تیتر امروز

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است
از چشم جهان (۱۴۷)

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است

اعتراضات دانشجویی در مخالفت با حمایت آمریکا از جنگ اسرائیل در غزه، مانند آتشی خودسوز در این کشور شعله‌ور شده است؛ آنچه می خوانید ترجمه اختصاصی دیدارنیوز از مطلب مدیر موسسه اعراب آمریکایی است.
مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند
رئیس اندیشکده آینده‌اندیشی سیمرغ در گفت‌وگو با دیدارنیوز

مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند

گفت‌وگوی مهدی مطهرنیا با سرویس بین‌الملل دیدارنیوز حول محور جنگ ایران و اسرائیل و نقش و نقشه آمریکا را ببینید و بخوانید
متخصص قلب و عروق

بیماران مبتلا به کرونا علائم "درد و سنگینی قفسه سینه" را جدی بگیرند

یک متخصص قلب و عروق با بیان اینکه کرونا می‌تواند موجب ایجاد عوارض قلبی شود، نسبت به علائم درد و سنگینی قفسه سینه در بیماران مبتلا به کرونا هشدار داد.

کد خبر: ۱۲۴۲۴۱
۱۴:۳۲ - ۱۶ اسفند ۱۴۰۰

بیماران مبتلا به کرونا علائم

دیدارنیوز ـ دکتر روزبهانی با اشاره به خطرات بسیار کرونا برای بیماران قلبی گفت: کرونا می‌تواند در جداره قلب التهاب ایجاد کرده و بروز سکته قلبی را افزایش دهد.

وی افزود: حتی افراد سالم هم در معرض عوارض قلبی ناشی از این بیماری قرار دارند و باید مراقبت بیشتری داشته باشند.

روزبهانی خاطرنشان کرد: در همین راستا توصیه می‌شود تمام بیماران مبتلا به کرونا در صورتی که علائمی مانند احساس درد در قفسه سینه و یا سنگینی قفسه سینه را احساس کردند، حتما به پزشک مراجعه کنند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با تاکید بر لزوم تزریق واکسن کرونا برای همه افراد، گفت: در حال حاضر یکی از راه‌های موثر پیشگیری از کرونا تزریق واکسن است و در همین راستا توصیه می‌شود تمام افراد واکسن تزریق کنند.

این فوق تخصص آنژیوپلاستی گفت: بیماران قلبی جهت تزریق واکسن باید صبر کرده تا وضعیت قلبی حاد آن‌ها فروکش کرده و درصورتی که مشکلی خاصی نداشته باشند، با تجویز و نظر پزشک واکسن تزریق کنند.

روزبهانی در ادامه توصیه‌هایی هم برای سالم نگه داشتن قلب داشت و عنوان کرد: داشتن قلب سالم در وهله اول در گرو داشتن تغذیه سالم است.

وی افزود: افرادی که در تغذیه خود میزان کمتری چربی و نمک مصرف کرده و عمدتا از گوشت سفید، میوه و سبزیجات استفاده می‌کنند، قلب سالم تری دارند.

روزبهانی گفت: در این شرایط کرونا که تحرک افراد کمتر شده اهمیت داشتن تغذیه سالم چند برابر شده و افراد باید به این مهم دقت داشته باشند.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بر پرهیز از استرس برای داشتن قلبی سالم هم تاکید کرد و افزود: استرس زمینه ساز بیماری‌های قلبی است و نیاز است افراد جهت داشتن قلب سالم حتما استرس و اضطراب را از خود دور کنند.

منبع: ایسنا
برچسب ها: کرونا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی