تیتر امروز

هشدار اردن؛ نتانیاهو می‌خواهد آمریکا را وارد تقابل با ایران کند
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

هشدار اردن؛ نتانیاهو می‌خواهد آمریکا را وارد تقابل با ایران کند

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
شاخه‌های زیتون از میان زبانه‌های آتش
یادداشت اختصاصی دیدار؛ چالش ایران و اسرائیل از زاویه‌ای دیگر

شاخه‌های زیتون از میان زبانه‌های آتش

برخی حقایق، معادلات، ملاحظات، مراودات و هماهنگی‌های خاص بین‌المللی در میانه‌های آتش بین ایران و اسرائیل، جان مایه یادداشت اسفندیار عبداللهی است که آینده روابط ایران با آمریکا و اسرائیل را تصویر...
اسپانیا، رفت و برگشت در دویست و پنجاه صفحه

اسپانیا، رفت و برگشت در دویست و پنجاه صفحه

ارزاقی، رمان‌نویسی است که از ابتدا درد و دغدغه مهاجرت داشته و در تک‌تک آثارش این دغدغه‌مندی ملموس است؛آنچه می‌خوانید توضیحی است که حامد شجاعی بر سفرنامه این نویسنده نوشته است.

مترو تهران به سایر شهر‌ها چه خدماتی می‌دهد؟

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران با اشاره به اینکه سابقه و تجربه‌های فنی تهران در خدمت مترو‌های کرج و قم قرار می‌گیرد، گفت: متروی پایتخت از فروش خدمات به قم درآمد ۵۷ میلیارد ریالی خواهد داشت.

کد خبر: ۱۲۳۴۰۶
۱۲:۳۹ - ۰۸ اسفند ۱۴۰۰

مترو تهران به سایر شهر‌ها چه خدماتی می‌دهد

دیدارنیوز ـ مهدی شایسته اصل، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران اعلام کرد: شرکت بهره‌برداری قطار شهری تهران و حومه در راستای همکاری‌های ملی و با هدف توسعه قطار‌های شهری سایر نقاط کشور، به دو شهر کرج و قم، خدمات فنی، مشاوره‌ای و زیرساختی ارائه می‌کند.

وی افزود: این خدمات که از مشاوره‌های فنی تا اجاره قطار‌ها را شامل می‌شود، براساس اساسنامه شرکت متروی تهران به عنوان قدیمی‌ترین قطار شهری کشور و در قالب قرارداد‌های جداگانه به قطار‌های شهری این دو شهر ارائه می‌شود.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران ادامه داد: مطابق این دو قرارداد، خدماتی همچون نیروی انسانی و راهبر قطار، مشاوره و خدمات فنی در اختیار مترو‌های کرج و قم قرار می‌گیرد تا از کارنامه و تجربه‌های متروی تهران برای راه‌اندازی بهینه این مترو‌های نوپا بهره‌برداری شود.

وی افزود: براساس قرارداد منعقد شده میان متروی تهران و کرج، یک رام قطار برای انجام تست‌های سرد و گرم به قطار شهری این شهر اعزام می‌شود. ارائه خدمات فنی مهندسی و در اختیار قراردادن راهبر قطار برای انجام تست و آموزش‌های لازم از دیگر مفاد این قرارداد است.

شایسته اصل گفت: پیش از این در قالب قرارداد‌های دیگری، قطار شهری کرج دو رام قطار از متروی تهران خریداری کرده بود که مطابق پیش‌بینی‌ها، با انجام فرایند‌های بهسازی در اختیار شرکت راه آهن شهری تهران قرار خواهد گرفت. متروی تهران براساس کیلومتراژ استفاده از این قطار، اجاره آن را به شرکت راه آهن شهری کرج پرداخت خواهدکرد.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران بیان داشت: در قرارداد دیگری که میان متروی شهر‌های تهران و قم امضا خواهد شد، علاوه بر ارائه خدمات فنی و مهندسی، یک رام قطار با سه واگن برای انجام تست‌های سرد و گرم در اختیار شرکت قطار شهری قم قرارداده خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این رام قطار از مسیر‌های کم‌مسافر متروی تهران انتخاب خواهد شد، گفت: مدت این قرارداد دوماهه خواهد بود و حدود ۵۷ میلیارد ریال برای متروی تهران درآمدزایی خواهد شد. بیمه قطار‌ها و واگن‌ها در این مدت، بخش دیگری از این قرارداد است.

شایسته اصل خاطر نشان کرد: پیش بینی می‌شود قرارداد شرکت‌های قطار شهری تهران و قم تا پایان سال نهایی شود.

منبع: فارس
برچسب ها: مترو تهران
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی