تیتر امروز

بازگشت کووید ۱۹؛ از سقوط تا صعود راهی نیست!
هشدار وزارت بهداشت درباره بالا رفتن آمار مبتلایان کرونا

بازگشت کووید ۱۹؛ از سقوط تا صعود راهی نیست!

به گفته دبیرکل سازمان بهداشت جهانی ایران وضعیت خوبی در مواجهه با کرونا دارد، اما وزارت بهداشت هشدار داده که در چند روز اخیر آمار ابتلا به کووید ۱۹ بالا رفته است.
گردشگری وارداتی قربانی ارز صادراتی!
وقتی زور وزارت میراث فرهنگی به سازمان هواپیمایی نمی‌رسد

گردشگری وارداتی قربانی ارز صادراتی!

زمانی که عزت‌الله ضرغامی مشغول گردش در منطقه آزاد اروند در هفته گذشته بود، سازمان هواپیمایی کشور تصمیم گرفت نرخ بلیت گردشگران غیر ایرانی را با دلار محاسبه کند؛ موضوعی که واردات گردشگر را تضعیف...
پایان کاپیتانان!
شباهت‌ها و تفاوت‌های وریا و سید جلال

پایان کاپیتانان!

با توجه به اتفاقات اخیر در پیرامون دو باشگاه استقلال و پرسپولیس، به نظر می‌آید در بیست و دومین دوره لیگ برتر کاپیتان‌های قرمز و آبی یعنی سید جلال حسینی و وریا غفوری را نخواهیم دید.

غذا‌های دارای کلسترول زیاد، اما سالم و ضروری را بشناسید

برخی غذا‌ها وجود دارند که دارای کلسترول خوب بوده و برای بدن، سالم و مفید محسوب می‌شوند. فواید تغذیه‌ای غذا‌های سالمی که دارای کلسترول زیاد هستند، بر مضرات ناشی از کلسترول موجود در آن‌ها برتری دارد

کد خبر: ۱۲۴۳۹۰
۱۵:۳۶ - ۱۷ اسفند ۱۴۰۰

غذا‌های دارای کلسترول زیاد، اما سالم و ضروری را بشناسید

دیدارنیوز ـ کلسترول اگرچه معمولا برای بدن بد در نظر گرفته می‌شود؛ اما آیا می‌دانستید برخی منابع غذایی حاوی کلسترول وجود دارند که برای بدن مفید هستند؟

Parul Malhotra Bahl، متخصص تغذیه گفت: کلسترول یک ماده چربی مانند است که به طور طبیعی در کبد ما تولید می‌شود. کلسترول، قطعه‌ای ضروری برای غشای سلولی ما است. علاوه بر این، کلسترول برای تولید هورمون ها، ویتامین دی و صفرا که برای گوارش غذا‌های چرب عمل می‌کند، ضروری است.

در این جا قصد داریم برخی غذا‌هایی را که دارای کلسترول بالا هستند، اما سالم در نظر گرفته می‌شوند؛ معرفی کنیم:

۱- تخم مرغ

تخم مرغ دارای ۶۰ درصد از کلسترولی است که بدن شما بدان نیاز دارد. چون تنها یک سوم اسید‌های چرب تخم مرغ از نوع اشباع هستند. پس کلسترول ایجاد شده در اثر خوردن تخم مرغ از نوع HDL می‌باشد که کلسترول خوب نامیده می‌شود. تخم مرغ سرشار از پروتئین است؛ کالری اندکی دارد و حاوی ویتامین‌های گروه ب، علاوه بر آهن و مواد مغذی ضد بیماری است؛ بنابراین هر فرد سالمی باید تخم مرغ را در رژیم غذایی خود قرار دهد.

۲- میگو

میگو نیز دارای کلسترول بالا است؛ اما از لحاظ چربی‌های اشباع شده ناچیز است. میگو دارای اسید‌های چرب ضروری مانند اسید‌های چرب اُمگا ۳ است. از سوی دیگر این موجودات دریایی کوچک تامین کننده مقادیر مناسبی از مواد معدنی مانند سلنیوم، آهن، روی، فسفر و منیزیم و نیز ویتامین‌هایی مانند D، B ۱۲ و نیاسین برای بدن هستند.

۳- پنیر

انواع متفاوتی از پنیر وجود دارند که هر کدام دارای مواد مغذی متفاوتی هستند؛ اما بیشتر پنیر‌ها دارای مقادیر سالمی از کلسیم، پروتئین، ویتامین A و ویتامین‌های گروه B هستند. ذکر این نکته مهم است که از آن جایی که پنیر‌ها دارای کالری و حتی چربی اشباع شده بالایی هستند، بایدحواستان باشد که مصرف پنیر به میزانی محدود، امری ضروری است.

۴- ماست پر چرب

ماست پرچرب یک غذای غنی از کلسترول است که حاوی مواد مغذی مانند پروتئین، کلسیم، فسفر، ویتامین‌های گروه B، منیزیم، روی (زینک) و پتاسیم است. از آن جایی که ماست پرچرب یک غذای تخمیر شده است، برای سلامت روده مفید به شمار می‌رود. با این حال باید توجه داشته باشید از آن جایی که ماست پرچرب مقدار کمی چربی‌های اشباع شده دارد، باید افراد به مقداری که از این نوع ماست مصرف می‌کنند، توجه داشته باشند.

میانه روی، کلید سلامتی

Parul Malhotra Bahl، متخصص تغذیه گفت: فواید تغذیه‌ای غذا‌های سالمی که دارای کلسترول زیاد هستند، بر مضرات ناشی از کلسترول موجود در آن‌ها برتری دارد و افراد باید این غذا‌ها را در رژیم غذایی خود بگنجانند.

او همچنین در خصوص میزان مصرف این نوع مواد غذایی گفت: اکثر افراد می‌توانند غذا‌های دارای کلسترول بالا را در حد اعتدال و همراه با یک رژیم غذایی میانه و متعادل مصرف کنند.

در صورتی که شما نمی‌دانید چه میزان از این نوع مواد غذایی را به رژیم غذایی خود بیفزایید، به متخصص تغذیه مراجعه کنید.

باید بدانید افرادی که دارای سطح کلسترول خون بالایی هستند، به طور کلی باید هر نوع ماده غذایی دارای کلسترول بالا (حتی غذا‌های سالم دارای کلسترول بالا) را در رژیم غذایی خود محدود کنند.

برچسب ها: تغذیه سالم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی