تیتر امروز

سمانه نایینی:
گفت‌وگوی ویژه دیدارنیوز با یک فعال حوزه روابط عمومی سمن‌ها

سمانه نایینی: "جمع‌آوری" مناسب پسماند است نه کارتن‌خواب‌ها و کودکان کار/ ناکارآمدی شهرداری به سازمان‌های مردم نهاد آسیب زد/ خلع سواد رسانه‌ای پاشنه آشیل روابط عمومی‌ها است

امروز ۲۷ اردیبهشت ماه روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی‌هاست و این روز بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز در گفت و گویی با یکی از فعالان حوزه روابط‌عمومی سمن‌ها، چالش‌ها و کاستی‌های این حوزه را بررسی کند.
تلاش کن! طلاش کن

تلاش کن! طلاش کن

رویکرد پریسکوپ برآن است که دغدغه و علاقه مندی‌های نسل z رو با تجربه و دانش نسل‌های قبل‌تر ادغام کند تا نتایج جالب و جدیدی در راستای اهداف شغلی هر دو نسل برسد. در قسمت سوم این برنامه چشم پریسکوپ...
رضا صالحی‌امیری:سالیانه ۱۵ میلیارد دلار از کشور خارج می‌شود/ مساله،فرار نخبگان است نه مهاجرت/ با حجاب موافقم با اجبار نه
گفت‌وگوی دیدار در برنامه جامعه‌پلاس با وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی

رضا صالحی‌امیری:سالیانه ۱۵ میلیارد دلار از کشور خارج می‌شود/ مساله،فرار نخبگان است نه مهاجرت/ با حجاب موافقم با اجبار نه

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود میزبان رضا صالحی امیری، وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی بود؛ او از دلایل فرار نخبگان گفت و تاکید کرد که به همین دلیل سالیانه ۱۵ میلیارد دلار سرمایه از...

اعتراض پرسپولیسی‌ها به سهمیه تماشاگران دربی

پرسپولیس در دربی پیش‌رو می‌خواهد از امتیاز میزبانی خود برابر استقلال استفاده کند و هوادار بیشتری نسبت به رقیب در استادیوم زادی جای دهد.

کد خبر: ۱۲۴۴۰۸
۰۸:۰۴ - ۱۸ اسفند ۱۴۰۰

اعتراض پرسپولیسی‌ها به سهمیه تماشاگران دربی

دیدارنیوز: پرسپولیس به دنبال این است تا برای اولین‌بار از امتیاز میزبانی در استفاده از تماشاگرانِ بیشتر استفاده کند.

۷۷۰ روز قبل از دربی پنجشنبه هفته آینده، آخرین باری بود که شاهد حضور تماشاگران در بازی دربی بودیم. جدالی که در دور برگشت لیگ نوزدهم به انجام می‌رسید و تقابل تیم تحت هدایت فرهاد مجیدی و شاگردان یحیی گل‌محمدی با تساوی ۲-۲ به اتمام رسید. آبی‌ها ۲ بار با گل‌های ارسلان مطهری پیش افتادند و هر ۲ مرتبه سرخپوشان توسط علی علیپور و بشار رسن کار را به تعادل کشاندند.

هیچکس فکرش را نمی‌کرد که بعد از بهمن‌ماه ۱۳۹۸، پنج تقابل بعدی این ۲ تیم بدون حضور تماشاگران باشد، اما این اتفاق رخ داد و حالا دوباره قرار است حداقل تا حدی هیاهو به سکو‌های ورزشگاه ۷۸ هزار نفری تزریق شود.

حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان، در حاشیه جشن واگذاری سهام استقلال و پرسپولیس گفت: «مصوب شد دربی پیش رو با تماشاگر باشد منتها ۳۰ درصد مجوز گرفته‌اند. حداقل ۱۰ هزار هوادار پرسپولیس و ۱۰ هزار هوادار استقلال در استادیوم آزادی حضور خواهند داشت».

بلافاصله بعد از این اظهار نظر شاهد جبهه‌گیری ۲ گروه بودیم. ابتدا تیم‌های شهرستانی معترض شدند که چرا بازهم حضور تماشاگران شامل حال سرخابی‌های پایتخت شده و آن‌ها مانند هفته پنجم و ششم لیگ بیست‌و‌یکم می‌توانند طرفداران خود را در استادیوم داشته باشند و بقیه تیم‌ها نه. در ادامه رضا درویش، مدیرعامل پرسپولیس بود که ادعایی جالب را مطرح کرد. خواسته‌ای که مدت‌هاست سرخابی‌ها در بازی‌هایی که میزبان دربی بوده‌اند به دنبال اجرایی کردنش بودند، اما موفقیت نشدند و آن هم داشتن تماشاگران بیشتر به واسطه میزبانی است.

مدیرعامل سرخپوشان در این باره گفت: «چیزی که من امروز شنیدم، ۷۰ درصد پرسپولیس و ۳۰ درصد استقلال در این دربی هوادار خواهد داشت. قانون هم این را می‌گوید. البته هنوز قطعی مشخص نشده است و شورای تامین باید تصمیم نهایی را بگیرد. با این حال حق با میزبان است و سعی می‌کنیم حق‌مان را بگیریم».

اعتراض شهرستانی‌ها خیلی زود با واکنش همراه شد. سهیل مهدی، مسوول برگزاری مسابقات لیگ برتر در حاشیه برگزاری قرعه‌کشی جام حذفی گفت: «پروتکل‌های اعلامی برای تمامی کشور است و شورای تأمین استان‌ها می‌توانند در این باره نظر دهند. سقف اعلامی (۳۰ درصد) برای تمام استان‌هاست و نه فقط دربی. به شرطی که شیوه‌نامه‌ها رعایت شوند این مسئله قابل اجراست».

اما موضوع دوم با پاسخ روشنی مواجه نشده است. اگر طبق گذشته بخواهیم به جواب برسیم باید بازهم شاهد حضور برابر تماشاگران ۲ تیم در ورزشگاه باشیم. اما ممکن است سرانجام فدراسیون و سازمان لیگ به این نتیجه برسند که حق میزبانی را به این تیم‌ها اعطا کنند. اتفاقی که بعید است در این فصل رخ دهد چرا که آبی‌ها در این صورت می‌توانند به عدم رعایت اعتدال شکایت داشته باشند. آن‌ها در بازی رفت میزبان بودند که بازی بدون حضور تماشاگران برگزار شد.

با این حال ۹ روز تا دربی فرصت باقیست. دیداری که می‌تواند تکلیف قهرمان لیگ بیست‌ویکم را مشخص کند و نتیجه‌اش بسیار سرنوشت‌ساز است. فعلا باید خوشحال باشیم که می‌توانیم حدود ۲۰ هزار نفر را در این دیدار تماشایی در ورزشگاه داشته باشیم. تماشاگرانی که بی‌شک به جذابیت‌های این بازی خواهند افزود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی