تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

علت تغییر در حرکت قطار‌های خط ۵ مترو تهران چیست؟

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه می‌گوید که بدلیل اقدامات فنی در خط پنج زمان حرکت قطار‌ها از ایستگاه گلشهر به سمت تهران صبح‌ها با تغییر ۲۰ دقیقه‌ای انجام می‌شود.

کد خبر: ۱۲۴۲۸۴
۰۸:۳۷ - ۱۷ اسفند ۱۴۰۰

علت تغییر در حرکت قطار‌های خط ۵ مترو تهران چیست

دیدارنیوز ـ مهدی شایسته اصل روز سه شنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: پروژه تعمیرات اساسی شبکه برق بالاسری خط ۵ مترو تهران در محدوده ایستگاه‌های کرج تا هشتگرد از ۲۲ دی‌ماه آغاز شده و به منظور رفاه حال شهروندان و مسافران این کار فقط در روز‌های تعطیل و شب‌ها پس از پایان بهره‌برداری از مترو انجام می‌شود.

وی افزود: با توجه به کمبود زمان اورهال شبانه، مقرر شد تا ساعت آغاز حرکت قطار‌ها در این خط ۲۰ تا ۳۰ دقیقه تغییر کند.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران ادامه داد: به همین منظور از روز ۹ اسفندماه حرکت قطار‌ها از ایستگاه گلشهر ساعت ۵:۲۰ انجام می‌شود و همچنین از ایستگاه صادقیه به سمت گلشهر از ساعت ۵ به ۵:۳۰ تغییر می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: قبل از شیوع ویروس کرونا نیز ساعات حرکات قطار‌های مترو در این خط اینگونه بود و زمان اولین قطار تندرو از گلشهر ساعت ۵:۲۰ صورت می‌گرفت.

شایسته اصل گفت: این خط با ۵۰ کیلومتر مسافت یکی از طولانی و پر مسافرترین خطوط مترو تهران و حومه است و به جهت حفظ ایمنی شهروندان تعمیرات اساسی این خط دنبال می‌شود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا مبنی بر اینکه تاخیر در حرکت قطار از مقصد گلشهر در ساعات اولیه صبح با توجه به حجم مسافرانی که راهی تهران می‌شوند، آیا منجر به ازدحام جمعیت نمی‌شود؟ اظهارداشت: تغییر ۲۰ دقیقه‌ای تنها در یک قطار آن هم در این ساعت اولیه صبحگاهی نمی‌تواند دلیل شلوغی باشد.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران خاطرنشان کرد: تنها زمان تغییر ساعت حرکت قطار‌ها در همین ساعت است و در سایر زمان‌ها حرکت قطار‌های تندرو و عادی این خط طبق برنامه و بدون تاخیر در حال انجام است.

وی تاکید کرد: عملیات تعمیرات اساسی شبکه برق در خط پنج در تعطیلات نوروزی شتاب می‌گیرد، اما آنچه مسلم است بدلیل وسعت این خط این عملیات چند ماه بطول انجامد.

تغییر ساعت حرکت نخستین قطار از مقصد ایستگاه گلشهر به سمت تهران در روز‌های اخیر منجر به بروز برخی نارضایتی‌ها از سوی شهروندان شده بود و گزارش‌های رسیده به ایرنا حاکی از آن بود که ازدحام جمعیت با توجه به شرایط کرونایی و حجم مسافری که در این ساعت به سمت تهران راهی می‌شود، نه تنها در مسیر کرج به تهران باعث بروز مشکل شده بلکه مسافران پس از ورود به ایستگاه صادقیه به دلیل حجم بالای جمعیت برای استفاده از قطار شهری خط ۲ مترو نیز دچار مشکل می‌شوند.

خط ۵ مترو تهران از ایستگاه گلشهر کرج آغاز و تا ایستگاه صادقیه تهران امتداد پیدا می‌کند.

منبع: ایرنا
برچسب ها: متروی تهران
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی