تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
رییس سازمان صنعت معدن و تجارت استان خوزستان

صادرات غیرنفتی ۵.۵ میلیارد دلار کالا از مرزهای خوزستان

به گزارش روابط عمومی سازمان صمت خوزستان: امیر حسین نظری رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: ارزش صادرات غیرنفتی در ۱۰ ماه امسال از مرزهای خوزستان بالغ بر ۵.۵ میلیارد دلار و ارزش وزنی این میزان صادرات بالغ بر ۱۳.۵ میلیون تن بوده است.

کد خبر: ۱۲۳۳۳۵
۲۳:۰۰ - ۰۷ اسفند ۱۴۰۰

صادرات غیرنفتی ۵.۵ میلیارد دلار کالا از مرزهای خوزستان

به گزارش دیدارنیوز خوزستان|به نقل از روابط عمومی سازمان صمت خوزستان: امیر حسین نظری رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: ارزش صادرات غیرنفتی در ۱۰ ماه امسال از مرزهای خوزستان بالغ بر ۵.۵ میلیارد دلار و ارزش وزنی این میزان صادرات بالغ بر ۱۳.۵ میلیون تن بوده است.

وی گفت: ۵۵ درصد کل صادرات خوزستان از محصولات پتروشیمی بوده است و ۲۵ درصد صادرات نیز به کشور عراق انجام گرفته است.

رییس سازمان صمت خوزستان افزود: میزان صادرات از مرز چذابه به عنوان یکی از مرزهای فعال استان در این مدت بالغ بر ۹۳۰ میلیون دلار بوده است.

نظری ادامه داد: عمده کالاهای صادراتی از طریق مرزهای خوزستان در بخش پتروشیمی، محصولات کشاورزی، کالاهای صنعتی ( سیمان، کلینگر، گچ و مصالح ساختمانی)، فلزات ( میلگرد، اسلب، ورق فولادی و آهنی، بیلت) و محصولات لبنی و صنایع دستی، خرما و صیفی جات بوده است.

خوزستان با دارا بودن مرزهای خاکی و آبی یکی از استان های مهم و استراتژیک در بخش صادرات و واردات در سطح کشور است.

بندر امام خمینی(ره)، مرزهای زمینی چذابه، شلمچه و مرز دریایی خرمشهر از جمله مسیرهای مهم صادرات و واردات کالا در خوزستان هستند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی