تیتر امروز

تلاش کن! طلاش کن

تلاش کن! طلاش کن

رویکرد پریسکوپ برآن است که دغدغه و علاقه مندی‌های نسل z رو با تجربه و دانش نسل‌های قبل‌تر ادغام کند تا نتایج جالب و جدیدی در راستای اهداف شغلی هر دو نسل برسد. در قسمت سوم این برنامه چشم پریسکوپ...
رضا صالحی‌امیری:سالیانه ۱۵ میلیارد دلار از کشور خارج می‌شود/ مساله،فرار نخبگان است نه مهاجرت/ با حجاب موافقم با اجبار نه
گفت‌وگوی دیدار در برنامه جامعه‌پلاس با وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی

رضا صالحی‌امیری:سالیانه ۱۵ میلیارد دلار از کشور خارج می‌شود/ مساله،فرار نخبگان است نه مهاجرت/ با حجاب موافقم با اجبار نه

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود میزبان رضا صالحی امیری، وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی بود؛ او از دلایل فرار نخبگان گفت و تاکید کرد که به همین دلیل سالیانه ۱۵ میلیارد دلار سرمایه از...
شهرنویی‌ها! واژه‌ای که در «جدال قالیبافی‌ها و صبح‌ ایرانی‌ها» به کار رفت
«دیدارنیوز» آخرین اختلافات پساانتخاباتی اصولگرا‌ها را بررسی می‌کند:

شهرنویی‌ها! واژه‌ای که در «جدال قالیبافی‌ها و صبح‌ ایرانی‌ها» به کار رفت

جدال اصولگراها در فضای پساانتخاباتی همچنان ادامه دارد و بنا به گفته دبیرکل صبح ایران، قالیبافی‌‎ها از هر فرصتی استفاده می‌‎کنند تا آنها را تخریب کنند.

سومین عید با کرونا؛ کارت واکسن‌ یا ویزای سفر امیکرون؟!

بهرام عین الهی علت ۹۰ درصد مرگ و میر کرونایی‌ها را واکسن نزدن اعلام کرده و در آستانه نوروز ۱۴۰۱ افراد واکسن زده دارای کارت را مجاز به سفر می‌داند در حالیکه کارت‌های واکسن متر و معیاری منطقی برای کنترل کرونا نیست.

کد خبر: ۱۲۳۳۱۷
۰۸:۲۴ - ۱۱ اسفند ۱۴۰۰

سومین عید با کرونا؛ کارت واکسن‌هایی که کرونا می‌دهند!
دیدارنیوزـمحمد بدیعی: با نزدیک شدن به روز‌های پایانی سال، زمزمه‌های رفتن به سفر و بود و نبود محدودیت مهمترین پرسش مردم از وزارت بهداشت و کشور بود و از آنجاییکه امیکرون همچنان در حال جولان دادن است و به گفته محققان سازمان بهداشت جهانی این ویروس جهش یافته سفر کرده از آفریقا به کشور‌های دیگر تا کنون چهار جهش دیگر هم داشته، ممکن است در ایام نوروز دوباره آمار مبتلایان بالا برود از این رو این دو وزارت مسئول تمام تلاش خود را برای فرار از مسئولیت به کار گرفتند و یکی صحبت از کارت واکسن کرد و دیگری ستاد ملی مقابله با کرونا را تصمیم گیر معرفی کرد و پای خود را از این ماجرا عقب کشید.

حالا سومین نوروز کرونایی در راه است البته با دو تفاوت؛ نوروز ۹۹ خبری از واکسیناسیون و واکسن نبود و ۱۴۰۰ هم آنقدر تعداد دریافت کنندگان واکسن کم بود که خیلی تاثیری در پیشگیری نداشت، اما ۱۴۰۱ با دو سال گذشته فرق دارد و به گفته وزارت بهداشت بیش از ۶۰ میلیون نفر واکسن دریافت کرده اند و این یعنی یک ایمنی جمعی نسبی در کشور ایجاد شده است، اما این همه ماجرا نیست هنوز چیزی حدود ۱۰ میلیون نفر واکسن نزده اند یعنی همان نکته‌ای که وزیر بهداشت بار‌ها به آن اشاره کرده و در آغاز سال جدید این افراد جزء کسانی هستند که بدون داشتن کارت واکسن و نظارت جدی سفر خواهند کرد و این یعنی بالا رفتن دوباره آمار مبتلایان و فوتی ها!


بیشتر بخوانید: مینو محرز: پای دلتاکرون به کشور نرسیده است


وزیر بهداشت توصیه می‌کند!

عین الهی که از همان ابتدای روز‌های کاری‌اش وعده برچیده شدن بساط کرونا در بهمن ماه و داده بود وقتی دید وعده اش پوچ شد، سعی کرد با چرخش قهرمانانه به جای وعده دادن توصیه کند، توصیه به واکسن زدن...

او در یکی از مصاحبه هایش گفته بود که مطالعات و مستندات نشان می‌دهد که ۹۰ درصد مرگ‌های کرونایی مربوط به کسانی است که واکسن نزده‌اند و این افراد بیش از ۱۰ برابر کسانی که واکسن زده‌اند گرفتار عوارض کرونا و مرگ و میر می‌شوند.

انتظار می‌رفت بعد از این صحبت ها، وزیر محترم بهداشت محدودیت یا تنبیه جدی برای افراد واکسن نزده در نظر گرفته شود، اما چنین نشد او در ادامه صحبت هایش به این جا رسید که طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا در نوروز ۱۴۰۱ شاهد محدودیت سال‌های گذشته نخواهیم بود و وضعیت بهتر است!

اما برای اینکه خیلی هم مورد نقد قرار نگیرد و بعد‌ها حرفی برای گفتن داشته باشد، تزریق واکسن را ملاک اصلی در استفاده از امکانات سفر‌های هوایی، زمینی و استفاده از وسایل نقلیه عمومی و مراکز اقامتی دانست و تمام.


بیشتر بخوانید: واکسن اختصاصی برای امیکرون؛ واکسن برکت و فیلم‌های اصغر فرهادی!


ستاد کرونا ملی است یا دولتی؟

پس از تشکیل ستاد ملی مقابله با کرونا مقرر شد که اعضای این ستاد تصمیم‌هایی را اتخاذ کنند که به نفع مردم و جامعه باشد حالا خبر رسیده در روز‌هایی که وزارتخانه‌های دولتی از مسوولیت شانه خالی می‌کنند ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیم جدی و موثری برای کنترل امیکرون در نوروز ۱۴۰۱ بگیرد این ستاد اعلام کرده که تصمیم دولت برای سفر‌های نوروزی واکسیناسیون است.

نکته قابل اهمیت این است که بعد از حدود یکسال که دولت با واردات کم و زیاد واکسن با تشویق و جریمه مردم را به واکسن زدن دعوت کرد حالا ملاک سفر رفتن در نوروز پیش رو را واکسیناسیون اعلام کرده در حالیکه هنوز خیلی‌ها حتی دز اول واکسن را دریافت نکردند، اما بی شک برای سفر نوروز برنامه دارند و دولت هم هیچ نظارت جدی و مستمری روی این موضوع نخواهد داشت و حتی وزیر کشور هم به این موضوع اشاره کرد و گفته بود که فقط افرادی که با هواپیما، قطار و اتوبوس سفر می‌کنند را می‌توان رصد کرد نه مسافران خودرو‌های شخصی را.

به دو دلیل دولت و ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیم جدی برخورد و اعمال محدودیت را ندارند؛ اول اینکه از نظر آن‌ها ما قله پیک ششم را پشت سر گذاشته ایم و به زودی این سیر صعودی ابتلا و فوتی‌ها کاهش پیدا می‌کند و در نوروز پیش رو شرایط عادی خواهد شد و دوم اینکه تعداد شهر‌های قرمز رو به کاهش است، تهران وارد رنگ نارنجی شده و آبی شدن شهر کنارک در سیستان و بلوچستان نشان از آن دارد که امیکرون قدرت خود را از دست داده است.

اما تجربه دو سال گذشته ثابت کرده است که رفتار هیچ کدام از ویروس‌های جهش یافته کرونا قابل پیش بینی نبوده و ممکن است برخلاف تصور همگان که امیکرون پایان کرونا نباشد و برعکس با جهش‌هایی که پیدا کرده آغاز یک اپیدمی دیگر باشد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی