تیتر امروز

هشدار حزب الله به اسرائیل درباره ایران/ ماشین کشتار نتانیاهو همچنان قربانی می‌گیرد
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

هشدار حزب الله به اسرائیل درباره ایران/ ماشین کشتار نتانیاهو همچنان قربانی می‌گیرد

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

ریزش قیمت خودرو در بازار شب عید

با توجه به اینکه طی روز‌های اخیر گمانه زنی‌ها درباره روند مثبت مذاکرات وین و انجام توافقات برجامی افزایش پیدا کرده، قیمت خودرو در روز‌های آغازین اسفندماه روند کاهشی پیدا کرده است.

کد خبر: ۱۲۲۹۵۴
۱۲:۳۷ - ۰۴ اسفند ۱۴۰۰

به گزارش دیدار نیوز خوزستان، سال هاست که با نزدیک شدن به تعطیلات نوروزی شاهد افزایش میزان تقاضا در بازار خودرو هستیم که همین موضوع گا‌ها به افزایش قیمت‌ها در این بازار دامن می‌زند.

طی سه سال اخیر که قیمت‌ها در بازار خودرو به دلیل شرایط نامناسب اقتصادی، تحریم ها، نوسانات نرخ ارز، گرانی و کمبود مواد اولیه افزایش چند برابری داشته، میزان معاملات خرید و فروش خودرو در ماه‌های پایانی سال رشد صعودی داشته چرا که همواره مصرف کنندگان این نگرانی را داشتند که قیمت‌ها در سال آینده افزایش پیدا می‌کند.

امسال نیز طبق روال هر ساله برخی به دنبال خرید خودرو قبل از پایان ۱۴۰۰ هستند و این مسئله ممکن است به افزایش تقاضا در بازار و در نتیجه رشد قیمت‌ها دامن بزند چرا که عده‌ای نگران افزایش قیمت‌ها در بهار سال ۱۴۰۱ هستند.

این در حالی است که مذاکرات هسته‌ای در حال برگزاری است و ممکن است توافقاتی برای احیای برجام صورت گیرد که در این صورت، قیمت‌ها روند نزولی خواهند داشت.

البته این احتمال موجب شده برخی از خرید خودرو در اسفندماه صرف نظر کنند و منتظر اعلام رسمی نتیجه مذاکرات باشند که همین مسئله میزان تقاضای خرید خودرو در اسفندماه ۱۴۰۰ را در مقایسه با سال گذشته کاهش داده، اما ممکن است با عدم توافق شاهد رشد تقاضا و همچنین افزایش قیمت‌ها باشیم.

با توجه به اینکه طی روز‌های اخیر گمانه زنی‌ها درباره روند مثبت مذاکرات وین و احتمال انجام توافقات برجامی افزایش پیدا کرده، نرخ دلار و به تبع قیمت خودرو در روز‌های آغازین اسفندماه کاهش داشته و امیدواریم قیمت خودرو برخلاف سنوات گذشته در آستانه نوروز روند کاهشی داشته باشد.

به همین منظور قیمت برخی محصولات خودروسازان داخلی که طی روز‌های اخیر افت داشته را در ادامه ذکر خواهیم کرد.

در حال حاضر، خودرو ساینا EX مدل ۱۴۰۰ با کاهش ۲ میلیون تومانی به قیمت ۱۹۵ میلیون تومان، کوییک دنده‌ای مدل ۱۴۰۰ با کاهش ۱ میلیون تومانی به قیمت ۱۹۲ میلیون تومان، ۲۰۶ تیپ ۲ مدل ۱۴۰۰ با کاهش ۱ میلیون تومانی به قیمت ۲۶۶ میلیون تومان در بازار معامله می‌شود.

همچنین، خودرو‌های ۲۰۶ تیپ ۵ مدل ۱۳۹۹ با ۳ میلیون تومان کاهش به قیمت ۳۲۵ میلیون تومان و ۲۰۶ SD مدل ۱۴۰۰ با ۲ میلیون تومان کاهش به قیمت ۳۳۳ میلیون تومان و ۲۰۷ دنده‌ای مدل ۱۴۰۰ با ۱ میلیون تومان کاهش به قیمت ۳۶۶ میلیون تومان و ۲۰۷ اتوماتیک پانوراما مدل ۱۴۰۰ با ۲ میلیون تومان کاهش به قیمت ۵۵۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

سمند EF ۷ مدل ۱۴۰۰ نیز با ۲ میلیون تومان کاهش به قیمت ۲۷۹ میلیون تومان، پژو پارس LX با ۱ میلیون تومان کاهش به قیمت ۳۳۵ میلیون تومان و پارس اتوماتیک با ۳ میلیون تومان کاهش به قیمت ۴۳۷ میلیون تومان و دنا معمولی مدل ۱۴۰۰ با ۴ میلیون تومان کاهش به قیمت ۳۶۲ میلیون تومان و دنا پلاس اتوماتیک مدل ۱۴۰۰ با ۴ میلیون تومان کاهش به قیمت ۴۸۸ میلیون تومان و تارا دنده‌ای مدل ۱۴۰۰ با ۲ میلیون تومان کاهش به قیمت ۴۰۳ میلیون تومان و تارا اتوماتیک مدل ۱۴۰۰ با ۱۰ میلیون تومان کاهش به قیمت ۵۶۰ میلیون تومان مورد معامله قرار گرفت.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی