تیتر امروز

هم تشکر می‌کنیم و هم حمایت!
افاضات اضافه

هم تشکر می‌کنیم و هم حمایت!

عوام‌الملک در هفته‌ای که گذشت به «حماسه» بزرگ اخیر در کشور اشاره کرده و گفته بابت این اتفاقات ما فقط باید متشکر باشیم و حمایت کنیم.
سمانه نایینی:
گفت‌وگوی ویژه دیدارنیوز با یک فعال حوزه روابط عمومی سمن‌ها

سمانه نایینی: "جمع‌آوری" مناسب پسماند است نه کارتن‌خواب‌ها و کودکان کار/ ناکارآمدی شهرداری به سازمان‌های مردم نهاد آسیب زد/ خلع سواد رسانه‌ای پاشنه آشیل روابط عمومی‌ها است

امروز ۲۷ اردیبهشت ماه روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی‌هاست و این روز بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز در گفت و گویی با یکی از فعالان حوزه روابط‌عمومی سمن‌ها، چالش‌ها و کاستی‌های این حوزه را بررسی کند.

همدان ۴۱۹۸ نابینا دارد

مدیرکل بهزیستی استان همدان گفت: ۴ هزار و ۱۹۸ نابینا در استان همدان وجود دارد که از این تعداد ۹۸۴ نفر دچار اختلال بینایی خفیف، ۱۱۲۵ نفر اختلال متوسط، ۱۱۷۶ نفر دچار اختلال بینایی شدید و ۵۰۰ نفر خیلی شدید هستند.

کد خبر: ۱۲۳۲۴
۱۵:۲۱ - ۲۳ مهر ۱۳۹۷

دیدارنیوز - حمیدرضا الوند پیش ازظهر دوشنبه 23 مهر در آئین بزرگداشت روز جهانی عصای سفید در همدان، اظهار کرد: سازمان بهزیستی چند سالیست سیاست‌های خود را به موضوع پیشیگیری معطوف کرده به طوریکه در استان همدان پیشگیری از معلولیت‌های شنوایی، بینایی و ژنتیکی را که منجر به تولد نوزادانی که خود و خانواده را در سختی قرار می‌دهند، مدنظر قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه ۲ هزار و ۱۸۴ کودک در استان به پزشک متخصص ارجاع داده شده تا از کم بینایی و نابینایی آنها در گذشته جلوگیری شود، به سایر اقدامات انجام شده توسط بهزیستی اشاره و عنوان کرد: غربالگری شنوایی برای کودکان ۳ تا ۶ سال و غربالگری ژنتیک از سایر اقدامات بهزیستی بوده است.

مدیرکل بهزیستی استان همدان تأکید کرد: تدوین قانون جامع حمایت از معلولان کار بزرگی در ایران و خاورمیانه بوده است اما مشکل معلولان یک‌شبه برطرف نمی‌شود.

وی بیان کرد: مناسب‌سازی، ارائه خدمات آموزشی، استخدام روشندلان و معلولان در این قانون دیده شده و برای نخستین‌بار تخطی از این قانون پیگرد قانونی برایش دیده شده است.

سال ۹۸، سال ارتقاء کیفیت زندگی معلولان

الوند به معلولان نوید داد که سال ۹۸، سال ارتقاء کیفیت زندگی معلولان باشد و گفت: تیم پارالمپیاد کشور برای نخستین‌بار نایب قهرمان آسیا شد که نشان داد معلولیت در جسم نیست بلکه در ذهن انسان‌ها است.

وی درباره اقدامات و عملکرد سال گذشته اداره بهزیستی نیز اظهار کرد: سال گذشته ۵۰ هزار نفر در برنامه تنبلی چشم غربالگری شدند که از این تعداد ۴ هزار و ۱۲۲ نفر مشکوک به کم بینایی و تنبلی چشم شناسایی شده و کلیه هزینه‌های سطح دوم تشخیص را به صورت رایگان پرداخت کردیم.

الوند تصریح کرد: در سال ۹۶ بیش از ۳۰ میلیون تومان کمک‌هزینه خرید عینک به افرادی که در گردونه بهزیستی دچار کم بینایی هستند، پرداخت شده است.

وی افزود: پرداخت ۵ میلیون تومان هزینه جراحی و عمل ۱۰ کودک که به کم بینایی یا نابینایی دچار نشوند، تبلیغات و اطلاع‌رسانی در قالب بنر و پیامک به مبلغ ۳۵ میلیون تومان از دیگر اقدامات بهزیستی بوده است.

مدیرکل بهزیستی استان همدان بیان کرد: بیش از ۱۲۰ میلیون تومان برای پیشگیری از کم بینایی و نابینایی کودکان در استان همدان هزینه شده است.

وی تأکید کرد: پرداخت مستمری به ۸۰۹ نفر، ارائه وسایل توانبخشی، ساعت، عصای سفید، رکوردر، اعزام به اردوهای ورزشی و تفریحی و پرداخت کمک‌هزینه از دیگر خدمات بوده است.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی