تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.
لحظه به لحظه با تحولات اوکراین:

پذیرش درخواست عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا/ اخبار متناقض از سقوط شهر خرسون/ ورود بیش از ۴۵۰ هزار پناهنده اوکراینی به لهستان

در روز هفتم درگیری‌ها مسکو و کی‌یف، شورای حکام قرار است نشستی با محوریت اوکراین برگزار کند. دور دوم گفتگو‌های دو کشور نیز برای امروز -چهارشنبه- برنامه‌ریزی شده است.

کد خبر: ۱۲۳۷۸۱
۱۸:۳۹ - ۱۱ اسفند ۱۴۰۰

پذیرش درخواست عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا/ اخبار متناقض از سقوط شهر خرسون/ ورود بیش از ۴۵۰ هزار پناهنده اوکراینی به لهستان

 

دیدارنیوز: در روز هفتم درگیری‌ها مسکو و کی‌یف، شورای حکام قرار است نشستی با محوریت اوکراین برگزار کند. دور دوم گفتگو‌های دو کشور نیز برای امروز -چهارشنبه- برنامه‌ریزی شده است.

 
- نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی از برگزاری نشستی در شورای حکام درباره اوکراین خبر داد.
- رئیس‌جمهوری ونزوئلا در گفت‌وگوی تلفنی با همتای روس خود، بر حمایت قاطعانه از وی تأکید کرد.
 
- برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که احتمال می‌رود رئیس‌جمهوری آمریکا در آینده نزدیک تصمیم خود برای بستن حریم هوایی این کشور به روی هواپیما‌های روسیه را اعلام کند.
 
- رئیس‌جمهوری آمریکا شامگاه سه‌شنبه به وقت محلی در نخستین سخنرانی سالیانه خود برای کنگره آمریکا، گفت که کشورش در کنار اوکراین خواهد ایستاد.
 
- سازمان ملل متحد اعلام کرد که از پنجشنبه گذشته و زمان آغاز حمله روسیه به اوکراین، دست کم ۱۳۶ نفر از جمله ۱۳ کودک جان خود را از دست داده‌اند.
 
- ارتش اوکراین اعلام کرد که چتربازان روس در خارکیف، دومین شهر بزرگ این کشور، فرود آمده‌اند.
 
- رئیس‌جمهوری روسیه فرمانی صادر کرد که بر اساس آن، خروج بیش از ۱۰ هزار دلار پول نقد از این کشور ممنوع می‌شود.
 
- وزارت دفاع اوکراین، از آماده شدن نیرو‌های نظامی بلاروس برای حمله به این کشور خبر داد.
 
- وزیر خارجه ترکیه تاکید کرد که کشورش تمایلی به مشارکت در تحریم‌ها علیه روسیه ندارد.
 
- هیأت سازمان امنیت و همکاری اروپا در اوکراین از ثبت انفجار‌ها و تیراندازی‌های گسترده در خارکیف، خرسون اوکراین و جمهوری دونتسک خبر داد.
 
- کره جنوبی، به عنوان بخشی از تحریم‌های اقتصادی خود علیه روسیه، تراکنش‌های مالی با ۷ بانک عمده این کشور و اعضای‌شان را ممنوع کرد.
 
- آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، حمله موشکی روسیه به فرستنده تلویزیون اوکراینی در کی‌یف را که منجر به کشته شدن پنج نفر شد و همچنین حمله به مکان یادبود بابی‌یار را محکوم کرد.
 
- رئیس‌جمهور اوکراین تاکید کرد که تا زمانی که حملات روسیه علیه اوکراین ادامه دارد، مذاکرات میان اوکراین و روسیه بی‌فایده است.
 
- ارتش روسیه اعلام کرد که بر سواحل اوکراین در امتداد دریای آزوف تسلط یافته است.
 
- بوئینگ، شرکت تولیدکننده هواپیما در ایالات متحده، اعلام کرد که این شرکت، ارسال قطعات، پشتیبانی فنی و تعمیر و نگهداری برای خطوط هوایی روسیه را قطع خواهد کرد.
 
- آژانس فدرال گردشگری روسیه به شهروندان این کشور توصیه کرد که در صورت امکان از سفر به کشور‌هایی که تحریم‌ها و محدودیت‌هایی را علیه روسیه اعمال کرده‌اند، چه برای گردشگری و یا تجارت اجتناب کنند.
 
- پس از آنکه شهردار شهر خرسون اوکراین در دریای سیاه، اعلام کرد که این شهر در حال سقوط است وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیرو‌های مسلح این کشور کنترل کامل این شهر را به دست گرفته‌اند.
 
- رسانه‌های غربی از تلاش صنعت هسته‌ای آمریکا برای تاثیر بر مقام‌های این کشور جهت عدم تحریم اورانیوم روسیه خبر دادند.
 
- رئیس‌جمهور اوکراین گفت که در ۶ روز گذشته در حمله روسیه به این کشور، حدود ۶ هزار نظامی روسیه کشته‌اند.
 
- معاون وزیر کشور لهستان، از ورود بیش از ۴۵۰ هزار پناهنده به خاک این کشور، از آغاز تهاجم روسیه به اوکراین، خبر داد.
 
- وزیر خارجه روسیه اتحادیه اروپا را متهم کرد که در جریان عملیات نظامی مسکو، با ارسال سلاح‌های مرگبار به اوکراین در یک «جنون روس‌هراسی» درگیر شده است.
 
- ولیعهد ابوظبی در تماس تلفنی با رئیس‌جمهور روسیه درخصوص آخرین تحولات بحران مسکو-‌کی‌یف رایزنی کرد.
 
- ژاپن اعلام کرد که همزمان با تشدید حملات روسیه به اوکراین و خروج غیرنظامیان از این کشور، سفارت این کشور در کی‌یف موقتاً تعطیل خواهد شد.
 
- وزیر امور خارجه روسیه هشدار داد که «جنگ جهانی سوم یک جنگ هسته‌ای ویرانگر خواهد بود و جو بایدن رئیس جمهور آمریکا گفت که هیچ جایگزینی برای تحریم‌ها جز جنگ جهانی وجود ندارد».
 
- نخست‌وزیر ژاپن، از تحریم بلاروس به دلیل نقش این کشور در تهاجم روسیه به اوکراین خبر داد.
 
- پارلمان اروپا در جریان یک رای‌گیری و در میان حمله روسیه به اوکراین، به تقاضای کی‌یف برای پیوستن به اتحادیه اروپا رای مثبت داد.
 
- اتحادیه اروپا تصمیم به حذف ۷ بانک روسی از سوئیفت گرفت.
منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی