریخت و صراحتا اعلام کرد که مدارس و دانشگاه‌ها از چهاردهم فروردین باز هستند و حضور همه هم الزامی است.

استدلالی که شخص رییس جمهور و وزرا برای این تصمیم دارند این است که آنطور که انتظار می‌رفت آموزش آنلاین جوابگو نبوده و میزان یادگیری دانش آموزان خیلی پایین‌تر از حد منطقی آن است از این رو راه دیگری غیر از آموزش حضوری وجود ندارد! از سوی دیگر حتی خبری مبنی بر افزایش مدت آموزش برای مقطع دبیرستان مطرح شد که اجرای آن نیاز به مصوبه مجلس دارد.

ماجرای بازگشایی‌ها از کجا شروع شد

پیشنهاد حضوری شدن مدارس بعد از تعطیلات نوروزی از سوی وزارت آموزش و پرورش مطرح و با استقبال ستاد ملی مقابله با کرونا مواجه شد و پس از آن وزیر کشور هم در نشست هماهنگی بازگشایی مراکز آموزشی که با حضور وزیران آموزش و پرورش، علوم، تحقیقات و فناوری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و نمایندگان وزارت بهداشت، نزولی شدن شیب ابتلا به کرونا و واکسینه شدن تعداد زیادی دانش‌آموزان و دانشجویان را علت اصلی حضوری شدن آموزش‌های مدارس و دانشگاه‌ها دانست و برای اینکه دلیل محکمه پسندی برای این تصمیم عجولانه داشته باشد گفت: اهمیت ارتقای کیفیت فرآیند یاددهی و یادگیری به شیوه حضوری و جلوگیری از استمرار افت تحصیلی دانش‌آموزان، همچنین پیشگیری از تبعات جبران ناپذیر وضعیت موجود برای آینده جامعه دلیل اصلی حضوری شدن مدارس و دانشگاه‌ها است.

وزارت آموزش و پرورش برای اینکه خیلی مورد هجمه عموم قرار نگیرد، دستورالعملی که تنها سه شرط در آن تعیین شده بود و جالی خالی دو مورد مهم به چشم می‌خورد، در دستور العمل نوشته شده توسط وزارت سه شرط بهداشتی مطرح شده که رعایت بهداشت فردی و بهداشت محیط، استفاده از ماسک مناسب و تهویه برای کلاس‌هاس درس بود! و به موارد مهمی مانند فاصله‌گذاری اجتماعی و واکسیناسیون نه تنها توجهی نشده بلکه در این دستورالعمل آمده شرایط فاصله گذاری حذف و همه عوامل اجرایی، تربیتی و آموزشی مدارس مطابق ابلاغ و جدول برنامه هفتگی در مدارس حضور یابند.

همان طور که پیشتر هم اشاره شد آمار‌های منتشره نشان می‌دهد هم تعداد شهر‌های قرمز رو به افزایش است هم آمار بستری‌ها و حالا بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها بدون فاصله گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل‌ها می‌تواند تجربه تلخ گذشته را برایمان تکرار کند و اگر این اتفاق بیفتد مسوولیت مستقیم آن با وزیر آموزش و پرورش، علوم و بهداشت و اعضای ستاد ملی مقابله با کرونا است و بس.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی