تیتر امروز

«جوانی جمعیت ایران» از رویا تا واقعیت
«دیدارنیوز» در گفت‌وگو با آسیب‌شناس اجتماعی بررسی می‌کند:

«جوانی جمعیت ایران» از رویا تا واقعیت

عضو هیات علمی دانشگاه علامه‌طباطبایی معتقد است تا زمانی که چالش‌های درمانی، آموزشی و رفاهی را حل نکنند نمی‌توان انتظار افزایش جمعیت داشت.
سیل غارتگر اومد، از تو رودخانه گذشت ...
دیدار آنچه در مشهد اتفاق افتاد را بررسی می‌کند

سیل غارتگر اومد، از تو رودخانه گذشت ...

چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت، مشهد، ساعت حدود دو بعدازظهر؛ باران شروع می‌شود، سیل می‌آید، ۹ نفر جان خود را از دست می‌دهند، اما مدیران شهری می‌گویند: آبگرفتگی بود نه سیل!.
هم تشکر می‌کنیم و هم حمایت!
افاضات اضافه

هم تشکر می‌کنیم و هم حمایت!

عوام‌الملک در هفته‌ای که گذشت به «حماسه» بزرگ اخیر در کشور اشاره کرده و گفته بابت این اتفاقات ما فقط باید متشکر باشیم و حمایت کنیم.
یک فعال سیاسی اعلام کرد

«یارانه» خیانت به مردم کشور است

جلالی زاده با بیان اینکه دولت باید از نظرات کارشناسان استفاده کند، گفت: با راهکار‌های موقت مثل افزایش یارانه مشکل حل نمی‌شود. به نظر من یارانه خیانت به مردم کشور و هدر دادن سرمایه‌های ملی است و دردی از مردم دوا نکرد.

کد خبر: ۱۲۱۲۵۴
۰۸:۳۲ - ۱۹ بهمن ۱۴۰۰

یارانه

دیدارنیوز: یک فعال سیاسی با تأکید بر اینکه مشکلات اقتصادی کشور باید به صورت اساسی و ریشه‌ای حل شود، گفت: دولت برای تصمیم گیری در زمینه ارز ترجیحی از نظرات کارشناسان استفاده کند.

جلال جلالی زاده، با بیان اینکه در مسئله حذف ارز ترجیحی دولت باید از نظر کارشناسان استفاده کند، اظهار کرد: این مسئله بدون در نظر گرفتن راهکار‌های علمی به نتیجه مطلوب نخواهد رسید.

وی در ادامه افزود: قیمت ارز در کشور ما به تحریم‌ها بستگی دارد و هر تغییر و تحولی در تحریم‌ها رخ بدهد تأثیر خود را بر ارز می‌گذارد. در حال حاضر هم بحث مذاکرات برای رفع تحریم‌ها همچنان مبهم و نامشخص بوده و تعیین تکلیف نشده است؛ بنابراین تصمیم قاطعی در مورد ارز نمی‌توان در این شرایط گرفت.

این فعال سیاسی درباره رانت ایجاد شده در تخصیص ارز ترجیحی تصریح کرد: هر قیمتی برای ارز تعیین شود عده‌ای که دارای قدرت و نفوذ بوده و راهکار‌ها را می‌شناسند، سوءاستفاده می‌کنند. در دولت قبل هم همین افراد ارز را گرفتند، اما حاضر نشدند کالا به کشور وارد کنند و فساد زیادی در این زمینه شکل گرفت. به نظر من بهترین تصمیم در این شرایط این است که بانک مرکزی و وزارت اقتصاد از نظر کارشناسان استفاده کند و تصمیم اساسی بگیرد.

جلالی زاده در پایان گفت: با راهکار‌های موقت مثل افزایش یارانه مشکل حل نمی‌شود. به نظر من یارانه خیانت به مردم کشور و هدر دادن سرمایه‌های ملی است و دردی از مردم دوا نکرد. در حالی که باید این یارانه‌ها صرف تولید و سرمایه گذاری می‌شد؛ بنابراین اتخاذ سیاست‌هایی مثل افزایش یارانه‌ها یک مسکن موقتی خواهد بود و کارآیی ندارد و مشکل اقتصاد باید اساسی و ریشه‌ای حل شود.

منبع: ایسنا
برچسب ها: دولت رئیسی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی