تیتر امروز

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...

ترید در بازار گاوی و خرسی ارزهای دیجیتال چه تفاوتی دارد؟

بازار ارز دیجیتال همیشه با نوسانات همراه بوده است و اگر شناخت کاملی از این بازار وجود نداشته باشد، طبیعتاً منجر به ضررهای سنگین خواهد شد.

کد خبر: ۱۲۴۲۲۴
۱۳:۲۳ - ۱۶ اسفند ۱۴۰۰

دیدارنیوز: به طور کلی ترید در بازار گاوی و خرسی ارزهای دیجیتال نیاز به هدف، آموزش، تمرین و تکرار دارد تا عملاً بتوان مدیریت بهتری بر سرمایه داشت. با این حال همان‌طور که حتماً می‌دانید بازار ارزهای دیجیتال یک بازار دوطرفه است؛ یعنی هم می‌توان از افزایش و هم از کاهش قیمت به سود رسید. این در حالی است که داشتن استراتژی برای هرکدام از این موارد از اهمیت بسزایی در باز کردن پوزیشن‌های معاملاتی برخوردار است. حال ما در این مقاله قصد داریم در خصوص رفتارهای مناسب در هنگام ترید در بازار گاوی و خرسی صحبت کنیم تا از این رو بتوانیم یک معامله کم ریسک‌تر داشته باشیم.

منظور از بازار گاوی چیست

همان‌طور که عرض کردیم بازار ارز دیجیتال همواره در حال نوسان و با کاهش و افزایش قیمت روبه‌رو است؛ اما ممکن است به دلایل مختلف مانند اخبار مثبت، توییت بزرگان ارزهای دیجیتال و یا مواردی از این دست، بازار در یک مدت طولانی وارد فاز افزایش قیمت شود که اصطلاحاً به آن بازار گاوی گفته می‌شود. نشانه‌های معمول این نوع بازار می‌تواند موارد زیر باشند:

  • افزایش قیمت‌‌ کلیه‌ ارزها به‌خصوص بیت کوین برای مدتی طولانی.
  • وجود اطمینان خاطر در بازار.
  • افزایش قیمت برخی پروژه‌ها بیش از حد تصور.
  • افزایش قیمت‌ ارزها به دنبال منتشر شدن اخبار مثبت.
  • صحبت از ارزهای دیجیتال در رسانه‌های مختلف.
  • تمایل افراد ناآشنا به بازار ارز دیجیتال به جهت خرید ارز.

گفتنی است که در سال 2017 نمونه‌ای از بازار گاوی را شاهد بوده‌ایم که قیمت بیت کوین افزایش قابل توجهی داشت؛ به طوری‌که از 900 دلار به حدود 20 هزار دلار رسید و پر واضح است که اگر ترید در بازار گاوی و خرسی را به صورت حرفه‌ای می‌دانستید، احتمالاً سود فوق العاده‌ای نصیب‌تان می‌شد.

بهترین استراتژی در بازار گاوی

ابتدا عرض کنیم که حتی در بازار گاوی نیز ممکن است ضرر کنیم که البته کاملاً موقتی خواهد بود؛ چرا که افزایش قیمت‌ها خیلی زود اتفاق می‌افتند. اما شاید بهترین روش برای به‌دست آوردن سود در بازارهای گاوی، خرید ارز در کمترین قیمت ممکن باشد؛ البته پر واضح است که تشخیص شروع حرکت بازار گاوی سخت است و نیاز به تجربه، دانش و تخصص کافی دارد. با این حال افرادی که به ترید در بازار گاوی و خرسی مشغول هستند، با مشاهده اولین نشانه‌ها به جهت در پیش بودن بازار گاوی، سعی خواهند کرد تا در کمترین قیمت ممکن، ارزهای مدنظرشان را خریداری کنند.

البته شاید بهترین اقدامی که می‌توان در شروع حرکت بازارهای گاوی انجام داد تا به سودهای آنچنانی رسید، سوار شدن بر موج روند حرکتی قیمت ارزهاست. درواقع با تأیید شروع بازار گاوی، بلافاصله در یک قیمت صعودی، ارز مدنظر خریداری می‌شود و تا رسیدن به تارگت مدنظر نگهداری می‌شوند. معمولاً در این گونه موارد احتمال ضرر کردن کاهش می‌یابد.

ضمناً ناگفته نماند که بسیاری از معامله‌گران در بازارهای گاوی که صعود قیمت‌ها حتمی‌ست از بخش فیوچرز معاملات استفاده می‌کنند که در این صورت حتی اگر از بخشی از صعود بازار جا مانده باشند، به راحتی می‌توانند سودهای از دست رفته را جبران کنند. البته ترید در بازار گاوی و خرسی با این روش ریسک را نیز افزایش می‌دهد؛ چرا که هر لحظه ممکن است به دلایلی مانند انتشار اخبار منفی روند بازار نیز تغییر کند.

منظور از بازار خرسی چیست

بازار خرسی همیشه ترس را در دل معامله‌گران روشن می‌کند، خصوصاً برای آن‌هایی که پوزیشن‌های لانگ باز کرده‌اند. این نوع بازار معمولاً زمانی اتفاق می‌افتد که قیمت‌های ارزها به حد اوج رسیده باشند که دقیقاً اینجاست که اکثر معامله‌گران اقدام به فروش ارزهای خریداری شده‌شان می‌کنند که نتیجه‌ آن کاهش شدید قیمت ارز خواهد بود؛ گفتنی است که بازارهای خرسی ممکن است حتی تا چندین سال نیز ادامه داشته باشد. البته این بدان معنا نیست که صعود قیمتی در کار نباشد؛ اما کاملاً مقطعی خواهد بود. ترید در بازار گاوی و خرسی نیاز به تجربه دارد و ورود احساسات در هنگام باز کردن معاملات، می‌تواند نشانه‌ ابتدایی شکست و از دست رفتن سرمایه باشد.

از نمونه‌های بازار خرسی نیز می‌توان به مارس 2020 اشاره کرد که به پنجشنبه سیاه معروف شده است که قیمت بیت کوین در عرض چند ساعت از 8 هزار دلار به 4 هزار دلار رسید و حدود 50 درصد کاهش قیمت را تجربه کرد. در این روز حدود 1 میلیارد دلار معاملات لانگ بیت کوین لیکوئید شد که مبلغ قابل توجهی است.

استراتژی مناسب در بازار خرسی

با توجه به موارد عنوان شده حتماً متوجه شده‌اید که ترید در بازار گاوی و خرسی نیاز به استراتژی‌های خاص خودش دارد. در حال حاضر شاید به این نتیجه رسیده باشید که خرید ارز دیجیتال در حالت اسپات در بازار خرسی آن هم به شکل پله‌ای بهتر باشد؛ چرا که هیچ‌کس از زمان متوقف شدن کاهش قیمت خبر تأیید شده‌ای ندارد. در واقع اگر خرید به صورت پله‌ای و در حمایت‌های هر ارز صورت بگیرد، پر واضح است که با برگشت بازار، خیلی زود به سوددهی خواهیم رسید. با این حال افرادی که تجربه و تخصص کافی در بازارهای ارز دیجیتال را دارند، می‌توانند با مدیریت سرمایه به باز کردن معامله در قالب شورت (فیوچرز) بپردازند که در این صورت خیلی زودتر به سود خواهند رسید.

چالش‌های تشخیص برای ترید در بازار گاوی و خرسی

به طور کلی در هر نوع بازار گاوی و خرسی چالش‌هایی وجود دارد که معامله‌گران باید از پسِ آن بربیایند تا بتوانند به سودهای دل‌خواه برسند؛ همان‌طور که می‌دانید حتی در روندهای صعودی نیز کاهش قیمت وجود دارد که ممکن است معامله‌گران با مشاهده یک کندل قرمز دست به فروش ارز بزنند که در این صورت با افزایش تقاضا برای ارز، همه چیز را از دست رفته خواهند دید.

در طرف مقابل در روندهای نزولی نیز صعودهای کوتاه وجود دارد که ممکن است معامله‌گران را به اشتباه بیندازد. به طور کلی برای ترید در بازار گاوی و خرسی نه تنها باید دانش و تخصص کافی داشت، بلکه باید احساسات را نیز به طور کامل کنترل و مدیریت کرد. درواقع درنظر گرفتن تمام موارد عنوان شده در کنار هم به راحتی می‌‌تواند حس یک معامله‌ جذاب را در معامله‌گران بیدار کند و افراد را به موفقیت‌های آن‌چنانی سوق دهد.

خلاصه مقاله

ترید در بازار گاوی و خرسی اگر چه نیاز به دانستن تکنیکال دارد، اما این مورد برای باز کردن یک معامله موفق کافی نیست. ابتدا اینکه معمولاً افرادی که در این حوزه فعالیت می‌کنند و در این بازار بی‌رحم ماندگار شده‌اند، در ابتدای فعالیت‌شان، طعم شکست را چند بار چشیده‌اند. به طور کلی ماهیت بازار ارز دیجیتال بدین گونه است که باید فراز و نشیب‌های آن را تجربه کرد؛ خصوصاً اینکه ترید در بازار گاوی و خرسی به هیچ معامله‌گری فرصت دوباره نخواهد داد.

در واقع رسیدن به یک استراتژی مناسب و سپس کنترل احساسات به خوبی می‌تواند معامله‌گران در بازار ارزهای دیجیتال را به موفقیت برساند. ضمناً گفتنی است که فعالیت در این بازار برای سالیان دراز تشخیص روند گاوی یا خرسی بودن را نیز برای معامله‌گران آسان خواهد کرد؛ بنابراین با دانش کافی و مدیریت بر احساسات‌تان خواهید توانست به سودهای مناسب دست پیدا کنید. حال برای اینکه بتوانید به معامله ارزهای دیجیتال بپردازید، می‌توانید از بین صرافی‌های معتبر موجود از کوینکس بهره ببرید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی