تیتر امروز

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/
گفت و گوی دیدار با یک حقوقدان درباره "طرح نور"

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/"روحانی" مکلف شد مانع ورود زنان بدون حجاب به ارتش شود

اجرای "طرح نور" بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز با دکتر امیرمحمد قدوسی، حقوقدان و وکیل یک گفت‌وگوی را انجام دهد که نتیجه آن تولید یک "ویدیوکست" بود، که می‌بینید.
سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
ناتوان از برگزاری یک دربی

مشکل‌تان با تماشاچیان فوتبال چیست؟

کاش یک نفر بیاید توضیح بدهد اگر مصوبه‌ای صادر نشده چطور وزیر ورزش با صراحت عنوان می‌کند بازی با حضور تماشاگران برگزار می‌شود؟ واقعا موش و گربه بازی داستان حضور تماشاچیان در استادیوم کی قرار است تمام شود؟

کد خبر: ۱۲۴۸۱۴
۰۹:۰۲ - ۲۳ اسفند ۱۴۰۰

مشکل‌تان با تماشاچیان فوتبال چیست؟

دیدارنیوز: در یک هفته گذشته ساعت بازی دربی چندین‌بار تغییر کرده است، داوران مختلفی برای این بازی معرفی شده‌اند و با تماشاچی یا بی‌تماشاچی بودن بازی هنوز محل ابهام است. بعد ادعای مدیریت‌شان گوش فلک را پاره کرده. بابا شما یک دربی نمی‌توانید برگزار کنید!

هفته پیش بود که اعلام شد ساعت بازی دربی از ۱۹:۳۰ به ۱۵:۳۰ تغییر کرده است. تغییر چهار ساعته بازی و جابه‌جایی آن از بهترین زمان ممکن، یعنی موقعی که هوا تاریک است و بازی زیر نور پروژکتور‌ها برگزار می‌شود با بدترین زمان یعنی سه و نیم بعدازظهر عجیب بود. اما هواداران گفتند اشکالی ندارد. حتما دستور شورای تامین بوده، چون قرار است بازی با حضور تماشاگران برگزار شود و مقامات امنیتی ترجیح می‌دهند تجمعات بعد از تاریکی آفتاب به انجام نرسد، آن هم تجمعی در مورد دربی که آبستن هر حادثه‌ای می‌تواند باشد.

رفرنس برگزاری بازی با تماشاگر هم اظهارنظر صریح شخص اول ورزش ایران بود. حمید سجادی در روز جشن گرفتن آغاز فروش سهام سرخابی‌ها کاملا شفاف گفت بازی دربی با حضور ۳۰ درصدی هواداران برگزار خواهد شد؛ ۱۰ هزار استقلالی و ۱۰ هزار پرسپولیسی. حال که تنها سه روز تا انجام حساس‌ترین بازی فصل باقی مانده برای بار دوم ساعت بازی عوض شده و حضور تماشاگران هم رفته روی هوا!

سازمان لیگ در آخرین اطلاع‌رسانی اعلام کرده بازی ساعت ۱۷:۳۰ برگزار می‌شود. از آن طرف احسان اصولی سخنگوی هیات رییسه فدراسیون می‌گوید مصوبه‌ای برای برگزاری بازی با حضور تماشاچیان صادر نشده است. به این ترتیب بازی تا لحظه نگارش این متن مثل دو سال گذشته در ورزشگاه خالی از هوادار به انجام می‌رسد. فدراسیون می‌گوید در این زمینه ستاد ملی مقابله با کرونا و وزارت بهداشت و شورای تامین باید تصمیم بگیرند. دقیقا همان حرف‌هایی که در این دو سال بار‌ها و بار‌ها زده شده و تنها خروجی‌اش خالی ماندن استادیوم‌ها در شرایطی که همه تجمعات در این کشور آزاد شده بوده.

کاش یک نفر بیاید توضیح بدهد اگر مصوبه‌ای صادر نشده چطور وزیر ورزش با صراحت عنوان می‌کند بازی با حضور تماشاگران برگزار می‌شود؟ ستاد ملی مقابله با کرونا و وزارت بهداشت چندین‌بار تاکید کرده‌اند مشکل خاصی از بابت حضور هواداران وجود ندارد و فقط باید فدراسیون درخواست بدهد. آیا این درخواست صادر شده است؟ به شورای تامین چطور؟ یا فدراسیون منتظر مانده این نهاد‌ها خودشان حدس بزنند یا از اخبار بخوانند که بازی قرار است با تماشاگر برگزار شود؟ واقعا موش و گربه بازی داستان حضور تماشاچیان در استادیوم کی قرار است تمام شود؟

اگر بعد از دو سال خالی ماندن استادیوم عده‌ای به این نتیجه رسیده‌اند که چقدر بهتر است مردم در خانه فوتبال نگاه کنند، اعلام کنید. اگر مشکل اولتیماتوم فیفا برای ورود زنان به استادیوم چه در بازی‌های ملی و چه باشگاهی است، بگویید. اگر بلد نیستید مدیریت کنید استعفا بدهید. خلاصه تکلیف فوتبال‌دوستان را با خودتان روشن کنید. نمی‌شود که دو سال تمام به هر بهانه‌ای استادیوم‌ها را خالی نگه دارید و آن وقت ملت را بین ستاد مقابله با کرونا و وزارت بهداشت و شورای تامین و وزارت ورزش و سازمان لیگ پاسکاری کنید. چطور ارگان‌های دیگر می‌توانند با درخواست از مراکز تصمیم‌گیری در مورد تجمعات مجوز بگیرند و فقط فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ عاجزند؟

این ماجرا یک‌جا باید به اتمام برسد و چه جایی بهتر از دربی. در‌های استادیوم‌ها را رو به تماشاچیان باز کنید. اجازه بدهید فوتبال جان بگیرد. نه فقط در تهران. در تبریز، در اصفهان، در آبادان، در مشهد، در شیراز، در اراک، در کرمان و باقی شهرها. بگذارید مردم فوتبال تماشا کنند. اگر اجازه نمی‌دهید راست و مستقیم بگویید از چه چیزی می‌ترسید؟

گزارش از بهرام سرگوسرایی

منبع: اعتماد
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی