تیتر امروز

رستوران بزنیم؟!
بازار کار و آینده رستوران داری

رستوران بزنیم؟!

در هر قسمت از پریسکوپ ۲ مهمان داریم که یکی علاقه‌مند و دیگری متخصص در یک مسیر شغلی است که در قالب گفت‌وگو آینده آن حرفه را به چالش می‌کشیم.
نزاع دسته جمعی اصولگراها! برسر بهارستان دوازدهم
دیدارنیوز آخرین تحولات انتخاباتی را بررسی کرد:

نزاع دسته جمعی اصولگراها! برسر بهارستان دوازدهم

بسیاری از تحلیلگران و منتقدان می‌گویند در نبود نیروهای اصلاح‌طلب و اصولگرای میانه‌رو، کار اصولگراها برای سهم‌خواهی در مجلس، به جنجال کشیده خواهد شد.
سهراب مظاهری: بحران‌های سیاسی به فرهنگ و اقتصاد مردم گره خورده/ صدا و سیما رسالت خود را به درستی انجام نداد/ شبکه‌های اجتماعی پویش جامعه را متوقف می‌کند
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس:

سهراب مظاهری: بحران‌های سیاسی به فرهنگ و اقتصاد مردم گره خورده/ صدا و سیما رسالت خود را به درستی انجام نداد/ شبکه‌های اجتماعی پویش جامعه را متوقف می‌کند

جامعه پلاس عنوان برنامه جدیدی از دیدارنیوز است که در این برنامه در گفت‌وگو با کارشناسان و صاحب نظران چالش‌ها و مشکلات حوزه‌های اجتماعی تحلیل و بررسی می‌شود. شما را به دیدن این سلسله برنامه‌ها...

قطع «روابط بانکی» در بسته تحریمی آمریکا علیه مسکو

منابع آگاه اعلام کردند که دولت «جو بایدن» بسته اولیه تحریم‌ها برضد روسیه را آماده کرده است که شامل منع موسسات مالی ایالات متحده از پردازش تراکنش‌های بانک‌های بزرگ روسیه است.

کد خبر: ۱۲۲۶۷۹
۱۳:۰۱ - ۰۲ اسفند ۱۴۰۰

دیدارنیوز: منابع آگاه در واشنگتن اعلام کردند که دولت آمریکا تصمیم دارد در صورت حمله روسیه به اوکراین ارتباطات و تراکنش‌های بانکی مسکو با آمریکا هدف تحریم قرار دهد.

۳ منبع آگاه در گفتگو با خبرگزاری رویترز اعلام کردند که دولت «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا بسته اولیه تحریم‌ها برضد روسیه را آماده کرده است که شامل منع موسسات مالی ایالات متحده از پردازش تراکنش‌های بانک‌های بزرگ روسیه است.

منابع مذکور افزودند که هدف از این اقدامات که تنها در صورت حمله روسیه به اوکراین انجام می‌شود، آسیب رساندن به اقتصاد روسیه از طریق قطع روابط بانکی بین بانک‌های هدف روسیه و بانک‌های آمریکایی است که پرداخت‌های بین‌المللی را امکان‌پذیر می‌کنند.

مقامات آمریکایی پیشتر گفته بودند که محدودیت‌های بانکی بخشی از بسته تحریم‌های احتمالی برضد روسیه خواهد بود، اما برنامه دولت آمریکا برای قطع روابط بانکی مسئله‌ای است که قبلا صحبت آن به میان نیامده بود.

منابع یاد شده ادامه دادند که آمریکا قدرتمندترین ابزار تحریمی خود را برضد برخی از افراد و شرکت‌های روسی از طریق قرار دادن آن‌ها در لیست اتباع ویژه تعیین شده (SDN)، به کار خواهد گرفت که بدین ترتیب آن‌ها را عملاً از سیستم بانکی ایالات متحده بیرون کرده، تجارت آن‌ها با آمریکایی‌ها را ممنوع و دارایی‌های آن‌ها را مسدود می‌کند.

همچنین این منابع گفتند که بسته تحریمی مذکور ممکن است تا آخرین لحظات تغییر کند و مشخص نیست که چه کسانی را هدف قرار می‌دهد. با این حال، موسسات مالی برتر روسیه از جمله بانک «و ت ب» (VTB Bank)، بانک «اسبر» (Sberbank)، شرکت خدمات مالی و بانکداری VEB و بانک «گازپروم» (Gazprombank) اهداف احتمالی هستند.

رویترز در ادامه نوشت که کاخ سفید و وزارت خزانه داری آمریکا از اظهار نظر در این زمینه خودداری کرده اند.

پیشتر «کاملا هریس» معاون رئیس جمهور آمریکا در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ با اشاره به تازه‌ترین تحولات اوکراین گفته بود: هدف از هر گونه اعمال تحریم برضد روسیه ایجاد بازدارندگی در مقابل این کشور برای حمله به اوکراین است. این تحریم‌ها جامع‌ترین و شدیدترین نوع تحریم‌ها خواهد بود و شرکت‌های مالی و شخصیت‌های حقیقی را در روسیه هدف قرار خواهد داد. با این وجود، حل و فصل دیپلماتیک امور با روسیه به نفع همه طرف‌ها است.

همچنین «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا اعلام کرده است که اعمال تحریم‌ها قبل از حمله روسیه به اوکراین اثر بازدارندگی خود را از دست خواهد داد، اما «ولادیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین برای اعمال آن‌ها عجله دارد.

منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی